Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  grisuppfödning  (läst 1441 gånger)

ewalis

• Varats magi
    • Närke
    • www.sinnenasgard.se
grisuppfödning
« skrivet: 23 okt-09 kl 21:00 »
Vill ha information från erfarna grisuppfödare. Har för närvarande 2 hektar, kan arrendera mera.
Hur många grisar är lämpligt att starta med?
Ekologisk uppfödning är självklart, foder?
Dela med er av era egna erfarenheter.
Tackar på förhand.

Ewa-Lis och Kent i Närke
ewalis

esten

• -
SV: grisuppfödning
« Svar #1 skrivet: 23 okt-09 kl 21:37 »
Hej !!
Ekologisk odling/grisuppfödning : 1 sugga med sin kull från födsel till slakt/ 2 hektar ; lite beroende på var du bor i landet .
Vill du enbart fodra med egen spannmål och inget köpt proteinfoder ss potatisprotein så får du inte begränsa fodergivan
före 60-65 kg vikt på slaktsvinen , utan de ska ha fri tillgång .
Så det är en fråga om ekonomi .

Existens?

• Gäst
SV: grisuppfödning
« Svar #2 skrivet: 23 okt-09 kl 23:10 »
Det skulle behövas lite mer upplysningar tycker jag.. Vad ska du ha dom till? Enbart för eget bruk? Eller undrar du hur många grisar du kan ha på 2 hektar? Eller vill du sälja och få nån slags inkomst?

Dela detta:

* Inloggade just nu

554 gäster, 2 användare (1 dolda)
RickardR

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser