Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Barf  (läst 689 gånger)

Fiat

• -
Barf
« skrivet: 27 sep-09 kl 13:46 »
Funderar på detta med Barf.

Hur utfodrar man, är det med hela djurkroppar eller hugger ni dom i bitar? Eller går det att mala och i så fall vilken sorts kvarn använder man? Tänkte att malet vore ju väldigt enkelt när man som jag bara har massa små hundar. Maler man då hela djurkroppen eller är det vissa delar? Tillsätter ni något, typ vitaminer eller grönsaker?

Blev många frågor, men hoppas ändå på svar!

Attes matte

• Jämtland
SV: Barf
« Svar #1 skrivet: 27 sep-09 kl 23:07 »
Jag förmodar att du undrar om man ska ge hela kanin-kroppar, så det är därför du skriver det som en kanin-tråd...  ;) Annars passar den ju lite bättre på hund-delen av forumet.  ;)
Jag ger för övrigt skrov av kanin till min hund. Tar reda på köttet till mig själv, sen får hunden resten (inkl hjärta, lever, lungor och njurar). Men bara kanin funkar inte att ge, man måste variera med annat kött, eftersom det är så lite järn i kanin.

/Sara
Renoverings-bloggen: www.flatcoated.se/racksjon
Atte-bloggen: www.flatcoated.se/blog

Dela detta:

* Inloggade just nu

674 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tycker det verkar vara en mycket innehållsrik tidskrift. Användbara tips och råd för den nyfikne och för de som vill utveckla sitt bruk med hand och hjärta. Tack!!
/Märit Newberg

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser