Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Foderrödbetor  (läst 2338 gånger)

Ethna

• Stabo som blivit lantlolla ;-)
    • Skåne
Foderrödbetor
« skrivet: 16 nov-09 kl 13:52 »
kan man ge det till hönsen ???

anders 67

• Dalarna
SV: Foderrödbetor
« Svar #1 skrivet: 03 dec-09 kl 17:40 »
Nu vet inte jag vad som menas med foder rödbetor,är det bara förväxta mat rödbetor?
Jag ger mina höns rödbetor om det finns men det är svårt för hönsen att hacka sönder betan.Rödbetor är hårda.
Klyv,riv eller koka betorna så går det lättare för hönsen att äta.Rödbetor innehåller inte så mycket näring så vill du ha ägg så får du dra ner på spannmålen eller bara ge lite som godis.
Att hönorna blir vackert rosa runt hela huvudet får du på köpet.
//Anders
Fjällkor,rödkullor,telemarkskor,SRB-kor,dölekor,holsteinkor, lantrasfår,höns,grönsaksodling

Fredrikslund

• Södermanland
SV: Foderrödbetor
« Svar #2 skrivet: 03 dec-09 kl 17:42 »
...Och fejkat blod bajs ;D Vi har kokat när vi har gett rödbetor, gick hem hos alla fjäderfän i gården ;)

Dela detta:

* Inloggade just nu

589 gäster, 1 användare
ärt

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har dessa godingar i mitt fritidshus och har lagt band på själv att inte läsa de förens jag har läst ut en annan bok, mycket tråkigare bok, vilket gett mig en rejäl sporre att läsa ut den och börja med dessa tidningar! Har tjuvläst en och spoiler, den var jätteintressant!
/Rebecca B

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser