Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Allmänna häst-glädjetråden  (läst 38471 gånger)

cowboy

SV: Allmänna häst-glädjetråden
« Svar #80 skrivet: 21 okt-09 kl 08:01 »
Grattis till bebisen ! :-*

Sar

• hvilaro.blogspot.com
    • Hvila Ro - Prästgård anno 1700
« Svar #81 skrivet: 23 okt-09 kl 23:18 »
Grattis till nytillskottet Skumme! :-*

Jag vet inte om det passar in här men jag blev så fantastiskt glad över vår höanalys! :-[ ;D

Vi hade lågt näringsvärde förra året och jag fick räkna en hel massa och lägga in extra fodringar för att de skulle få i sig vad de behövde men i år har vi utmärkta värden! Både jag och plånboken ler! :)

vårlängtan

• Småland
« Svar #82 skrivet: 25 okt-09 kl 07:37 »
Önskar dej och din dotter lycka till med ponnyn, BlåNelson!!!
Njuter av värme och allt det gröna!

Uddabudda

• Mitt hem på jorden
    • Västergötland
« Svar #83 skrivet: 24 nov-09 kl 11:27 »
Puttar upp denna tråd lite, kan bidra med att jag är glad över att vi i går fick gjort i ordning och kört ut foderhäcken till hästarna så de har fri tillgång på grovfoder igen. Skönt att slippa bära ut mat flera ggr om dagen, och ständigt oroa sig för att den ska ta slut! Med fri tillgång blir ju hästarna också mycket mer harmoniska och problemet med bråk vid utfodring (det äldre stoet kan vara riktigt grinigt mot det yngre) försvinner.
Självhushåll till nytta och nöje

mattetillmånga

• Övriga världen
« Svar #84 skrivet: 10 dec-09 kl 12:54 »
Å jag har massa småsaker att vara lycklig över!

Mitt hingstföl som varir spänd och nervig sam huvudskygg står lugnt kvar och äter när matte visiterar honom och viftar på hans öron och klappar i ansiktet  :-*
Skogshagen blir klar idag! Flera ha utan lera som snart fryser till månlandskap  ;D
Shettisfölet låter sig snällt men frågande ledas i grimma  :)
Jag ska bli hästmormor!
På måndag kommer mitt nya ministo och förgyller livet i stallet med extra guldkant  :-*
Alla är friska och glada!

Uddabudda

• Mitt hem på jorden
    • Västergötland
« Svar #85 skrivet: 10 dec-09 kl 21:58 »
Ett sent tack för grattisen, cowboy och Sar!

I dag är jag så glad för att jag var på kontroll efter förlossningen och allt såg bra ut, så i morgon (eller kanske lämpligare till helgen i dagsljus  ::)....) är det kanske jag som hoppar upp på hästryggen! :o ;D Har verkligen längtat, kombinationen av min ringrostighet och en överpigg häst är väl dock inte lysande, men vi får värma upp ordentligt först och ta det lugnt i början bara!

Blir också glad när jag tänker på att det inte är så många månader kvar till betäckningssäsongen! :D Har väntat i flera år på rätt tillfälle att betäcka och förhoppningsvis kommer nu båda stona iväg till hingst om allt klaffar!
« Senast ändrad: 10 dec-09 kl 22:01 av Skumme »
Självhushåll till nytta och nöje

Träsktrollet

• -
« Svar #86 skrivet: 29 dec-09 kl 23:31 »
Idag tog jag tag i min och min hästs stora "skräck"...
Vi mötte vår första timmerlastbilen... eller inte den första utan den första utan att springa åt andra hållet eller ut i skogen...
Och jag VET, så ska man ABSOLUT inte göra... Men har varit med om en hästolycka och fast det är fem år sedan så blir jag fortfarande rädd ibland.
Det är därför jag är så glad och stolt över att jag idag satt av och vi gick förbi den utan någon större panik.
*Så fruktansvärt glaaad och stooolt*  ;D  ::)  :-[
Har hönsraserna:
Appenzeller Spetshättad, Svarthöns och Isbar/Lohmanblandras.

pålle

• Gäst
« Svar #87 skrivet: 29 dec-09 kl 23:45 »
Vi mötte vår första timmerlastbilen... eller inte den första utan den första utan att springa åt andra hållet eller ut i skogen...
Och jag VET, så ska man ABSOLUT inte göra... Men har varit med om en hästolycka och fast det är fem år sedan så blir jag fortfarande rädd ibland.
Det är därför jag är så glad och stolt över att jag idag satt av och vi gick förbi den utan någon större panik.
Grattis

Sar

• hvilaro.blogspot.com
    • Hvila Ro - Prästgård anno 1700
« Svar #88 skrivet: 30 dec-09 kl 00:11 »

Men så roligt! Vilken milstolpe! Stort grattis :-*

Luff

• Västergötland
« Svar #89 skrivet: 30 dec-09 kl 18:19 »
Jag är glad för att jag blir av med shettisen imorgon. Han skulle ju bara vara här en bit in på hösten men hellre än att han skulle bli instängd i en tom lagård så fick han gå kvar. Nu ska han få bli sällskap åt en annan ponny och bli körd och pysslad med som han gillar. Och jag sparar det hö han ätit och blivit fet av. Win win situation.
//Luff

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #90 skrivet: 05 jan-10 kl 23:37 »
För lite bilder i tråden tycker jag, idag har jag haft en härlig eftermiddag med snöplogning med lille Lukas. Och så hävdar folk att man inte kan ha shettisar till nåt  ::)
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

JBF

• Småland
« Svar #91 skrivet: 06 jan-10 kl 16:12 »
Kimma, hur ser snöplogen ut? Har du inget foto i profil? Visst är de små arbetshästar shettisarna. Jag kan eventuellt få långtidslåna ett sto från i sommar, som sällskap till min blivande häst, men jag har ju inte helt klart bestämt vad för häst jag vill ha. Det är ju inte ens klart att jag kan skaffa en till sommaren, men drömmer gör jag ändå..  :)
Roslagsfår, Ölandshöns, Fjällnära boskap och ett par Shetlandsponnier på gård i inre Småland.

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #92 skrivet: 06 jan-10 kl 16:43 »
Kimma, hur ser snöplogen ut? Har du inget foto i profil? Visst är de små arbetshästar shettisarna. Jag kan eventuellt få långtidslåna ett sto från i sommar, som sällskap till min blivande häst, men jag har ju inte helt klart bestämt vad för häst jag vill ha. Det är ju inte ens klart att jag kan skaffa en till sommaren, men drömmer gör jag ändå..  :)
Jo tog en bättre bild idag som jag la in i "vad håller ni på med" tråden.
Men jag lägger den här också.

"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

JBF

• Småland
« Svar #93 skrivet: 06 jan-10 kl 20:53 »
Det var ett fint ekipage du har!! Ser ju ut som värsta arbetshästen ju...
Roslagsfår, Ölandshöns, Fjällnära boskap och ett par Shetlandsponnier på gård i inre Småland.

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #94 skrivet: 06 jan-10 kl 21:38 »
Det var ett fint ekipage du har!! Ser ju ut som värsta arbetshästen ju...
Det är han ju mer eller mindre också, eller rättare sagt var det det han och hans kompis var ämnade till. Inte bara för att stoppa havre i och klia på mulen  ;)

Träsktrollet

• -
« Svar #95 skrivet: 06 jan-10 kl 21:59 »
Det är han ju mer eller mindre också, eller rättare sagt var det det han och hans kompis var ämnade till. Inte bara för att stoppa havre i och klia på mulen  ;)

Jag tror att att hästar mår bättre av att jobba än att bara gå och skrota  ::)  ;)
Underbar shettis du har  :D
Har hönsraserna:

Qiz

• Västergötland
« Svar #96 skrivet: 06 jan-10 kl 22:06 »
Åhh, vilka mysiga vinterbilder Kimma!!   :D

Zandra

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #97 skrivet: 06 jan-10 kl 22:19 »
Jag tror att att hästar mår bättre av att jobba än att bara gå och skrota  ::)  ;)
Underbar shettis du har  :D
Tack  :D

Jo det tror jag också, stora som små. Tyvärr finns det allt för många småttingar som bara går omkring i hagar hela dagarna. När de är minst lika användbara som en stor. Lille Lukas mår i alla fall bra mycket bättre än när jag fick hem honom, grav överviktig,felställda hovar, inte gjort nåt vettigt på nära 2 år.

Då såg han ut såhär..notera hovarna och celluliterna på magen,det är inte skuggor utan fettknölar  :-X

Träsktrollet

• -
« Svar #98 skrivet: 07 jan-10 kl 00:20 »
JÖSSES!  :o
Det tragiska är ju att det finns nog hur många sånna shettisar/ponnier som helst...  :-\

Men vilken skillnad! Du har gjort ett stor artat jobb  :D
Hoppas att fler aktiverar sina små fyrfotade vänner...
Har hönsraserna:

Frances

• Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
« Svar #99 skrivet: 07 jan-10 kl 08:44 »
Men..... Vad har hänt med hans man...???  :(
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

Dela detta:

* Inloggade just nu

401 gäster, 4 användare
Nataks, ärt, Kristoffer Alexandersson, GSS

* Forum

* Om tidningen Åter

- Jag älskar när tidningen kommer! Myskväll och massor med läsningar!
/Melissa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser