Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  allmänna höns ledsen tråden  (läst 234274 gånger)

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
SV: allmänna höns ledsen tråden
« Svar #220 skrivet: 27 apr-10 kl 20:23 »
Förbaskade HÖNSHJÄRNA! Skulle ta in några hönor nu innan det blev mörkt vilket gick ju bra tills jag kom till den sista dumskallen. Hon har varit så snäll innan med sedan hon började gå ute med appenzellerna har hon blivit "förvildad". Så jag skulle ta till håven och ta henne och hon får rena rama idiotrycket, kacklar och flyger åt helvete. Springer sedan ut på vägen strax efter att en bil har åkt där (nära att bli överkörd med andra ord) och skenar upp på sommargästernas tomt.

Jag går lugnt efter med håven och hönan vrålar och försöker flyga upp på ett tak, missar taket och hamnar bland buskarna. Hon kutar emot skogen, jag lyckas väja undan henne så hon går tillbaka mot våran gård då jag blir stoppad av massa träd. Jag tittar för ett ögonblick bort och tillbaka där hönan var som nu var... Borta...

Hittar henne inte! DUMPUCKO! Nu sitter hon väll där och trycker någonstans och känner sig jättesmart och säker ifrån MIG! Räven däremot är inte farlig, nänä. ::)

Hoppas hon kommer fram innan det hinner bli mörkt.  >:( >:( >:(
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

betsla

• Jämtland
    • Betsla - me, myself and I
« Svar #221 skrivet: 27 apr-10 kl 20:43 »
Förbaskade HÖNSHJÄRNA! Skulle ta in några hönor nu innan det blev mörkt vilket gick ju bra tills jag kom till den sista dumskallen. Hon har varit så snäll innan med sedan hon började gå ute med appenzellerna har hon blivit "förvildad". Så jag skulle ta till håven och ta henne och hon får rena rama idiotrycket, kacklar och flyger åt helvete. Springer sedan ut på vägen strax efter att en bil har åkt där (nära att bli överkörd med andra ord) och skenar upp på sommargästernas tomt.

Jag går lugnt efter med håven och hönan vrålar och försöker flyga upp på ett tak, missar taket och hamnar bland buskarna. Hon kutar emot skogen, jag lyckas väja undan henne så hon går tillbaka mot våran gård då jag blir stoppad av massa träd. Jag tittar för ett ögonblick bort och tillbaka där hönan var som nu var... Borta...

Hittar henne inte! DUMPUCKO! Nu sitter hon väll där och trycker någonstans och känner sig jättesmart och säker ifrån MIG! Räven däremot är inte farlig, nänä. ::)

Hoppas hon kommer fram innan det hinner bli mörkt.  >:( >:( >:(

Ursäkta men jag sitter och skrattar... förlåt... men jag kan se dig framför mig när du går runt med håven och är förbannad på hönan.

Hoppas att du hittar henne före räven! Sen kanske du ska berätta för henne att hon inte ska umgås så mycket med appenzellerna för de verkar ju ha dåligt inflytande på henne  ;D
70-talist som bor på vischan i Jämtland med sambo, 3 barn, 1 katt, 13 Åsenfår (genbank 1338 och MV3) och ett gäng höns - hedemora, brun leghorn, dv wyandotte, cream legbar och wyandotte samt lite araucanakorsningar och diverse andra korsningar.

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #222 skrivet: 28 apr-10 kl 12:14 »
Hehe, jo. ;D

Hon är iaf. tillbaka nu den lilla jäkeln.  >:D Hittade henne sittandes i vedboden i morse! Så blev det jaga av och massa svordomar igen innan jag till sist fick tag i henne och då vrålade hon som om jag skulle ha ihjäl henne eller något... *suck* Nu är hon inne iaf.
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Center

• Småland
    • Har ingen hemsida än tyvärr
« Svar #223 skrivet: 28 apr-10 kl 19:46 »
Hej
 över
Vad jag blev ledsen när jag läser sånt här.Är vi svenska så avundsjuka eller vad
handlar det om.

Har själv mått skit idag efter att ha fått skit för att jag inte säljer en höna.

Det började med att 2 tjejer ringde hit och ville se hur jag hade mina djur etc.
De kom hit och fick handla några djur.
Hade precis slåppt ut nya kycklingar bl a barnevelder. Och hon ville köpa
en höna. Jag fick coccidos på kycklingarna och över hälften dog tyvärr.

Men det hade de ingen förståelse för de skulle ha sia hönor.
Och jag ha sparat 4 hönor och 1 tupp som jag själv vill spara.
Jag hoppas de är kvar i lagården när jag kommer dit.

Vad gör man jag föder ju inte upp för att sälja det är ju överflödet
man säljer inte det man vill ha själv.

En ledsen hönsägare Nettan

Träsktrollet

• -
« Svar #224 skrivet: 28 apr-10 kl 20:02 »
Hej
 över
Vad jag blev ledsen när jag läser sånt här.Är vi svenska så avundsjuka eller vad
handlar det om.

Har själv mått skit idag efter att ha fått skit för att jag inte säljer en höna.

Det började med att 2 tjejer ringde hit och ville se hur jag hade mina djur etc.

Är det sant!!!  :o
Usch vad hemskt att sånt här ska behöva inträffa  :(
Har inte folk någon som helst skam i kroppen  >:( 
Man förstår ju om du inte riktigt kan känna dig trygg efter att detta har hänt...  :-\

Hoppas att det inte händer något mer.
Har hönsraserna:
Appenzeller Spetshättad, Svarthöns och Isbar/Lohmanblandras.

hönapöna78

• Småland
« Svar #225 skrivet: 01 maj-10 kl 20:45 »
Hej
 över
handlar det om.

Nettan!

Jag blir ledsen när jag ser dig skriva det här. När vi var hos dig sa du att du hade ett gäng Barnevelder i kläckarn och att vi tre kunde dela på dessa kycklingar. Sen vet jag inte vad som hände. Jag vet att du sa att många dog och det är ju fruktansvärt.
Det enda jag undrade när jag ringde var varför du satt in annonsen ang. 4 höns och en tupp, när du sagt till min kompis att det inte fanns några höns att köpa. Vi kände då att vi inte var "goda nog" att få handla av dig. Resten är bara ett stort missförstånd :'( :'( Hoppas att du nu förstår. Vi vill absolut inte ha något otalt med dig eller någon annan. Dessutom är vi bara två missförstådda tjejer, INGA tjuvar!!
Med vänliga hälsningar Jessica
« Senast ändrad: 01 maj-10 kl 20:59 av hönapöna78 »

älglund

• Dv. kockiner, Sussex, Orpington, Vithättor, Silkes
    • Västerbotten
    • www.familjenwiklundagren.se
« Svar #226 skrivet: 07 maj-10 kl 09:28 »
Hade kläckning igår. Orpington, dv.kockiner och holländsk dvärg. Inorse gick jag ut till stallet med senaste lasset med kycklingar och skulle sätta in i småkycklingsavdelningen. När jag kom ut såg jag att värmelampan hade gått sönder under natten. Vi har minusgrader fortfarande här i norrland på nätterna. 1 död och resten nedkylda och apatiska. Nu har jag kämpat hela morronen med dessa kycklingar och ber en bön att de klarar sig. Dom har en ny värmelampa nu .
Sambo och  6 barn, 2 hästar,1 hund, 5 katter, 1 kanin, och drygt 100 hönor och tuppar ( dv.kockin, sussex(4 olika färger), orpington, dv.vithättor, dv.silkes, holländsk dvärg, Sabelpoot och ett gäng med blandraser).  www.familjenwiklundagren.se

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #227 skrivet: 07 maj-10 kl 11:14 »
Tråkigt med varmelampan och kycklingen som dog :'( Hoppas att dom andra klarar sig.Vila värme och vänlighet kan göra under :D

Har själv råkat ut för en liknande händelse och har sedan dess alltid 2 värmelampor igång om det är riktigt kallt. Lite hängslen och livrem så att säga ;)

Jag håller tummarna!
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

patrick.

• Gäst
« Svar #228 skrivet: 09 maj-10 kl 09:16 »
Nästan alla mina fina höns är DÖDA :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( bara den trio och ett par jag hade inne finns kvar :(

det är inte kul när man inte får in dem på kvällen då de tvunget skall sitta i trät, och sen vakanr man på morgonen med massa fjädrar i hagen och gårn ner, jaha där är blandrasens fjädrar, där är marantuppens fjädrar....................  ja usch, min blåa orpington tupp försvann med :'(,, vad kan det ha varit? en räv eller grävling, hittade hur han hade krypit under nätet,
//patrick

grimbart

• fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
« Svar #229 skrivet: 09 maj-10 kl 09:28 »
fy vad tråkigt :'( :'( :'(
Fjäderfän och kaniner

linslus

• www.vastrabo.se
    • Småland
    • Västrabo höns & kaniner
« Svar #230 skrivet: 09 maj-10 kl 09:29 »
Nästan alla mina fina höns är DÖDA :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( bara den trio och ett par jag hade inne finns kvar :(

det är inte kul när man inte får in dem på kvällen då de tvunget skall sitta i trät, och sen vakanr man på morgonen med massa fjädrar i hagen och gårn ner, jaha där är blandrasens fjädrar, där är marantuppens fjädrar....................  ja usch, min blåa orpington tupp försvann med :'(,, vad kan det ha varit? en räv eller grävling, hittade hur han hade krypit under nätet,
//patrick

Usch din stackare. Du får hämta ägg här av dina fina avelstuppar.

oskar98

• Fjäderfä!!
    • Skåne
    • www.oskarsorpington.yolasite.com
« Svar #231 skrivet: 09 maj-10 kl 09:39 »

//patrick
Nej!!!!

När jag får mina blåa Orpington kycklingar ska du få köpa en tupp av mig!!!
Kommer även nog att ha några Maraner tillsalu i sommar.
Jag är en grabb på 14 år som har mycket Orpington av ovanliga färger
Har även ett gäng Maraner
Mvh Oskar98 :D

patrick.

• Gäst
« Svar #232 skrivet: 09 maj-10 kl 09:44 »
Usch din stackare. Du får hämta ägg här av dina fina avelstuppar.
tack för erbjudandet o kul att tupparna gör bra jobb ;)
men har redan lite ägg i kläckeren så hoppas på de bästa.

var ute och kollade lite mer nu och hittade mi ena värphöns, (av 4) hon låg halvt nergrävd, på bilden har jag tagit upp henne. men hon är inte äten någon stans

patrick.

• Gäst
« Svar #233 skrivet: 09 maj-10 kl 09:47 »
Nej!!!!

När jag får mina blåa Orpington kycklingar ska du få köpa en tupp av mig!!!
Kommer även nog att ha några Maraner tillsalu i sommar.

tack även till dig för erbjudandet, , men jag kommer nog lägga ner rasen för i år och satsa till nästa år istället. samma får det nog bli med maranerna, usch usch usch,,
ne nu ska jag gå ner och kolla ett ställe där jag vet finns ett gryt,.

oskar98

• Fjäderfä!!
    • Skåne
« Svar #234 skrivet: 09 maj-10 kl 10:04 »
tack även till dig för erbjudandet, , men jag kommer nog lägga ner rasen för i år och satsa till nästa år istället. samma får det nog bli med maranerna, usch usch usch,,
ne nu ska jag gå ner och kolla ett ställe där jag vet finns ett gryt,.
Ok.
Om du kommer lägga ner Orp helt så köper jag dina blåa hönor.

grimbart

• fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
« Svar #235 skrivet: 09 maj-10 kl 10:06 »
jag gissade på det OSKAR haha.. kolla annonsen 200kr st...
Fjäderfän och kaniner

patrick.

• Gäst
« Svar #236 skrivet: 09 maj-10 kl 10:27 »
Ok.
Om du kommer lägga ner Orp helt så köper jag dina blåa hönor.

jadå hör bara av dig,.

oskar98

• Fjäderfä!!
    • Skåne
« Svar #237 skrivet: 09 maj-10 kl 11:03 »
jadå hör bara av dig,.
Jag kommer nog om ca 1 vecka.

Torry

« Svar #238 skrivet: 09 maj-10 kl 12:03 »
Åh vad tråkigt patrick. Dina fina hönor  :'(    Jag har en stor fin s/k marantupp från dina om du vill ha.
//Torry

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #239 skrivet: 09 maj-10 kl 12:55 »
Nej men patrick, vad tråkigt :(
Vad har du för avelsraser kvar nu då?  :-\
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Dela detta:

* Inloggade just nu

549 gäster, 2 användare (1 dolda)
Linnea H

* Forum

* Om tidningen Åter

- Jag älskar när tidningen kommer! Myskväll och massor med läsningar!
/Melissa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser