Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Billigt och snyggt staket  (läst 4080 gånger)

Snickarn

• One does not need destination to have direction
    • Dalarna
    • Att leva det levande livet
Billigt och snyggt staket
« skrivet: 17 sep-09 kl 17:37 »
Skulle behöva tips och inspiration på ett billigt men ändå hyfsat snyggt staket. Ska bygga ett som ska sitta på verandan och gå runt huset. Det finns ju en uppsjö av möjligheter men jag har inte jättemycket pengar att lägga på det hela så jag funderar på hur man ska få till det utan att det drar iväg.

Den enklast och förmodat billigaste variant jag kan komma på är den där man har en överliggare mellan stolparna och en underliggare samt två bräder emellan hörnen som bildar ett kryss emellan stolparna. Men det tycker jag inte är skitsnyggt precis.. Har någon ett bättre tips?
//Snickarn
Har pluggat ekologisk odling i Skattungbyn,Byggt om en husvagn till permanent boende. Pluggat Hållbar Utveckling på CEMUS - Centrum för miljö och utvecklingsstudier. Pluggar Permakultur, och bor, i skattungbyn. Bor i en liten vagn.
http://attlevadetlevandelivet.wordpress.com/

Maria nyckelpiga

• Västerbotten
SV: Billigt och snyggt staket
« Svar #1 skrivet: 19 sep-09 kl 13:41 »
Vet inte om jag får länken att funka, men du kanske kan kombinera små "kryss" i överkant på staketet med raka spjälor nertill
 :P nä, länken funkade inte så jag tar bort den...
« Senast ändrad: 19 sep-09 kl 13:42 av Maria nyckelpiga »

Gunhild

SV: Billigt och snyggt staket
« Svar #2 skrivet: 19 sep-09 kl 19:12 »
Jag har ett räcke av sned ställda dimiton200 x 200,  jag tror vi har ca 7 cm mellan. Det var ett biligt och enkelt alternativ. Det passade även till vårt hus av äldre utsenende.

Dela detta:

* Inloggade just nu

696 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Som alltid mycket nöjd. Stycket med "Att ta vara på en gris" var kanon på alla sätt! Gillar nybörjarbreven mycket.
/Marie Mårtensson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser