Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  allmänna höns ledsen tråden  (läst 234678 gånger)

Markim

• Gäst
SV: allmänna höns ledsen tråden
« Svar #420 skrivet: 30 aug-10 kl 12:59 »
Gunnel är död..
Det här är inget kul längre..

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #421 skrivet: 02 sep-10 kl 17:10 »
Ludde är död. :( Min sista "kyckling" från den allra första kycklingkullen som en av de första dvärghönorna ruvade fram. Nu är det bara Adolf kvar av de 11 syskonen som då bor hos hos min mammas faster.

13 år blev Ludde. Han var pigg igår, mamma hittade honom död under hans sovplats idag. Han måste ha "trillat av pinn" i sömnen.  :-\

R.I.P
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

betsla

• Jämtland
    • Betsla - me, myself and I
« Svar #422 skrivet: 02 sep-10 kl 17:37 »
Men han fick 13 år med lycka skulle jag tro! Min likväl himla trist när de dör...
70-talist som bor på vischan i Jämtland med sambo, 3 barn, 1 katt, 13 Åsenfår (genbank 1338 och MV3) och ett gäng höns - hedemora, brun leghorn, dv wyandotte, cream legbar och wyandotte samt lite araucanakorsningar och diverse andra korsningar.

Pip

• Pip
    • Uppland
« Svar #423 skrivet: 03 sep-10 kl 18:14 »
Jag är så besviken! Jag köpte 10 jättefina Isbarägg från JohanP och alla var hela och fina när de kom fram, och jag hade en suris som väntade. Sedan när jag tittade efter en dag så sitter hönan på en pinne och alla 10 äggen är spårlöst försvunna. Det måste ha varit en råtta framme, för det finns inget spår av äggskal eller äggklet att finna, och det var även en liten kyckling som var borta. Skit vad trist när man lägger pengar på sådant.

Lundahund

• Mina höns är vad som skiljer mig från de utbrända
    • Uppland
« Svar #424 skrivet: 04 sep-10 kl 09:58 »
Undrade just varför jag inte såg till hönsen... Då ligger de och trycker på olika platser och en av kycklingarna (2,5 mån) saknas. Hittar den halvt uppäten i ett dike. :'( Troligtvis en av gårdens egna katter... >:(
Tur i ledsnaden är att det var en av de "namnlösa", en som inte skulle bo kvar, men ändå.. Hoppas att den stackarn dog snabbt i alla fall :'(
Bor på landet mellan Bålsta och Sigtuna med make, barn, hundar, katter och 13 vackra höns & tuppar; Isbar och blandraser.

Sano

• Bohuslän
« Svar #425 skrivet: 04 sep-10 kl 18:31 »
.
Vad du gör gör fullt och helt, icke styckevis och delt.

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #426 skrivet: 04 sep-10 kl 20:42 »
Aoo...  :-\ Stackars pippi. Vad för djur har varit framme där?
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Sano

• Bohuslän
« Svar #427 skrivet: 04 sep-10 kl 20:50 »
Duvhöken, tror jag. De brukar komma hit framåt höstkanten.  Så nu blir det väl till att stänga in hönsen ett tag...
Vad du gör gör fullt och helt, icke styckevis och delt.

Therese K

• Skåne
« Svar #428 skrivet: 05 sep-10 kl 10:37 »
samma hände här med  en av mina ungtuppar och en kyckling... nu går dom inne på dagarna och bara ute när vi e hemma...
Gift, har en underbar katt... längtar efter egen gård med löpankor, getter och potatisland!

oskar98

• Fjäderfä!!
    • Skåne
    • www.oskarsorpington.yolasite.com
« Svar #429 skrivet: 08 sep-10 kl 17:51 »
Då var det min  tur!

Jag släppte ut djuren i söndags och digar har något varigt och tagit min gökfärgade dv Orp höna!

Hon var äten på ryggen, är det hök??
av 100 djur var minst 30 djur utanför staketet.
De kommer inte ut utan ha blivigt skräckslagna!

Måste jag plocka in de igen tro??
Tackar för svar!
Mvh Oskar
Jag är en grabb på 14 år som har mycket Orpington av ovanliga färger
Har även ett gäng Maraner
Mvh Oskar98 :D

Jennyt

• Västergötland
« Svar #430 skrivet: 08 sep-10 kl 18:59 »
Höken kommer tillbaka till där de vet att det finns mat.... varannan dag ungefär..... jag har mina hönor under bärnät nuförtiden :-X
På gården samsas vi med tre katter, fyra hästar och ett helt gäng höns. Skånsk Blomme och Dvärg Kochin. Genbank för Svensk Blåanka sedan 2011.
Titta gärna in på www.jennysgröna.se

trallallaa

• Gäst
« Svar #431 skrivet: 19 sep-10 kl 09:21 »
Min älskade, kramgoa Ko Shamotupp, Sotis, har stopp i krävan  :'( .
Jag masserar och ger A-fil, fick i gång något i magen eftersom, nu rinner det otroligt illaluktande bajs ur honom...
Hans kräva är stenhård och proppfull!!
Tur i oturen är väl att jag kan vara hemma i två dagar och ta hand om honom, men faaan!! Inte min fina,söta ,rara, goa,kelsjuka älskade SOTIS   :'( :'( .

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #432 skrivet: 19 sep-10 kl 11:01 »
Min älskade, kramgoa Ko Shamotupp, Sotis, har stopp i krävan  :'( .
Jag masserar och ger A-fil, fick i gång något i magen eftersom, nu rinner det otroligt illaluktande bajs ur honom...
Tur i oturen är väl att jag kan vara hemma i två dagar och ta hand om honom, men faaan!! Inte min fina,söta ,rara, goa,kelsjuka älskade SOTIS   :'( :'( .
Tråkigt :'( hoppas han kryar på sig! Han heter iallafall samma sak som min förra Maranblandis tupp :D
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

trallallaa

• Gäst
« Svar #433 skrivet: 19 sep-10 kl 19:23 »
Nu dog han, jag har suttit med honom hela dagen, masserat,givit A-fil, terramycin...men han somnade in i min famn nyss.
Fy vad ledsen jag är  :'( :'( .

Citera
Min älskade, kramgoa Ko Shamotupp, Sotis, har stopp i krävan   .
Tur i oturen är väl att jag kan vara hemma i två dagar och ta hand om honom, men faaan!! Inte min fina,söta ,rara, goa,kelsjuka älskade SOTIS     .

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #434 skrivet: 19 sep-10 kl 20:12 »
:'( var det din fina svarta? :(
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

trallallaa

• Gäst
« Svar #435 skrivet: 19 sep-10 kl 20:37 »
Citera
var det din fina svarta?
Ja, min fina svarta, med mycket rött i ansiktet...
Han var så tam och ville alltid gosa, så därför är det ännu värre att han dog, han var så otroligt personlig och verkligen knackade en på foten,för att han ville bli upplyft och gosad med  :-*. Han var go han...

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #436 skrivet: 19 sep-10 kl 20:45 »
Ja, min fina svarta, med mycket rött i ansiktet...
Han var så tam och ville alltid gosa, så därför är det ännu värre att han dog, han var så otroligt personlig och verkligen knackade en på foten,för att han ville bli upplyft och gosad med  :-*. Han var go han...
:'( Huuu vad tråkigt  :'(
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Lundahund

• Mina höns är vad som skiljer mig från de utbrända
    • Uppland
« Svar #437 skrivet: 19 sep-10 kl 21:49 »
Trist med Sotis!!!  :'(
Bor på landet mellan Bålsta och Sigtuna med make, barn, hundar, katter och 13 vackra höns & tuppar; Isbar och blandraser.

betsla

• Jämtland
    • Betsla - me, myself and I
« Svar #438 skrivet: 21 sep-10 kl 22:11 »
Hittade just en av mina 8 veckorskycklingar under 4 kompostgaller som de på nåt sätt hade vält över stackaren... får man säga att det var tur att det var en av de grå lite mer anonyma kycklingarna?  :-\

Nåja, sånt är livet i ett hönshus.
70-talist som bor på vischan i Jämtland med sambo, 3 barn, 1 katt, 13 Åsenfår (genbank 1338 och MV3) och ett gäng höns - hedemora, brun leghorn, dv wyandotte, cream legbar och wyandotte samt lite araucanakorsningar och diverse andra korsningar.

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #439 skrivet: 22 sep-10 kl 12:52 »
4 st små hade blivit så svårt hackade av en höna att vi fick ta bort dom  :'( o allt som verkade gå så bra jue -------
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Dela detta:

* Inloggade just nu

612 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastiskt inspirerande
/Catarina L

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser