Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Märkligt... Vad är detta?  (läst 3213 gånger)

Prins Tuvstarr

• Redaktör
  • Var frukt har sin mognadstid.
    • Dalsland
Märkligt... Vad är detta?
« skrivet: 27 nov-09 kl 00:14 »
Det försvann lite siffror i min profil. Det står Antal inlägg: leet

Blev lite fövånad... inte för att det gör något... men ser ni siffrorna?

Mycket märkligt. Mina antal inlägg är inte heliga på något sätt... Kanske är detta början på det nya forumet där alla får olika bokstavskombinationer istället för siffror.   ;D

Se bilden under, eller över min avatarbild.

« Senast ändrad: 27 nov-09 kl 00:19 av Prins Tuvstarr »
Björndalen – mitt blivande hem, timmerkoja 13,5 m², skog, grusväg, skogstjärn, ved, stearinljus, frukt, bär, nötter, frön, torkolla, tallsåpa, ull, lin, skinn, enkelhet, Thoreau, film, böcker, kreativ, glad … och världsfred.

Åter nr 1/13

Pjöllerberg

• Blekinge
SV: Märkligt... Vad är detta?
« Svar #1 skrivet: 27 nov-09 kl 00:33 »

Eulalia II

• Södermanland
« Svar #2 skrivet: 27 nov-09 kl 00:46 »
Tam-Tam-TAAAAAA!!!!
:o
I sense a conspiracy here......
It was but yesterday I thought of myself a fragment quivering without rhythm in the sphere of life. Now I know that I am the sphere, and all life in rhythmic fragments moves within me.
~ Kahlil Gibran~

Prins Tuvstarr

• Redaktör
    • Dalsland
« Svar #3 skrivet: 27 nov-09 kl 00:56 »
Känns det ensamt på toppen?

Leet kanske är ett ålderdomligt danskt ord för lat (=doven). Vi vil gå over til dansk ... alle kan få en titel, der beskriver, hvor meget eller lidt, vi har skrevet. Jeg har bestemt været leet/doven, som netop skrevet et indlæg om dagen. Ja, ja, hvor skal det stoppe?

Björndalen – mitt blivande hem, timmerkoja 13,5 m², skog, grusväg, skogstjärn, ved, stearinljus, frukt, bär, nötter, frön, torkolla, tallsåpa, ull, lin, skinn, enkelhet, Thoreau, film, böcker, kreativ, glad … och världsfred.

Åter nr 1/13

Prins Tuvstarr

• Redaktör
    • Dalsland
« Svar #4 skrivet: 27 nov-09 kl 00:57 »
Tam-Tam-TAAAAAA!!!! :o
I sense a conspiracy here......

Hvem ved? Det var frygteligt alligevel. Nu får jeg mareridt i aften.

Åter nr 1/13

Prins Tuvstarr

• Redaktör
    • Dalsland
« Svar #5 skrivet: 27 nov-09 kl 00:58 »
Min Gud! Nu er tallene tilbage. Jeg er ikke leet/doven længere.

Åter nr 1/13

V-kaos

• Övriga världen
    • http://www.hyperbrain.me
« Svar #6 skrivet: 27 nov-09 kl 10:02 »
leet stavat 1339 brukar ju annars vara nördsnack för elite vilket skulle visa att du är en elit-medlem och helt enkelt en komplimang!
V-kaos gillar historiskt återskapande, Permakultur, odling i upphöjda bäddar, hantverk, vackra kallblodshästar och akademisk ridkonst, tidig musik, black metal och mycket mycket mer. Driver bloggen http://www.hyperbrain.me

Mysla

• Norrbotten
« Svar #7 skrivet: 27 nov-09 kl 10:11 »
leet stavat 1339 brukar ju annars vara nördsnack för elite vilket skulle visa att du är en elit-medlem och helt enkelt en komplimang!

1337 annars var det rätt  ;D

V-kaos

• Övriga världen
« Svar #8 skrivet: 27 nov-09 kl 15:51 »
Haha, helt rätt. Jag måste ha fått en släng av böldpesten i Norge 1349 och blandat ihop lite siffror på slutet. ;D
V-kaos gillar historiskt återskapande, Permakultur, odling i upphöjda bäddar, hantverk, vackra kallblodshästar och akademisk ridkonst, tidig musik, black metal och mycket mycket mer. Driver bloggen http://www.hyperbrain.me

Prins Tuvstarr

• Redaktör
    • Dalsland
« Svar #9 skrivet: 28 nov-09 kl 02:13 »
Mystiken tätnar. Undrar om Petter har någon förklaring till varför det blev som det blev?

1337 annars var det rätt  ;D

Är det någon som skämtar med mig?   ;D

Haha, helt rätt. Jag måste ha fått en släng av böldpesten i Norge 1349 och blandat ihop lite siffror på slutet. ;D

;D

1349  \m/   8)

Kolla antalet inlägg...  :o
          |
          |
          |
          V

« Senast ändrad: 28 nov-09 kl 02:19 av Prins Tuvstarr »

Åter nr 1/13

Mysla

• Norrbotten
« Svar #10 skrivet: 28 nov-09 kl 11:14 »
Och genast blev det enkelt! När du hade gjort 1337 inlägg så blev du "leet" för en stund, och när du sen gjorde ett till inlägg så blev du bara helt vanlig snubbe :) Den som har kodat forumet har gjort en lite rolig grej :)

jenses

• Gäst
« Svar #11 skrivet: 28 nov-09 kl 11:47 »
$sourcedir/Load.php -> line 1065:
Citera
      'posts' => $profile['posts'] > 100000 ? $txt[683] : ($profile['posts'] == 1337 ? 'leet' : comma_format($profile['posts'])),

Prins Tuvstarr

• Redaktör
    • Dalsland
« Svar #12 skrivet: 28 nov-09 kl 17:40 »
Då var mysteriet löst. Tack alla som engagerat sig i denna tråd.   :D

Vem blir nästa leet på tur?   ;D

Åter nr 1/13

V-kaos

• Övriga världen
« Svar #13 skrivet: 28 nov-09 kl 21:57 »
Får nog jobba en stund på det. Härlig funktion i koden i alla fall. (Japp, jag erkänner att jag är nördig.)

Och när man skriver 1349 inlägg borde det spelas en snutt av deras fina musik. Men det kanske inte är alla som gillar att chockväckas av att datorn spelar black metal. ;D

Jag hade blivit glad i all fall. :)

Prins Tuvstarr

• Redaktör
    • Dalsland
« Svar #14 skrivet: 28 nov-09 kl 23:25 »
Får nog jobba en stund på det. Härlig funktion i koden i alla fall. (Japp, jag erkänner att jag är nördig.)

Och när man skriver 1349 inlägg borde det spelas en snutt av deras fina musik. Men det kanske inte är alla som gillar att chockväckas av att datorn spelar black metal. ;D

Bara vid inlägg nr 1349? Det kan gott spelas en snutt lite då och då när man gör inlägg.   ;)  Jag får nog damma av min enda skiva med 1349 som jag äger, än så länge. Mer metal åt folket.   8)

Citera
Jag hade blivit glad i all fall. :)

Jag med.  :)

Åter nr 1/13

Eulalia II

• Södermanland
« Svar #15 skrivet: 30 nov-09 kl 12:16 »
Haha häftigt att du såg det också! Håller koll på fartmätaren hm?  ;D
It was but yesterday I thought of myself a fragment quivering without rhythm in the sphere of life. Now I know that I am the sphere, and all life in rhythmic fragments moves within me.
~ Kahlil Gibran~

Prins Tuvstarr

• Redaktör
    • Dalsland
« Svar #16 skrivet: 30 nov-09 kl 23:33 »
Haha häftigt att du såg det också! Håller koll på fartmätaren hm?  ;D

:-[

Från och med nu.   ;D

Åter nr 1/13

Eulalia II

• Södermanland
« Svar #17 skrivet: 02 dec-09 kl 00:19 »
:-[

Från och med nu.   ;D

übernörd! :-P
~ Kahlil Gibran~

Prins Tuvstarr

• Redaktör
    • Dalsland
« Svar #18 skrivet: 02 dec-09 kl 00:59 »
übernörd! :-P

Äsch! Inte min stil alls.   8)

Åter nr 1/13

Dela detta:

* Inloggade just nu

1732 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastisk!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser