Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Triops, hjälp !  (läst 4012 gånger)

sallyzevenwacht

• Halland
Triops, hjälp !
« skrivet: 15 nov-09 kl 23:41 »
Halloj  :)
Jag har köpt några triops ägg till mina barn, som vi nu ska föda upp. Dessa små varelser lever bara en kort tid, ca 30-90 dagar. Det skulle vara kul om man kanske kunde få egna ägg och föda upp sen igen?  ;D Har läst att när triopsarna dör, ska man hälla ut vattnet ur akvariumet och sedan låta sanden (och äggen) torka i några månader. Sen ska man hälla i nytt vatten och hoppas att de ligger några nya ägg där  ;) MEN (Haha, där kom det! :P), När man köper ägg får man ju en liten tepåse som man ska lägga i vattnet för att  triopsarna som små bebisar ska ha nåt att äta. Sen så får man också en påse med mat till dem. Vad ska man ge istället för det här? Hur ska man få tag på det? Måste ju finnas något annat  ::)

Harregött  :D

Lite udda ämne, hehe, jag vet  ;)
Dv. höns, undulater & ragdoll

Lejonhjärta

• Västergötland
SV: Triops, hjälp !
« Svar #1 skrivet: 17 nov-09 kl 00:53 »
Spännande! Har aldrig hört talas om triopsa! Vad är det?
För dig är det bara katter. För mig är det håriga barn som går på alla fyra och inte kan prata rent.
Bor med sambo, 2 barn, katter, hästar, kossor, getter, kaniner, marsvin, höns, gäss, ankor, bin, fiskar och hund på en liten gård lagom ödsligt på landet.

Daaniel

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 17 nov-09 kl 12:35 »
det är en gammal "dinosaur räka" http://www.cornishcrispa.co.uk/images/TriassicTriopsa.jpg finns att köpa på buttriks,coolstuff och liknande vet jag..

sallyzevenwacht

• Halland
« Svar #3 skrivet: 17 nov-09 kl 15:12 »
Spännande! Har aldrig hört talas om triops! Vad är det?

Små levande "skalbaggar". Kan bli 3-5 cm långa. Ganska fula, faktist  ;D

Daaniel

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 19 nov-09 kl 17:36 »
här kan man köpa dem :) http://www.coolstuff.se/Triops

sallyzevenwacht

• Halland
« Svar #5 skrivet: 19 nov-09 kl 20:43 »

fjällfäll

• Härjedalen
    • Härjedalens Fjällfäll
« Svar #6 skrivet: 20 nov-09 kl 14:18 »
Ge dom akvariefiskfoder ( torrfoder) mosat till fint mjöl. Det gjorde jag när sonen hade triopser.

sallyzevenwacht

• Halland
« Svar #7 skrivet: 20 nov-09 kl 16:25 »
Ge dom akvariefiskfoder ( torrfoder) mosat till fint mjöl. Det gjorde jag när sonen hade triopser.
Tack! Började bli lite panik där  ;)

Dela detta:

* Inloggade just nu

635 gäster, 2 användare (1 dolda)
sökaren men hur

* Forum

* Om tidningen Åter

- Rotade fram denna då ja nyss fått barn. Bra förklarat i "från tröja till blöja" som sagt.. gott o blandat!!!
/Sanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser