Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  STÖLD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!  (läst 5260 gånger)

filiplopp

• Gäst
SV: STÖLD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
« Svar #40 skrivet: 16 okt-09 kl 14:00 »
Håller med dig Rooster!

Rooster

• En av två
    • Östergötland
    • Hönsraser
« Svar #41 skrivet: 16 okt-09 kl 14:06 »
för dom som inte vet vad jag pratar om...här kommer en länk där får slaktas enligt halal

håll tillgodo!
ÅKERHULTS RASHÖNS - Vi håller på med uppfödning av fasaner och rashöns. Har mer än 25 olika raser i ett flertal färger. Vill du köpa avelsägg? Besök vår Hemsida:
http://honsraser.se

@nn

• Hönsmammann
« Svar #42 skrivet: 16 okt-09 kl 14:13 »
på vilket sätt då >:( att muslimer vill slakta djur enligt halal eller att dom känner att dom gör rätt enligt islam(känner sig heliga) när dom äter halal-slaktat kött detta är ju sant! Och förjävligt!!!

På det sättet att det lät som att hönor var stulna och då går tankarna snabbt till att det skulle vara muslimer eller  pizzabagare (eller både och) som måste ha stulit dem och naturligtvis ska de plåga ihjäl dem.

Säger ingenting om det sätt som andra religioner eller kulturer slaktar, jag vet vad det innebär och tycker det är absurt att plåga djur. Håller helt med dig på den punkten. Men det var inte det som jag reagerade mot utan det självklara i att det var någon med invandrarbakgrund som skulle ha stulit hönorna.
Det finns två sorters människor - hönsägare och rötägg :)

www.annorlunda-a.blogspot.com

Mårten Swärd

• Gäst
« Svar #43 skrivet: 16 okt-09 kl 14:16 »
Jag är inte muslim men jag tycker inte att halalslakt är mycket att oja sig över..

Rooster

• En av två
    • Östergötland
    • Hönsraser
« Svar #44 skrivet: 16 okt-09 kl 14:18 »
om du läser hela tråden ser du att jag svarade på ett inlägg där någon trodde att det kunde vara en pizzabagare och jag skriver ju OM dom är tjuvar inte ATT dom är tjuvar och referensen är till ett tidigare postat inlägg...en av mina bästa vänner är förresten pizzabagare(syrian) och jag känner flera muslimer, dock ingen av dom rättstrogna..utan dessa håller på att assimileras in i det svenska samhället, äter gris, super till ibland men med sin familj går dom till mosken på högtidsdagar etc
ÅKERHULTS RASHÖNS - Vi håller på med uppfödning av fasaner och rashöns. Har mer än 25 olika raser i ett flertal färger. Vill du köpa avelsägg? Besök vår Hemsida:

Rakadero

• Västergötland
    • Reflections of Rachel
« Svar #45 skrivet: 16 okt-09 kl 14:35 »
Pizzerian med fåren i källaren var här i Tidaholm. Jag har till och med ätit på den pizzerian (urk) fast det var längesen, men vem vet, de kanske har haft får i källaren i åratal, först nu de kom på dem...

Barnen på skolan hade vilda planer på att sno skylten till leksaksaffären (Tre får) och sätta den på pizzerian vars namn jag inte nämner här...
Fyrtiotalet underbara hönor och tuppar av raserna vit leghorn, brun leghorn, blomme, australorp, sussex, plymouth rock, orpington, rir, lohmann och några blandningar mest leghorn-blomme-lohmann. Sju älskade katter. Två välartade söner. En händig make. Och så jag...

Rooster

• En av två
    • Östergötland
    • Hönsraser
« Svar #46 skrivet: 16 okt-09 kl 14:40 »
Måste vara rätt förödande för affärerna att bli förknippad med fårslakt bland pizzor och kebabtallrikar i en sån liten ort som Tidaholm..fräsht..

Fredrikslund

• Södermanland
« Svar #47 skrivet: 16 okt-09 kl 16:27 »
Pizzerian med fåren i källaren var här i Tidaholm. Jag har till och med ätit på den pizzerian (urk) fast det var längesen, men vem vet, de kanske har haft får i källaren i åratal, först nu de kom på dem...

Barnen på skolan hade vilda planer på att sno skylten till leksaksaffären (Tre får) och sätta den på pizzerian vars namn jag inte nämner här...

jasså! kom inte ihåg orten, men vad äckligt att ´veta att man kan ha fått i sig ett stackars får som levt i källaren och gud vet vad hur han blev slaktad  :-X Tre får, var ju ilte fyndigt  ::)  :-[ men de var väl tvugna att stänga ner? oj, tråden har spårat ut en aning  ::)

Kålrabbis Mamma

• Värmland
« Svar #48 skrivet: 16 okt-09 kl 17:08 »
Nja dom från pizzerian vill knappast slakta och lägga på pizzan men om dom är rättstroende muslimer och tjuvar(så att det verkligen var dom som stal fåglarna) så kan dom vilja skära av halsen på hönsen utan bedövning så att dom förblöder och sen känna sig extra heliga när dom äter köttet.
;D
"Alltid något sa kärringen som hitta rävskit i hönshuset"

sagbus

• vill leva på landet och klara mig själv
    • Småland
« Svar #49 skrivet: 16 okt-09 kl 23:24 »
well gött fölk. muslim eller ej,kristen vegan eller bara normalkostare. nu när den judiska högtiden var hade jag en bil med utlänningar här som frågade efter djur att köpa för mat. givetvis sålde jag inte nån (fast Olsson låg illa till, det medges) så visst förekommer det.
så därav är inget att bråka om, det är inte ens rasistiskt bara fakta.

men åter igen, kycklingarna som blev stulna var nog inte tänkta som mat.
katter, hund o höns, en fin trädgård . vad mer önskar man av livet?

kossan

• Var sak har sin tid!
    • Bohuslän
    • www.bokedalensparadis.blogspot.com
« Svar #50 skrivet: 16 okt-09 kl 23:50 »
Natten mellan den 10 och 11 oktober var någon inne och stal 9 lavendel färgade dv kochin kycklingar, 2 st svarta dv kochin, 2 guldblå randade dv wyandotter, 2 silverbandade dv wyandotter, 14 silversvart randade dv wyandotte kycklingar alla omkring 6-7 veckor gamla! Själv var jag borta på Huseby´s MYCKET trevliga fjäderfä utställning. Grannen ringde och berättade dessa tråkiga nyheter.
Detta är andra gången, inom några månader, någon har varit inne och stulit djur i sjuhärdagsbygden!
Mvh
Mimmi

Så trist att höra..................styrke tankar till dig!!!!
Avlar på faverolle, svart koppar maran och vaktlar! Har katterna Rosa och Kurt!
www.bokedalensparadis.blogspot.com

Daaniel

• Gäst
« Svar #51 skrivet: 18 okt-09 kl 19:37 »
Bara jag som tycker att denna tråden spårat ut lite och gått ot? :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

516 gäster, 1 användare
Be

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bästa tidningen. Köper ingen annan än denna.
/Christina K

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser