Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Första inlägget + bilder  (läst 1802 gånger)

@nn

• Hönsmammann
Första inlägget + bilder
« skrivet: 22 aug-09 kl 18:52 »
Jag har hängt här inne några månader och läst och läst och läst om alla bra tips och tagit del av så mycket kunskap så nu är jag en hel del klokare.

I sommras så fick vi våran egen hönsflock, modell Hedemora, och det är helt underbart.

Nu tyckte jag att det kunde vara dags att skriva mitt första inlägg och passa på att visa lite bilder på hur det blev tillslut. När vi höll på och skulle fixa iordning så läste och kollade jag en massa på tips hur man bäst inreder i hönshuset och jag är hemskt tacksam för alla som delat med sig av sina erfarenheter.

Jag har inte förstått hur man får in bilder på det här forumet så om ni vill får ni gärna titta in på min blogg www.annorlunda-a.blogspot.com
Det finns två sorters människor - hönsägare och rötägg :)

www.annorlunda-a.blogspot.com

EvaE

• Gäst
SV: Första inlägget + bilder
« Svar #1 skrivet: 22 aug-09 kl 22:22 »
Hej & välkommen!  ;D

Det var ett väldigt fint hönshus ni gjort!!! Blir faktiskt lite avis, det var så ljust & fint!  :D

//
Eva

@nn

• Hönsmammann
« Svar #2 skrivet: 22 aug-09 kl 23:28 »
Tack för välkomnandet! :)

Hönshuset är väldigt ljust och det gör ju att det blir ännu lättare att "fastna" där inne. Det är helt underbart att sitta och dricka en kopp kaffe och kika på hönorna och tupparna, tiden går väldigt fort då.

Det är rogivande att ha höns.

solidpoints

• Västergötland
« Svar #3 skrivet: 25 aug-09 kl 15:46 »
Oj, det var ett underbart ljust och fint hönshus. Måste erkänna att jag är inte bara liiite avis alltså  :o (även på hedemorahönsen då såklart)  ;D
En härlig liten blandning med lite av varje. Höns, kaniner, katter och människor.

@nn

• Hönsmammann
« Svar #4 skrivet: 25 aug-09 kl 21:13 »
Jo, det är trevligt med ljust. Jag tänker att det måste vara så trevligt där inne att jag ska vilja vara där.

Åh, hönsen är så underbara. Jag är löjligt förtjust i dem! Är helt övertygad om att det finns tusentals hönor som är finare än våra, men för oss är ju våra allra bäst  ;)

solidpoints

• Västergötland
« Svar #5 skrivet: 25 aug-09 kl 23:03 »
Jo, det är trevligt med ljust. Jag tänker att det måste vara så trevligt där inne att jag ska vilja vara där.

Åh, hönsen är så underbara. Jag är löjligt förtjust i dem! Är helt övertygad om att det finns tusentals hönor som är finare än våra, men för oss är ju våra allra bäst  ;)

Jo men det är ju klart :) Har själv tänkt mig wyandotte och just hedemora när jag väl skaffar höns. Hur är hedemoran? Är de trevliga, lätta att få tama osv?
En härlig liten blandning med lite av varje. Höns, kaniner, katter och människor.

@nn

• Hönsmammann
« Svar #6 skrivet: 26 aug-09 kl 10:34 »
Jo men det är ju klart :) Har själv tänkt mig wyandotte och just hedemora när jag väl skaffar höns. Hur är hedemoran? Är de trevliga, lätta att få tama osv?
Ja nu är ju jag nybliven hönsägare så min erfarenhet sträcker sig ju bara till Hedemora  ;) men helt opartiskt så tycker jag att de är helt underbara, lagom stora, fina, lugna men inte tråkiga, nyfikna och trevliga i största allmänhet.

Våra höns är nyfikna och om jag går ut på gården och arbetar i trädgården med något så kommer de ångandes för att se om det vankas något gott. De äter gärna ur handen och när jag är ute o matar dem så brukar några hönor stå på mina fötter, de har nog kommit på att det rammlar ned en hel del gott när jag kastar ut maten från byttan.  :)

Här om veckan gick jag ute på gården och pratade i telefonen och då följde hela gänget efter i mina fram och tillbaka svängar. Min man stod inne och såg det hela i fönstret och bara tokskrattade. Istället för "dogwispher" ska jag kandidera till "hönawispher" 

LottaLuvin

• Gäst
« Svar #7 skrivet: 26 aug-09 kl 12:19 »
Jag har ingen hönskoll, så rent tekniskt har jag ingen aning om det är bra eller dåligt, rätt eller fel, osv.. ...men herreminje så FINT!  :o Jag vill också ha sånadär fodermaskiner, förresten. Till hundmaten, kanske? Fast frågan är var jag skulle placera dem, här i lilla köket i min lägenhet...  :-[
Nej, det får helt enkelt vänta tills jag kommit närmare drömmen...

Dela detta:

* Inloggade just nu

555 gäster, 3 användare (1 dolda)
torbjorn, Bokohammare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastisk!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser