Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Öppet eller stängt?  (läst 802 gånger)

Norna

• Blekinge
Öppet eller stängt?
« skrivet: 11 aug-09 kl 12:30 »

Jag funderar på en sak. Har en hage där fåren har varit och betat innan och nu funderar jag på att flytta hästarna dit. Grejen är den att fårens hus står i hagen. Det är 1.80-1.50 i höjd i taket där inne (lutande tak). Tänkte att det kanske skulle vara mysigt för hästarna att gå in och lägga sig där (det finns annat vindskydd till hästarna i hagen också).

Men så funderade jag på takhöjden. Är det dumt att låta dörren till fårhuset stå öppen när hästarna är i hagen? Jag menar då med tanke på att det är lågt i taket? Det är ju minihästar jag har (85 cm i makhöjd), men ändå... Eller kan jag ha dörren öppen så att hästarna kan välja var de vill gå in (om de nu vill det)? Tacksam för svar  :-*
I varje människa finns en drottning - tala till henne och hon stiger fram.

tessiem

SV: Öppet eller stängt?
« Svar #1 skrivet: 11 aug-09 kl 14:35 »
Om du har små hästar skulle jag definitivt ha öppet.. De ska ju inte gå på bakbenen iaf..

mli79

• Skåne
SV: Öppet eller stängt?
« Svar #2 skrivet: 12 aug-09 kl 16:32 »
Rent lagligt så kan du inte ha det öppet, men det skulle jag nog inte bry mig så mkt om ifall det bara är tänkt som ett tillfälligt krypin  ::) :)
Bor på gård med man, barn, hundar, katter, ponnys, ardenner,  gutefår, höns och minigrisar.

Dela detta:

* Inloggade just nu

476 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Det här är tidningar som jag kommer hålla reda på och spara på samma ställe, de fungerar som en uppslagsbok!
/Lovisa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser