Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  DUVOR !?!?!  (läst 1763 gånger)

Daaniel

• Gäst
DUVOR !?!?!
« skrivet: 12 okt-09 kl 13:59 »
hejj! har tänkt att skaffa duvor och skulle vilja se på era duvslag, INREDNINGEN!! hur ni har satt sittpinnar,reden och så..!
ÄR påfågelduvan en bra startduva?

mvh daniel

Daaniel

• Gäst
SV: DUVOR !?!?!
« Svar #1 skrivet: 12 okt-09 kl 18:19 »
KNUFF!!!
 finns det inga som har duvor här?

Fredrikslund

• Södermanland
« Svar #2 skrivet: 12 okt-09 kl 18:36 »
brukar vara rätt tyst på dessa hörnor ;D brukar vara folk som nappar efter ett litet tag eftersom dessa trådar ligger högt uppe väldigt länge :P kan säga att hon jag pratade om i mitt inlägg på höns hörnan, som har duvor med höns. hon har skrattduvor vet jag och hon har bara satt upp lite pinnar här och var och så har duvorna själva listat ut hur dom ska bygga sina bon.tror faktiskt att dom hellre gör sina egna än att du bygger. dom typ slemmar ju ihop det där på någotvis. vissa gjorde även bon på marken.. det ä vad jag hade och säga till en mer erfaran människa har något att kommentera ;D
« Senast ändrad: 12 okt-09 kl 18:39 av Fredrikslund »

Daaniel

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 12 okt-09 kl 18:38 »
brukar vara rätt tyst på dessa hörnor ;D brukar vara folk som nappar eftersom dessa trådar ligger högt uppe väldigt länge :P
jao det forumet som det är mest drag i är väl hönsforumet... tror du någon där har duvor?

Fredrikslund

• Södermanland
« Svar #4 skrivet: 12 okt-09 kl 18:40 »
moderaton lär ju flytta din tråd hit istället. men om du är snabb kanske det går :P

Charlotte

• -
« Svar #5 skrivet: 12 okt-09 kl 19:06 »
Det finns gamla trådar med bilder från Lars på Solbacken vet jag i alla fall, leta;) 
 Han kanske kan sätta in flera?
 Håll duvtrådarna här på hittar nog någon dom snart. 
Mvh Charlotte
"He is your friend, your partner, your defender, your dog.
You are his life, his love, his leader. He will be yours, faithful and true, to the last beat of his heart. You owe it to him to be worthy of such devotion"

Lars på Solbacken

• Västergötland
« Svar #6 skrivet: 31 okt-09 kl 17:49 »
Påfågelduvor kan ibland befrukta sina ägg lite dåligt och en vanlig orsak är att dom har mycket fjäder/dun kring fjöset "kloaken" Då får man klippa rent runt där så brukar det ge resultat. Har man påfågelduvorna ute fritt blir dom ofta tagna av både sparv-/duvhök även huskatten tar dom lättare än mer flygkunnigare duvor.

Men dom är vackra att se på och man kan ha dom ute när man kan övervaka det hela.

Har satt in bilder på mina slag på någon tråd jag startat och ska försöka inreda det lilla jag har bild på innan avels säsongen börjar. Och då kommer det fler bilder.

Lycka till!

/Lars
Jobbar för mångfald har Vadsbohöns, duvor,  hund "springer spaniel/wachtel" och bin, Trädgård, odling, blommor, fågelskådning, husbehov mm.
www.hovabrevduveklubb.n.nu     https://www.facebook.com/LarsiSolbacken/

Dela detta:

* Inloggade just nu

467 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har läst tidningen hos en vän tidigare, men nu har jag äntligen kommit mig för att prenumerera själv. Ser fram mot mitt första nummer.
/Marie-Louise

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser