Jag har oxå haft tankarna på att bygga bo i bodar då dessa e relativt billiga på vissa auktionssidor tex
www.kvd.se.
Mina problem har varit att
-få tag på tomt/uppställningsplats
-om man har plats, att lösa vvs & el (speciellt när man har barn kan det vara enkelt med rinnande vatten och micro)
-transport av bodar.Jag hittade bostadsmoduler på nätet för nästan inga pengar alls . Det var med både kök dusch wc i dessa men affären föll på att det
1-var svårt att få tag på en speditör
2-kostnaden att ta bodarna över halva landet.
Jag tror verkligen på iden att bo i bod just för att det e så flexibelt ,får man ett barn till så e det bara att docka till en ny bod likaså om något flyttar ut.
Rent estetiskt kan man göra små förändringar som tex lägga på en ny takstol alt burspråk, villket skulle kunna lyfta bort det fyrkantiga.
Min nya hockup e villavagn då dessa har bannats på de flesta camping platser nu så kan man köpa dessa våldsamt billigt
www.blocket.se tex 2 sovrum kök allrum toa 50 000 pix, mycket billigare går det inte att få ett boende med denna standard och det e bara att flytta in.
Hade man bara haft ett självförsörjande elsystem på taket skulle detta boende vara ett av de bästa tänkbara .