Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Drottningar över!  (läst 872 gånger)

Roger H

• Biodlare sedan 1984
    • Västergötland
Drottningar över!
« skrivet: 03 sep-09 kl 21:18 »
Jag har ett antal drottningar över som jag har odlat fram, mest avlade efter stationsparade Buckfast drottningar men även efter någon gul drottning parad på Hallands Väderö.

Jag tycker det är synd att bara sätta tummen på dem för att döda dem, är det någon här som har en idé om hur man lättast kan få dessa att överleva till nästa vår.
Är det givetvis någon som behöver någon drottning är det bara att skicka ett PM till mig så hjälper ni mig att bli av med dem.

//Roger

wictor

SV: Drottningar över!
« Svar #1 skrivet: 03 sep-09 kl 21:41 »
Kul att du nämnde drottningarna från Hallands Väderö.

Jag har ju några samhällen med hemmaparade bruksdrottningar. Såg ett lustigt samhälle idag. Vaktbina på flustret var fantastiskt gula och fina. Ja, jag har en granne en bit söderut som gillar gula bin. De övriga var helt vanliga Buckfast, flög ut och in och drog bra med pollen. Det är klart, det räcker med en gul drönare så blir ju en viss procent av bina gula, och i detta fallet ville de tydligen vakta, och det verkar de göra bra - inga getingar slapp in.

Dela detta:

* Inloggade just nu

753 gäster, 1 användare
Petter B

* Forum

* Om tidningen Åter

- En tidning med djupa rötter.
/Margit

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser