Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Brahmor och Wyandotte  (läst 842 gånger)

AndersT

Brahmor och Wyandotte
« skrivet: 12 dec-06 kl 22:56 »
Grattis till att du fått en höna som värper ägg, och som bara är 6 mån gammal, och  dessutom den här årstiden. Jag har Brahmor och Wyandotte, dom brukar börja värpa på våren efter att dom har kläckts, dvs ca 1 år gamla, jag har iofs inget tillskottsljus på vintern. Gissar att din höna värper nu pga det varma vädret, och ruvningen gör hon oavsett om det finns ägg eller ej.., De fösta hönsen brukar börja ruva i maj, hos mig, och så fortsätter de i omgångar fram till i September. Vissa hönor vill ruva mer än andra.., om dom har några ägg eller ej verkar kvitta.
Så var glad för äggen du får, hönan kommer nog snart på att det är vinter.. :), och då får du vänta ett tag innan du får nya ägg!

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Om tidningen Åter

- Att jag läst samtliga gamla nummer som fanns att få tag på för utlåning av denna tidning säger väl en hel del om vad jag tycker om den. En del av dem har jag lånat flera gånger. Jag älskar tidningen! Den är idérik, hoppingivande, livsbejakande, inspirerande och informativ och får mig att sjuda av iver och verksamhetslust. Jag kommer att köpa gamla nummer några i taget och nu är det verkligen dags att starta en prenumeration!
/Anneli

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser