Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Gissa rasen?!  (läst 1164 gånger)

Jenny på Björkkulla

  • Inlägg: 1212
  • Lev idag, imorgon kan det vara för sent!
    • Uppland
Gissa rasen?!
« skrivet: 28 okt-09 kl 21:18 »
Mycket möjligt att hon är någon slags korsningen men vill gärna veta ´vad hon ser ut att vara för ras eller korsning och om någon har ideer om vilken ras som skulle vara lämplig (eller olämplig) att para henne med. "Normalstor" är hon.
Tack på förhand!
Jag och maken har sönerna (4 och 7 år), döttrarna  (1 och 2 år),  Vi har Hedemorahöns, kalkoner, gotlandskaniner och  katter. Tidigare har vi haft en fjällnära hushållsko och hälsingefår, Vi bor i ett 300 år gammalt torp.

Gruff

  • Inlägg: 4550
    • Östergötland
    • Caprifool
SV: Gissa rasen?!
« Svar #1 skrivet: 28 okt-09 kl 21:49 »
En ensam svensk lantget som behöver en kompis  ;)

Sussilo

  • Gäst
SV: Gissa rasen?!
« Svar #2 skrivet: 29 okt-09 kl 09:18 »
Mankhöjd?

Jenny på Björkkulla

  • Inlägg: 1212
  • Lev idag, imorgon kan det vara för sent!
    • Uppland
SV: Gissa rasen?!
« Svar #3 skrivet: 30 okt-09 kl 21:17 »
Mankhöjd?

Hon är ca 65cm  över manken!
« Senast ändrad: 31 okt-09 kl 01:06 av Jenny på Björkkulla »
Jag och maken har sönerna (4 och 7 år), döttrarna  (1 och 2 år),  Vi har Hedemorahöns, kalkoner, gotlandskaniner och  katter. Tidigare har vi haft en fjällnära hushållsko och hälsingefår, Vi bor i ett 300 år gammalt torp.

Jenny på Björkkulla

  • Inlägg: 1212
  • Lev idag, imorgon kan det vara för sent!
    • Uppland
SV: Gissa rasen?!
« Svar #4 skrivet: 31 okt-09 kl 01:06 »
Alltså en riktigt rejäl get! Jag skulle para henne med en bock av samma storlek. Lycka till!

Oj, nej 65 cm skulle det stå!
Jag och maken har sönerna (4 och 7 år), döttrarna  (1 och 2 år),  Vi har Hedemorahöns, kalkoner, gotlandskaniner och  katter. Tidigare har vi haft en fjällnära hushållsko och hälsingefår, Vi bor i ett 300 år gammalt torp.

Sussilo

  • Gäst
SV: Gissa rasen?!
« Svar #5 skrivet: 31 okt-09 kl 08:44 »
 :) Och jag råkade radera ett inlägg!
Låter "vanligare!" Använd en bock av ungefär samma storlek.  Lycka till! :)
« Senast ändrad: 31 okt-09 kl 10:00 av Sussilo »

Jenny på Björkkulla

  • Inlägg: 1212
  • Lev idag, imorgon kan det vara för sent!
    • Uppland
SV: Gissa rasen?!
« Svar #6 skrivet: 31 okt-09 kl 21:20 »
En ensam svensk lantget som behöver en kompis  ;)

Så alla är överens om att hon är en svensk lantget? Det är vad jag misstänkt  också.
Jag och maken har sönerna (4 och 7 år), döttrarna  (1 och 2 år),  Vi har Hedemorahöns, kalkoner, gotlandskaniner och  katter. Tidigare har vi haft en fjällnära hushållsko och hälsingefår, Vi bor i ett 300 år gammalt torp.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

434 gäster, 3 användare (1 dolda)
Stengrim, Jon.b

* Forum

* Om tidningen Åter



- Underbar tidning eftet att jag läst flera nummer hos en väninna är det nu dags för egen prenumeration
/lena S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser