Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Sköljmedel  (läst 13448 gånger)

torbjorn

• Medlemsadmin
    • Medelpad
SV: Sköljmedel
« Svar #20 skrivet: 01 maj-10 kl 22:52 »
Jag har aldrig någonsin använt sköljmedel, har fått uppfattningen att det är något som bara behövs om man har mycket hårt vatten.

Den som har plockat isär några gamla tvättmaskiner och sett hur äckliga saker som kan bo i sköljmedelsbehållaren slutar nog under alla förhållanden att använda sköljmedel - och slutar också att använda tvättmaskiner som någon tidigare har använt sköljmedel i, om det inte går att komma åt att sanera ordentligt eller stänga av sköljmedelsdoseringen helt och hållet.

pussling

• Notorisk stickare
    • Dalsland
« Svar #21 skrivet: 07 jul-10 kl 19:37 »
Jag har aldrig använt sköjmedel. Tror det är ett konstruerat behov från tillverkarna. Ska kanske säga att jag undviker syntetmaterial i kläder och annat som  tvättas. Ull blir fluffig och fin om den skakas några gånger under torktiden.
Jag är hårt drabbad av doftöverkänslighet och bl a sköljmedel förpestar min tillvaro. En ren kropp luktar inte illa. Svett luktar när bakterier växer fritt. Vissa personer kan ha hög svettning och behöva deodoranter, men övriga har nog blivit blåsta av reklamen...
Mindre kemikalier i våra hem och naturen mår alla bra av! ;D
En dag utan stickning är en förlorad dag.
En dag utan ny kunskap är nästan lika illa.
LeWi=jag

Staaf

• Gäst
« Svar #22 skrivet: 28 jul-10 kl 16:01 »
Jag har köpt tvättnötter och fick då med en liten flaska eterisk olja av citron. Kan jag använda den till färgad tvätt eller kommer den blekas då?

Dela detta:

* Inloggade just nu

521 gäster, 2 användare
Tobias Eriksson, ärt

* Forum

* Om tidningen Åter

- Som alltid mycket nöjd. Stycket med "Att ta vara på en gris" var kanon på alla sätt! Gillar nybörjarbreven mycket.
/Marie Mårtensson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser