Ungtupparna alltså... Har ett grabbpar beståendes av en Islandskorsning och en Brahma som har börjat hänga ihop med varandra. Förut var de så duktiga och höll sig med Wall-E och de andra på gården, nu har de fått för sig att de ska ut på egna äventyr! I hästhagar, hos grannen och på vägen!!
"Bara att ta in dem då tänker man"... Går fram för att hämta brahman först men får inte komma nära utan han skenar åt helsike! Som var så lugn och snäll som de andra brahmorna förut, men sedan han började "umgås" med den spralliga Islänningen (blänger) så har han tagit efter hans vilda beteende! Och de där långa benen kan springa!
Jagat tupp i över 1 timme nu och nu fått tag i brahman (genom att använda sig utav ett målvaktskast som efter en boll och skrapa upp benet) som åkte raka vägen in (var så arg så jag nästan kände mig mordisk...

)! Men Islänningen är ute ännu *tittar oroande ut mot fönstret så han inte är ute på vägen eller i skogen igen*. Smarta j*vlar är de också! De vet precis vart man försöker få dem!

Ouff, jag är sååå irriterad... VARFÖR ska de få för sig sådana här saker?

Man vill ju kunna ha dem gåendes på tomten, men funkar ju inte när de håller på såhär! Kan det vara något med att de är just två unga pojkar och instinktivt vandrar iväg för att söka egna flockar?

Båda bråkstakarna är dock tingade och ska säljas snart... *längtar*