Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hjälp! Har min saft möglat?!  (läst 25318 gånger)

Frances

• Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
SV: Hjälp! Har min saft möglat?!
« Svar #20 skrivet: 20 jul-10 kl 08:12 »
Jag har ett murat rum i en murad byggnad som fungerar som "jordkällare" Det har aldrig varit några bekymmer innan att göra flädersaft, gjorde ju en när det var som allra varmast där och det gick fint. Vet ej varför den här satsen möglade.  :(
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

ieenilorac

• www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
« Svar #21 skrivet: 20 jul-10 kl 08:18 »
Skit på citronerna? Var de ekologiska? Skrubbade du jättenoga? Hade vattnet kokat ordentligt först?
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

Frances

• Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
« Svar #22 skrivet: 20 jul-10 kl 08:25 »

Gjorde som jag brukar mig veterligen. Ekologiska, skrubbat o kokat.. Kan det ha att göra med att blommorna var närapå överblommade?

Nånstans har det helt klart inträffat ett fel  :(
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

Paradisgården

• Västergötland
« Svar #23 skrivet: 20 jul-10 kl 23:14 »
Jag kokar numera alltid saften efter den stått och blivit saft :) och innan jag tappar
den på flaskor, så är jag på den säkra sidan. Min smakar likadant som innan jag
kokat den tycker jag, och den håller hur länge som helst! (värmer flakorna i 100
grader i ugnen ca en kvart och häller i den varma saften i de varma flaskorna.
Har man, liten gossunge, 4 katter, höns, kaniner och påfåglar. Bor på liten "gård" på landet i Skaraborg.

Dela detta:

* Inloggade just nu

602 gäster, 1 användare
mulle mullvad

* Forum

* Om tidningen Åter

- Precis som flera andra skriver så är det här en tidning som aldrig tycks bli inaktuell. Det senaste numret är precis lika intressant som det som kom för flera år sen. Att varje nummer har ett sorts register på baksidan som ger en snabb överblick av vad tidigare nummer sedan många år tillbaka har handlat om, gör det lätt att hitta precis vad man vill läsa om just nu.

Har man läs-svårigheter kan man dock ha lite invändning mot det lilla typsnittet och den täta texten, speciellt annonserna och baksidorna med extra liten text mot en flerfärgad bakgrundsbild.
/Jennifer

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser