Jag har också Sheriff, och under bara kallingar och t-shirt. Det är ytterst sällan de sticker igenom. Håller med Ersam, det kan vara lite varmt med rymddräkt varma sommardagar, så ibland blir det inte ens t-shirt.
För det mesta utan handskar, vid slutskattning kan det dock vara befogat ibland. Ett bra knep att både ha handskar och samtidig slippa - är att klippa av toppen på handskens pekfinger och tumme, man får mycket bättre "feeling" då, och det händer ytterligt sällan att man blir stungen på de fingertopparna som tittar fram. I vart fall min erfarenhet. Fick tipset av Ulf Gröhn, biodlaren som gav sverige Buckfast-biet.
För det mesta trätofflor och ankelsockor, men jag har ett enda samhälle som har busat lite i sommar, så de ville gärna bita mig i anklarna vid slutskattning. Jag fick gå hem och ta på stövlar.
Fast nu har de fått ny drottning så till våren är det snälla bin även där.
Den busiga drottningen fick jag av en biodlare i skåne som var så stolt över sina bin som han själv avlat fram och korsat in lite av varje i. Han hade nog lyckats korsa in lite av varje, men resultatet tycker jag har en del övrigt att önska.