Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Tilläggsisolera med horisontella reglar  (läst 13371 gånger)

Snickarn

• One does not need destination to have direction
    • Dalarna
    • Att leva det levande livet
SV: Tilläggsisolera med horisontella reglar
« Svar #60 skrivet: 11 dec-09 kl 17:01 »
Tror absolut det går bra utan men svårt att veta utan att ha sett det :P Jag tar inget ansvar om jag säger så... ;D
//Snickarn
Har pluggat ekologisk odling i Skattungbyn,Byggt om en husvagn till permanent boende. Pluggat Hållbar Utveckling på CEMUS - Centrum för miljö och utvecklingsstudier. Pluggar Permakultur, och bor, i skattungbyn. Bor i en liten vagn.
http://attlevadetlevandelivet.wordpress.com/

Menteverde

« Svar #61 skrivet: 13 dec-09 kl 20:50 »
Det blir nog bra, jag har skruvat på spånet nu och skiter i konsekvenserna, nu ska det bli färdigt.  ;D Imorgon blir det gips också!

Antar att det inte är några problem att spackla gipsskarvarna direkt utan att lägga glasfibernät och sådant?

Snickarn

• One does not need destination to have direction
    • Dalarna
    • Att leva det levande livet
« Svar #62 skrivet: 13 dec-09 kl 22:28 »
Oj, jag tror du behöver armera det på nåt sätt iallafall för att undvika sprickbildning. Jag hade pappersremsor som målarna använder. Jag är ingen hejare på att spackla, hatar det. :)
//Snickarn
Har pluggat ekologisk odling i Skattungbyn,Byggt om en husvagn till permanent boende. Pluggat Hållbar Utveckling på CEMUS - Centrum för miljö och utvecklingsstudier. Pluggar Permakultur, och bor, i skattungbyn. Bor i en liten vagn.
http://attlevadetlevandelivet.wordpress.com/

Menteverde

« Svar #63 skrivet: 14 dec-09 kl 17:07 »
Ser att gipset jag använder är försänkt vid varje skarv så man kan sätta glasfiberremsa där, kör på det.  :)

Byggstommar.se

« Svar #64 skrivet: 30 dec-09 kl 14:45 »
Det verkar som en bra ide att lägga reglarna horisontellt, men om väggen är sne och vind är det svårare att rätaupp och göra väggen rakare.

Liggande spånskivor eller OSB skulle jag välja på de liggande cc600 reglarna och sen sätta gips utanpå det stående.

Dela detta:

* Inloggade just nu

684 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Som vanligt ett mångfacetterat och informativt nummer om mycket som hör självhushållningen till.
/Håkan

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser