För att få en dräktighet med 95% säkerhet bör honan vara hos hanen minst 12 timmar.
Många har ringt till mig och sagt att deras honor är sterila eftersom de inte får ungar. De har släppt in honan till hanen. Efter första parningen har de plockat ut honan igen. Inga ungar 
Efter det att de låtit honan gå kvar hos hanen i ett dygn så har ungarna kommit!
Själv låter jag honan gå kvar i en vecka. Har aldrig fått två kullar med en veckas diff. Har visserligen bara ca 7000 parningar att kolla mot 
Teori och praktik stämmer inte alltid överens och när de inte gör det så gäller praktik 
Gösta
De är kanske inte vanligt, men jag vet fler som råkat ut för dubbelkullar, så det händer.
Vet dock inte om dvärgar är annorlunda byggda då eller mer fertila.

Men som du säger räcker de ju inte att para en gång. Utan bättre resultat att man de får para sig 3 gånger, tar bort honan, parar 3 gånger till och sen kanske en ytterligare gång.
Så har jag gjort genom åren och det är väldigt sällan som honan gått tom här.
Visserligen har jag bara 80 kaniner jämfört mde ditt stora antal, men lite kan man ju iaf se på resultaten ändå i praktiken.

Sedan är ju dvärgar känsliga än andra och att de får infektioner är kanske vanligare än för stora raser, det vet jag inte. Men iom att risken för infektion är större om man har dem tillsammans längre än en dag så avstår jag från det.
Inte kul att behandla honan för infektion efter ungarna heller, har hänt de också.