Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Färg till eps?  (läst 1562 gånger)

mille

• Gångemad - småskalig lammuppfödning och biodling
    • -
    • Gångemad
Färg till eps?
« skrivet: 19 aug-09 kl 22:31 »
Jag vet att det finns en tråd om detta, men hittar den inte...

Vilken typ av färg skall/kan jag ha till mina eps-kupor? Det enda som jag har hemma är alkydoljefärg..
Gotlandsfår och blandisar. Highland Cattle. Frigående hönor samt ett gäng katter och kaniner. Odlar en del och plockar gärna bär. Nygammal biodlare och trebarnsmamma.

ersam

• -
SV: Färg till eps?
« Svar #1 skrivet: 19 aug-09 kl 23:42 »
Går säkerligen bra!

Annars plastfärg på plastkupor...

Sten-Åke Lindell

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 20 aug-09 kl 06:25 »
Jag har målat med olika färger och provat uteakrylat från olika butiker. Många rekommenderar uteakrylat för att det skulle räcka med en strykning (rollning).
Men det gör det egentligen inte, inte på bottnar och tak. Sedan tål inte akrylatfärgen lika mycket fukt utan att "klibba".
Det som funkat bäst har varit Beckers metallfärg från Bauhaus, då kan man även bryta till den NCS nyans man vill ha. Prova först att plasten tål färgerna.

poze

• Östergötland
« Svar #3 skrivet: 20 aug-09 kl 08:18 »
jag måladr med äggoljetempera på eps. kostnad 17:- litern om man blandar själv. och då är den välldigt dryg så får man kulörerna man vill ha.
Why make it fast when you can make it beautiful ? Jag har alltid rätt, är min provisoriska bedömning tills motsatsen gjorts trolig.

ersam

• -
« Svar #4 skrivet: 20 aug-09 kl 09:18 »
Körde latexfärg för inomhusbruk (väggfärg) i brist på annat - det har hängt med också. Som sagt testa så att inte färgen löser plasten bara - annars är det väl bara att pensla/rolla/spruta på....

mille

• Gångemad - småskalig lammuppfödning och biodling
    • -
    • Gångemad
« Svar #5 skrivet: 20 aug-09 kl 18:38 »
Tack för tipsen!
Gotlandsfår och blandisar. Highland Cattle. Frigående hönor samt ett gäng katter och kaniner. Odlar en del och plockar gärna bär. Nygammal biodlare och trebarnsmamma.

Dela detta:

* Inloggade just nu

696 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Alltid lika härligt när åter trillar ner i brevlådan.
/EmelieT

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser