Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Foder & ruvning  (läst 1119 gånger)

berglundskan

• Västmanland
    • thelifeinmöklinta
Foder & ruvning
« skrivet: 17 sep-09 kl 06:58 »
Vår tupp har fått en höna. Tuppen kläckte vi själva under en ikea-skrivbordslampa.
Vad ska hönan ha för foder? Ger nu allfoder.
Honan lägger ett ägg om dagen. Ska jag låta ägget ligga kvar så hon lägger fler ägg bredvid och sen börjar ruva? Nu när det är ett ägg så ruvar hon inte det.
Bor i rött torp med man, 2 barn, 2 katter, 2 kaniner, 2 ankor & 1 get. www.moklintabrollop.blogg.se

Eko-Trädgård

• Frukta inte - Ät frukt - Frukt är livet ( Di Leva)
    • Västerbotten
    • eko-trädgård
SV: Foder & ruvning
« Svar #1 skrivet: 19 sep-09 kl 16:07 »
hej,

vad är det för vaktlar?? jag har för mig att de japanska ruva väldigt sällan.. hur det är med kineser vet jag ej... men med hönor kan man låta äggen ligger kvar och hoppas att någon blir sur...

mvh

Jonathan
www.eko-tradgard.se
Ekotradgard@outlook.com
webbshopp www.ekotradgard.tictail.com

Ebrin

• Araucana älskare
    • Västergötland
    • Ebrins Hemsida
SV: Foder & ruvning
« Svar #2 skrivet: 21 sep-09 kl 08:34 »
Vår tupp har fått en höna. Tuppen kläckte vi själva under en ikea-skrivbordslampa.
Vad ska hönan ha för foder? Ger nu allfoder.
Honan lägger ett ägg om dagen. Ska jag låta ägget ligga kvar så hon lägger fler ägg bredvid och sen börjar ruva? Nu när det är ett ägg så ruvar hon inte det.
Jag tycker att du ska försöka i alla fall med att låta äggen ligga. Men dom behöver ett krypin, min höna la sej i ett hamster hus.
Jag ger mina fasanhög, undulamat, groddar och grästuvor.
I bland får dom uppblött kattfoder och i bland lite frukt eller grönsaker. Inta avokado.

Dela detta:

* Inloggade just nu

512 gäster, 2 användare (1 dolda)
kronblom

* Forum

* Om tidningen Åter

- För moder jord skull!
/Henrik

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser