Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Välja äggkläckningsmaskin  (läst 66249 gånger)

Soshila

• Småland
    • Alchemilla Trädgårdshäxa
SV: Välja äggkläckningsmaskin
« Svar #180 skrivet: 09 dec-09 kl 19:58 »
Kul! Och du fick till det med fuktigheten?

Jennyt

• Västergötland
« Svar #181 skrivet: 09 dec-09 kl 20:07 »
Jag lovade ju uppdatering :D

Suro´n blev ihopplockad utan större bekymmer. Pedagogiska bilder över sådant som var kritiskt. En tydlig lista över temperaturer och luftfuktighet för olika äggkläckning och allt ajg kunnat önska.

Den har nu puttrat i köket sedan kvällen den kom och jag lade in äggen i söndags fm. Den håller temperaturen EXAKT och luftfuktigheten pendlar mellen 44 och 46%. Jag kommer försöka lysa äggen ikväll eller imorgon kväll. 14 st. ligger det i den :-*

Såhär långt kan jag varmt rekomendera den :D
På gården samsas vi med tre katter, fyra hästar och ett helt gäng höns. Skånsk Blomme och Dvärg Kochin. Genbank för Svensk Blåanka sedan 2011.
Titta gärna in på www.jennysgröna.se

Fredrikslund

• Södermanland
« Svar #182 skrivet: 10 dec-09 kl 09:01 »
Kul! Och du fick till det med fuktigheten?

ja, som jennyT skrev så är det inte så krångligt ;D är bara ren slöhet som kan komma ivägen ibland ;) En ser dock inte ut att må så bra, får se om han klarar sig  :-\ men resterande springer runt som tokstollar ;)

Men då är det din tur att berätta hur det går med kläckningen.. JennyT ;D och visst är det bra med tempen, har hört många som alltid har problem med den på andra maskiner. så blev så förvånad hur den kan hålla tempen så himla exakt! 37,5 konstant. trodde det var något fel på mätaren, första gången, öppnade och hade mig för att se oim något hände. och visst, tempen sänks så funkar gör den allt. men stiga kan den aldrig göra, den har som en spärr vid 37,5 grader och KAN hända att den går ner till 37,4 någon gång. men aldrig mer än så. så himla bra  ;D samt att fuktigheten funkar precis lika bra! :D
« Senast ändrad: 10 dec-09 kl 09:05 av Fredrikslund »

Anneli L

• Västergötland
« Svar #183 skrivet: 10 dec-09 kl 13:28 »
jipppi Ska få en suro i julklapp. Ska beställa en i kväll. Är det ok fredrikslund och Jennyt om jag måste fråga er om det skulle vara så att jag inte riktigt fattar bruksanvisningen??
Tvåbarnsmamma, har en underbar man, 2 katter, 2 kaniner och höns :).

Weasel

• Skåne
« Svar #184 skrivet: 10 dec-09 kl 16:21 »
Tror jag också ska ta och beställa en suro ikväll :D
Bor i ett hus på landet med mina tre barn. Kuvasz, katter, nakenråttor och hamstrar. Oflar lite för husbehov.

Anneli L

• Västergötland
« Svar #185 skrivet: 10 dec-09 kl 16:44 »
åh vad kul. verkar som många blir sugna  ;)

Weasel

• Skåne
« Svar #186 skrivet: 10 dec-09 kl 17:41 »
Hur lång leveranstid blev det för er som redan fått hem den?
Bor i ett hus på landet med mina tre barn. Kuvasz, katter, nakenråttor och hamstrar. Oflar lite för husbehov.

Jennyt

• Västergötland
« Svar #187 skrivet: 10 dec-09 kl 19:01 »
Supporten är öppen....nästan dygnet runt ;) :-*

Ska läsa i tråden hur lång tid det tog.........
På gården samsas vi med tre katter, fyra hästar och ett helt gäng höns. Skånsk Blomme och Dvärg Kochin. Genbank för Svensk Blåanka sedan 2011.

Anneli L

• Västergötland
« Svar #188 skrivet: 10 dec-09 kl 19:06 »
Tackar :-) Ska snart beställa

Jennyt

• Västergötland
« Svar #189 skrivet: 10 dec-09 kl 19:07 »
.....jag gjorde beställningen 24november (på kvällen) och den kom den 4december.....10 dagar :D

Roligt med så många som sluter upp :-*

Anneli L

• Västergötland
« Svar #190 skrivet: 10 dec-09 kl 19:09 »
då kanske man hinner få den innan jul. jippi

Anneli L

• Västergötland
« Svar #191 skrivet: 10 dec-09 kl 20:09 »
Nu är den beställd. Nu är det bara att vänta.

Johan P

• Skåne
    • Bokeslundsgården
« Svar #192 skrivet: 10 dec-09 kl 20:29 »
Så i dag skede det jag har städat min HEMEL inför säsongen såpa och vatten sen ättika i hela för att döda ev otrevligheter.
I morgon flyttar äggen in ;D
Driver småbruk i Skåne tillsammans med min familj, Skånsk röda och Granemålakor, Linderödssvin, Klövsjöfår, Göingegeter och många olika fjäderfän http://bokeslundsgarden.wordpress.com/ Lite reklam för http://www.facebook.com/groups/356334151043263/ sidan för dig som gillar Svenska äkta kulturraser

Jennyt

• Västergötland
« Svar #193 skrivet: 10 dec-09 kl 20:44 »
Vad blir det för något spännande Johan ??? :D

Johan P

• Skåne
    • Bokeslundsgården
« Svar #194 skrivet: 10 dec-09 kl 21:06 »
Har några smålandshönsägg och Fifty five flowery ev några isbar  mest för att kolla att kläckaren funkar och att befruktningen är bra när man dörjar sälja avelsägg.
Det skall iofs vara något ganska allvarligt om inte en av dom 5 tupparna som finns i avelsgruperna skall vara fertil
Driver småbruk i Skåne tillsammans med min familj, Skånsk röda och Granemålakor, Linderödssvin, Klövsjöfår, Göingegeter och många olika fjäderfän http://bokeslundsgarden.wordpress.com/ Lite reklam för http://www.facebook.com/groups/356334151043263/ sidan för dig som gillar Svenska äkta kulturraser

Jennyt

• Västergötland
« Svar #195 skrivet: 10 dec-09 kl 21:52 »
Skulle sååå gjärna komma och se hur du har det Johan. Känns som om jag har en del att lära ;)

Johan P

• Skåne
    • Bokeslundsgården
« Svar #196 skrivet: 11 dec-09 kl 08:19 »
jag få väll se om jag kan lägga in ett foto

trallallaa

• Gäst
« Svar #197 skrivet: 11 dec-09 kl 19:03 »
Tjohooo min Suro har kommit!! Jag ska åka och hämta Brahma ägg imorgon, laddar Suron på söndag *Dansar*  ;D

Weasel

• Skåne
« Svar #198 skrivet: 11 dec-09 kl 19:11 »
Och jag beställde precis min!  ;D
Längtar längtar längtar!

trallallaa

• Gäst
« Svar #199 skrivet: 11 dec-09 kl 19:30 »
Citera
Och jag beställde precis min
Jag beställde min den 3 dec, de skickade den 4 dec och den kom fram nu. Jag fick inget mail om att de skickat den, men då jag ringde dit och frågade så fick jag veta när de skickat den. De sa att högst 10 dgr ska det ta och den kom fram idag  ;D and just in time I'd say !!

Dela detta:

* Inloggade just nu

617 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Jättenöjd och glad över tidskriften Åter!
/ Märit

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser