Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Mer hästkrafter i kommunerna  (läst 1653 gånger)

teufel

Mer hästkrafter i kommunerna
« skrivet: 26 nov-09 kl 22:03 »
En artikel som gör en glad:

http://www.atl.nu/Article.jsp?article=56134&a=Mer hästkrafter i kommunerna

/P

Dillen

• Östergötland
SV: Mer hästkrafter i kommunerna
« Svar #1 skrivet: 30 nov-09 kl 19:49 »
Här i Norrköping sköts en del parkvård med hästkraft! :)
Bor utanför Norrköping. Intresserad av djur & natur. Har gotlandskaniner och bortskämda dvärgkaniner. Drömmer om höns och fjällvandring.

kattfot

• Östergötland
« Svar #2 skrivet: 30 nov-09 kl 19:55 »
I Linköpings Kommun också (av samma firma)!
"Det är dem det blir mest synd om. Låt dem försöka ladda ner mjölk från internet så lär de bli varse att den yngre stenåldern inte är så passé."

Rajo

• med tillvaron ömsom guldkantad ömsom sorg..
    • Uppland
    • eclipsabventure
« Svar #3 skrivet: 18 dec-09 kl 23:15 »
Hästa gård, ett 4H-jordbruk där driftsledaren Tom Meurling och hans nordsvenska häst Oped, samarbetar med Anders Eriksson,lite finare sortens körhästar , Cenat och Sebastien och "Calle" och Diesel med att köra gräsklippmaskiner på Djurgården och till nästa säsong även i Haga Parken och där Djurgårdsförvaltningen är uppdragsgivaren. Jag har varit med och kört slåtter med Tom på Drottningholm och även harvat gångstigar på Djurgården i syfte att få övning till mina framtida turistkörnigar vid dessa parker..
Behöver en hel del redskap som egen slåtter, självbindare och alla andra redskap för att vara redo för utvidgade sysslor med min nya häst.
Med livet som insats men så gå då. Läs och lär om Stallenergi

A bug

« Svar #4 skrivet: 19 dec-09 kl 16:28 »
Hästa gård, ett 4H-jordbruk där driftsledaren Tom Meurling och hans nordsvenska häst Oped, samarbetar med Anders Eriksson,lite finare sortens körhästar , Cenat och Sebastien och "Calle" och Diesel med att köra gräsklippmaskiner på Djurgården och till nästa säsong även i Haga Parken och där Djurgårdsförvaltningen är uppdragsgivaren. Jag har varit med och kört slåtter med Tom på Drottningholm och även harvat gångstigar på Djurgården i syfte att få övning till mina framtida turistkörnigar vid dessa parker..
Behöver en hel del redskap som egen slåtter, självbindare och alla andra redskap för att vara redo för utvidgade sysslor med min nya häst.
En fungerande självbindare kan du få hämta gratis hos mig om du vill, endast dragstången saknas för hästdrift.

Dela detta:

* Inloggade just nu

600 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Åter är en tidsskrift som är tidlös. Ett 5 år gammalt nummer är lika användbart nu som när den kom ut.
Jag har haft väldigt mycket nytta och har fortfarande av tidningen.
/Per

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser