Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Frö till sockerbetor sökes  (läst 3859 gånger)

Maurice

  • Inlägg: 13
Frö till sockerbetor sökes
« skrivet: 27 okt-09 kl 19:10 »
Hej !

Jag försökt få tag i frö till sockerbetor men har inte lyckats. har fått rådet att åka till skåne och plocka upp några betor för at ta frö av. Men är lite lat av mig och undrar om det är någon som har frön eller vet var man kan få tag på. Jag har inte något roligt att byta med men köper gärna


esten

  • Inlägg: 2325
    • -
SV: Frö till sockerbetor sökes
« Svar #1 skrivet: 27 okt-09 kl 19:19 »
Hej !
IMPECTA har frö , titta på udda el ovanliga , ( eller vad det stod ) inte grönsaker .

Maurice

  • Inlägg: 13
SV: Frö till sockerbetor sökes
« Svar #2 skrivet: 30 okt-09 kl 14:15 »
Jag har sökt på flera frö handlar men inte hittat sockerbeta. Utom på ett ställe och de sålda bara till storodlare.

fryksdaling

  • Inlägg: 9
SV: Frö till sockerbetor sökes
« Svar #3 skrivet: 28 nov-09 kl 23:05 »
Du kanske kan höra av dig till någon odlare och fråga efter frön? De kanske får över några gram till våren. Annars kan det finnas någon i föreningen Sesam som har.

Johan P

  • Inlägg: 724
    • Skåne
    • Bokeslundsgården
SV: Frö till sockerbetor sökes
« Svar #4 skrivet: 10 dec-09 kl 21:29 »
Kolla på nordisk genbanks hemsida deras databas (sesto) kan man söka i och beställa frön bla sockerbeter helt gratis
Driver småbruk i Skåne tillsammans med min familj, Skånsk röda och Granemålakor, Linderödssvin, Klövsjöfår, Göingegeter och många olika fjäderfän http://bokeslundsgarden.wordpress.com/ Lite reklam för http://www.facebook.com/groups/356334151043263/ sidan för dig som gillar Svenska äkta kulturraser


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

520 gäster, 2 användare (1 dolda)
Sundance

* Forum

* Om tidningen Åter



- Höjdpunkt när tidningen kommer, väldigt bra tidning
/Jenny

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser