Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ringar eller något att märka vaktlar med?  (läst 7947 gånger)

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
SV: Ringar eller något att märka vaktlar med?
« Svar #20 skrivet: 01 dec-09 kl 14:29 »
De kostade 48-49kr med frakt!  =) (20 ringar).

Men jag skrev ju det!!!!! Läääääääääääääääässsssssss ORDENTLIGT!! XD  ::) ::) För att kunna skilja dem åt! xD Pip och Snorkfröken (de har namn och då vill jag kunna skilja dem åt lätt xD) är båda honungsfärgade och det är apsvårt att se skillnad på dem. Pip är liiiiiiiite mörkare på några fjädrar i ryggen. Nu är det mycket lättare att veta vem som är vem. Bara att kolla vilken fot ringen sitter på. ;D
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Daaniel

• Gäst
« Svar #21 skrivet: 01 dec-09 kl 14:35 »
Vad kul! ur mycket kostade ringarna och frakten?

Varför märkte du hönorna på motsatta fötter?  ::)
haha, skumläs inte! läs hela ;D

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #22 skrivet: 01 dec-09 kl 14:39 »
Suzan är mästare på att skumläsa! ;D ;D ;D ;D Haha, jag kommer ihåg en gång när jag pratade med henne i telefon så började jag snacka om någon tråd och då fick jag ett "nä, men jag brukar inte läsa igenom så mycket" när jag frågade om "har du läst den där tråden", haha! XD Men ändå svarar hon i väldigt många trådar. ;) ... Utan att läsa?  ::)  ;D
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Daaniel

• Gäst
« Svar #23 skrivet: 01 dec-09 kl 14:43 »
Suzan är mästare på att skumläsa! ;D ;D ;D ;D Haha, jag kommer ihåg en gång när jag pratade med henne i telefon så började jag snacka om någon tråd och då fick jag ett "nä, men jag brukar inte läsa igenom så mycket" när jag frågade om "har du läst den där tråden", haha! XD Men ändå svarar hon i väldigt många trådar. ;) ... Utan att läsa?  ::)  ;D
skummiseN

Fredrikslund

• Södermanland
« Svar #24 skrivet: 01 dec-09 kl 14:52 »
Haha, men jag hoppas på att det räcker med att läsa hälften..? xD Nä, men jag förstod inte varför du behövde skilja dom åt. jag är inte så noga med sånt. höns och vaktlar super söta. men namn är inte så viktigt, bara de speciella ;) och hur hade du tänkt att göra med de andra som du ska ha, ska du typ dubbel märka och trippel märka så att du håller reda på alla namn? xD

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #25 skrivet: 01 dec-09 kl 15:40 »
.. ... ... LÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄS!!! XD HAHAHAHAHAHAHA! .. *Jag säger ingenting, du får leta efter svaret som står innan själv* XD HAHAHAHAHA! *blir inte klok på dig snart* :'3

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #26 skrivet: 01 dec-09 kl 15:51 »
Här är lite bilder föresten! ;D Se så söt Emil blev i sin blå lilla ring! Han är så rar och mjuk och go (till skillnad mot hönorna, de sprattlar och rivs D;)

Och här kan ni se skillnaden skygghet...   ::) Han sitter där och tittar på en och ruffsar sig i fjäderdräkten medan tanterna springer in i väggen för fullt där bakom.  ::)

Daaniel

• Gäst
« Svar #27 skrivet: 01 dec-09 kl 15:53 »
Här är lite bilder föresten! ;D Se så söt Emil blev i sin blå lilla ring! Han är så rar och mjuk och go (till skillnad mot hönorna, de sprattlar och rivs D;)

Och här kan ni se skillnaden skygghet...   ::) Han sitter där och tittar på en och ruffsar sig i fjäderdräkten medan tanterna springer in i väggen för fullt där bakom.  ::)

Emil... kan du inte hålla dig ifrån din pojkvän?  ::)  han heter väl Emil? XD  ::)

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #28 skrivet: 01 dec-09 kl 15:55 »
Emil... kan du inte hålla dig ifrån din pojkvän?  ::)  han heter väl Emil? XD  ::)

Ja, han heter Emil! x) Tyckte att de var lika varandra.   ::) xD

Fredrikslund

• Södermanland
« Svar #29 skrivet: 01 dec-09 kl 17:34 »
Jag sitter på mobilen nu, men jag tror jag läser rätt xD jag gör ju samma som dig med färger. Men fattar fortfarande inte det med motsatt ring på foten, förutom att du vill kunna veta namnen på dom två olika hönorna. Men jag menar, ska du göra det på alla dina hönor som du ska ha sen? För de lär ju alla vara rätt lika och då blir det ju svårt att ringa med samma färg på alla de blivande hönorna. Eller fattar jag fel? >w<   

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #30 skrivet: 01 dec-09 kl 17:52 »
Men jag ringar ju inte med samma färg!!! Jag skriver ju fett och tydligt att jag ska ringa de nya med blå ringar, mina gamla har ju röda ringar!! XD Jag vill hålla reda på så att jag inte lyckas sälja mina första vaktlar av misstag om jag blandar in nya yngre i samma inhägnad, mina allra första speciella vaktlar, förstår du nu? XD Och anledningen till att jag satt ringen på varsin fot på mina 2 hönor nu är ENDAST för att jag ska kunna skilja på vem som är Pip och respektive Snorkfröken. Annars skulle de haft ringen på samma fot.  :P Och jag ska ha typ max 7 hönor kanske, inte en hel farm. xD
« Senast ändrad: 01 dec-09 kl 17:54 av Linkoso »

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #31 skrivet: 01 dec-09 kl 18:03 »
... Undrar om det finns rosa ringar föresten... :P Då ska jag köpa och "pynta" de djur som föds 2010 med sådana isf!! XD (endast de jag behåller, de jag säljer kommer ej ringas)

Fredrikslund

• Södermanland
« Svar #32 skrivet: 01 dec-09 kl 18:30 »
Ha-ha-ha >_< ja, jag skyller på att jag är inte helt frisk i magen idag  ::)  :-[ men du får mig alltid att känna mig som en blondin... när jag faktiskt är brunett xD Fast är lite kul att känna sig dum faktiskt  8)

Rosa, då vill ja också ha!!

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #33 skrivet: 01 dec-09 kl 18:39 »
JAAAAA, HON FATTAR, HON FATTAR ÄNTLIGEN! *headbangar till lillebrors tv-spelsmusik i bakgrunden samtidigt som jag tjoar "wooohooo!".

Haha! ;D Vad är det med din mage föresten?  ???  ::)

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #34 skrivet: 01 dec-09 kl 18:43 »
Gick in och kollade...   :-[ Och JA, det ser ut att finnas Serisrosa!!! :D :D

Daaniel

• Gäst
« Svar #35 skrivet: 01 dec-09 kl 19:01 »
hahaha sengångaren fattar!! ;D ;D jihoo :) nä nu ska vi inte vara elaka..  :-[  ;D

Fredrikslund

• Södermanland
« Svar #36 skrivet: 01 dec-09 kl 19:16 »
hahaha sengångaren fattar!! ;D ;D jihoo :) nä nu ska vi inte vara elaka..  :-[  ;D

HAHAHAHA! aaah, det är bara roligt tycker jag! ;D Brukar alltid mobba mina sengångare till kompisar, men nu vet jag hur det är. sedan jag träffade linkoso och detta forum xD

JAAAAA, HON FATTAR, HON FATTAR ÄNTLIGEN! *headbangar till lillebrors tv-spelsmusik i bakgrunden samtidigt som jag tjoar "wooohooo!".

Haha! ;D Vad är det med din mage föresten?  ???  ::)

Oh, har ni world tour eller liknande?! då vill jag spela :D

Urgh, inte roligt. den bubblar och har sig. känns som att ha en vattenkokare i magen >_<

ooh, jag vill ha ROSA *_____* Jag som körde på biltema jag, men här ska det bli rosa!!!

förresten, fick du säga TILL dom vilken färg du ville ha då? för det kan man väl inte välja på hemsidan? eller har jag inte läsr ordeneltigen nu igen? xD
« Senast ändrad: 01 dec-09 kl 19:18 av Fredrikslund »

Fredrikslund

• Södermanland
« Svar #37 skrivet: 01 dec-09 kl 19:28 »
HItta något nu, men var det 5 mm "öppenbar" ring du köpte?

jag hittar itne >:< sähär står det "ANGE PÅ- ÖVRIGT - i beställningsmeyn, vilka färger och hur många Du önskar att beställa av varje färg." men vart ligger detta övrigt? :P
« Senast ändrad: 01 dec-09 kl 19:31 av Fredrikslund »

Daaniel

• Gäst
« Svar #38 skrivet: 01 dec-09 kl 20:08 »
HAHAHAHA! aaah, det är bara roligt tycker jag! ;D Brukar alltid mobba mina sengångare till kompisar, men nu vet jag hur det är. sedan jag träffade linkoso och detta forum xD

Oh, har ni world tour eller liknande?! då vill jag spela :D

Urgh, inte roligt. den bubblar och har sig. känns som att ha en vattenkokare i magen >_<

ooh, jag vill ha ROSA *_____* Jag som körde på biltema jag, men här ska det bli rosa!!!

förresten, fick du säga TILL dom vilken färg du ville ha då? för det kan man väl inte välja på hemsidan? eller har jag inte läsr ordeneltigen nu igen? xD
man kan visst välja färg XD

Fredrikslund

• Södermanland
« Svar #39 skrivet: 01 dec-09 kl 20:15 »
då måste jag göra fel, såhär ser det endast ut för mig i kundvagnen. jag kan inte välja något förutom att radera dom jag ahr varlt O.o

Dela detta:

* Inloggade just nu

494 gäster, 2 användare (1 dolda)
von tratt

* Forum

* Om tidningen Åter

- Precis som flera andra skriver så är det här en tidning som aldrig tycks bli inaktuell. Det senaste numret är precis lika intressant som det som kom för flera år sen. Att varje nummer har ett sorts register på baksidan som ger en snabb överblick av vad tidigare nummer sedan många år tillbaka har handlat om, gör det lätt att hitta precis vad man vill läsa om just nu.

Har man läs-svårigheter kan man dock ha lite invändning mot det lilla typsnittet och den täta texten, speciellt annonserna och baksidorna med extra liten text mot en flerfärgad bakgrundsbild.
/Jennifer

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser