Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Förbaskade pojkspolingar!!  (läst 1251 gånger)

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
Förbaskade pojkspolingar!!
« skrivet: 04 aug-09 kl 18:46 »
Ungtupparna alltså... Har ett grabbpar beståendes av en Islandskorsning och en Brahma som har börjat hänga ihop med varandra. Förut var de så duktiga och höll sig med Wall-E och de andra på gården, nu har de fått för sig att de ska ut på egna äventyr! I hästhagar, hos grannen och på vägen!!

"Bara att ta in dem då tänker man"... Går fram för att hämta brahman först men får inte komma nära utan han skenar åt helsike! Som var så lugn och snäll som de andra brahmorna förut, men sedan han började "umgås" med den spralliga Islänningen (blänger) så har han tagit efter hans vilda beteende! Och de där långa benen kan springa!  >:(

Jagat tupp i över 1 timme nu och nu fått tag i brahman (genom att använda sig utav ett målvaktskast som efter en boll och skrapa upp benet) som åkte raka vägen in (var så arg så jag nästan kände mig mordisk...  :-[)! Men Islänningen är ute ännu *tittar oroande ut mot fönstret så han inte är ute på vägen eller i skogen igen*. Smarta j*vlar är de också! De vet precis vart man försöker få dem!  :-\

Ouff, jag är sååå irriterad... VARFÖR ska de få för sig sådana här saker?  >:( Man vill ju kunna ha dem gåendes på tomten, men funkar ju inte när de håller på såhär! Kan det vara något med att de är just två unga pojkar och instinktivt vandrar iväg för att söka egna flockar?  ???

Båda bråkstakarna är dock tingade och ska säljas snart... *längtar*  :-[
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Rakadero

• Västergötland
    • Reflections of Rachel
SV: Förbaskade pojkspolingar!!
« Svar #1 skrivet: 04 aug-09 kl 23:32 »
Jag har såna också, inte för att de ränner iväg men annars helt hopplösa. Magnus, Brasse och Keith, tre leghornsblommor som är helt hopplösa, springer hit och dit och överallt, speciellt när vi tycker att de ska in på kvällen, de går överallt utan dit de ska, tonåringar som inte vill gå och lägga sig typ...

Mina är inte tingade eller något alls åt det hållet, ca tio veckor, vill någon ha en söt vit tupp med svarta prickar så är ni välkomna, annars blir de väl mat i höst...
Fyrtiotalet underbara hönor och tuppar av raserna vit leghorn, brun leghorn, blomme, australorp, sussex, plymouth rock, orpington, rir, lohmann och några blandningar mest leghorn-blomme-lohmann. Sju älskade katter. Två välartade söner. En händig make. Och så jag...

JennyN

• Jennys frön & sånt
« Svar #2 skrivet: 06 aug-09 kl 19:07 »
FJÄRILSHÅV! Långskaftad.  ;D

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #3 skrivet: 06 aug-09 kl 19:17 »
 ;D ;D ;D

Vart finns sådana?  :-[
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Fredrikslund

• Södermanland
« Svar #4 skrivet: 06 aug-09 kl 21:27 »
Jag har! xD finns typ att köpa i barn affärer säkert. då kan du nog få med glitter och små fjutt på. mtýcket vackra ;) e

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #5 skrivet: 06 aug-09 kl 21:30 »
Haha!  ;D

Idag fick spolingarna utegångsförbud! Grannen kom och frågade "vart har du brallan då?" (brahman som varit uppe på deras tomt med sin kompis). Han har döpt honom till Brallan!  ;D

Fredrikslund

• Södermanland
« Svar #6 skrivet: 06 aug-09 kl 21:39 »
Haha, dom får så roliga namn dom där! släkten kallar våra håriga saker för dinusaourier ;D

bjork

• Värmland
« Svar #7 skrivet: 06 aug-09 kl 21:53 »
Fiskehåv på öob for 10 kroner.
Et must når man har höns och kaniner   ;D 
There is no way to happiness,
happiness is the way !

snörom

• trägen vinner
« Svar #8 skrivet: 07 aug-09 kl 10:29 »
;D ;D ;D

Vart finns sådana?  :-[

köpte min på EKO, länna. kitchig svart med vita prickar på.
trägen vinner. höns, får, kaniner, bin, katter, koi, undulater samt vilda djur.

taccotad

• Skåne
« Svar #9 skrivet: 08 aug-09 kl 20:34 »
Jagat tupp i över 1 timme nu och nu fått tag i brahman (genom att använda sig utav ett målvaktskast som efter en boll och skrapa upp benet) som åkte raka vägen in (var så arg så jag nästan kände mig mordisk...  :-[)!

Haha, jag berätta att jag gjorde nåt liknande. Hade satt våra unghöns i en bur som köparen kunde få med sig. Men personen ville ha sin egen bur och började flytta över hönorna varav två rymmer. Jag ville fånga dom snabbt igen men ICKE! Vid ett tillfälle var jag så pass nära så jag kastade mig efter den, verkligen slängde mig ner på marken...tyvärr tittade jag inte var jag skulle landa så jag körde mitt ena knä rätt upp i en stor sten. AAAJJJ! Det värsta var att jag inte fångade den lille skiten.

Dela detta:

* Inloggade just nu

691 gäster, 3 användare
Nataks, Suzanne Svensson, LimJans

* Forum

* Om tidningen Åter

- Verkar vara en mycket användbar tidning!
/Marcus

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser