Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Building up the house"  (läst 77451 gånger)

Suresh

• -
SV: Building up the house"
« Svar #420 skrivet: 22 aug-10 kl 20:19 »
När det är klart är det värt mödan. Och lite svårt att begripa vilket kaos det var bara några dagar innan.

manna

• -
« Svar #421 skrivet: 22 aug-10 kl 22:07 »
Så är det.

Jag bölar när jag kryper omkring och golvfixar för knäna är inflammerade och ryggen smärtar, men med golvsnutt färdigt är allt det gråtiga som bortblåst. Nu är det bara dans som gäller!  :)
Tycker du att det är upprörande? Jag tycker att det är roligt. Det är därför jag är gladare än du är.

http://hemmaljunga.blogspot.se/

javill

• Blekinge
    • Glirnashopen
« Svar #422 skrivet: 22 aug-10 kl 23:13 »
- Pappa. Jag har semester och vill bort från stan. Kan jag komma till dig redan i kväll?

Gullunge.  :) :'( :-*

Så nu är köket ursopat.

Det blev en del rester, som synes.

Hon kanske kan hjälpa till med att måla och tapetsera!  :D Mycket bra och meditativ sysselsättning för en stressad stadsbo.
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

Suresh

• -
« Svar #423 skrivet: 24 aug-10 kl 00:01 »
Hon kanske kan hjälpa till med att måla och tapetsera!  :D Mycket bra och meditativ sysselsättning för en stressad stadsbo.

Hjälpa till?

Moahahahahaaa...  ;D

andtol

• Gäst
« Svar #424 skrivet: 24 aug-10 kl 15:57 »
Imponerande att montera vedspisen själv, tycker jag.

åsnemor

• lever på landet och renoverar sin drömkåk
    • Västergötland
« Svar #425 skrivet: 25 aug-10 kl 04:01 »

Golvet framför spisen är lagt med en golvskivebit som underligt nog passsade perfekt i längd. Återstår att kakla väggen, sätta järnfilspånslera på ugnen och sen låta sotarn komma och inspektera.

Aj,aj..
Jag ser något som sotarn nog inte kommer att gilla ::)
Plåt..vännen..plåt ovanpå golvskivan framför spisen ;)

Suresh

• -
« Svar #426 skrivet: 25 aug-10 kl 08:32 »
Aj,aj..
Jag ser något som sotarn nog inte kommer att gilla ::)
Plåt..vännen..plåt ovanpå golvskivan framför spisen ;)

Vad skall jag med plåt till när det skall kakel ovanpå golvskivan? ???

Målsättningen är att kaklet skall vara på plats när sotaren kommer och inspekterar spisen den 5:e sept. Detta är jag dock inte säker att jag går i land med, eftersom vi innan kaklingen måste stärka köksgolvet med en balk i källartaket.  Och det tar vi inte tag i förrän på fredag. :-\
« Senast ändrad: 25 aug-10 kl 08:34 av Sri Suresh »

åsnemor

• lever på landet och renoverar sin drömkåk
    • Västergötland
« Svar #427 skrivet: 25 aug-10 kl 08:51 »
Kakel blir snyggt  :)

Suresh

• -
« Svar #428 skrivet: 03 sep-10 kl 12:21 »
Det har varit tunnsått med nyheter på sistone, då sociala aktiviteter gått före byggandet. Men nu är jag igång igen.

Vedspisen brinner igen, kallskafferiet har blivit provisoriskt invigt, vilket har frigjort diskbänken för nya äventyr med källarfönstren som måste skrapas, glasas om och sättas in inför vintern.

Tapio

• Västergötland
« Svar #429 skrivet: 03 sep-10 kl 16:31 »
Vad skall jag med plåt till när det skall kakel ovanpå golvskivan? ???

Målsättningen är att kaklet skall vara på plats när sotaren kommer och inspekterar spisen den 5:e sept. Detta är jag dock inte säker att jag går i land med, eftersom vi innan kaklingen måste stärka köksgolvet med en balk i källartaket.  Och det tar vi inte tag i förrän på fredag. :-\

Halaj!

Vet inte om det där är så bra ide. På golv brukar man ha klinker.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Klinker

//T

Doris och Börje

• Västergötland
    • Hagalyckans Gröna
« Svar #430 skrivet: 04 sep-10 kl 09:57 »
Det har varit tunnsått med nyheter på sistone, då sociala aktiviteter gått före byggandet. Men nu är jag igång igen.

Vedspisen brinner igen, kallskafferiet har blivit provisoriskt invigt, vilket har frigjort diskbänken för nya äventyr med källarfönstren som måste skrapas, glasas om och sättas in inför vintern.
Härligt!
Vedspisen är hjärtat i huset!
Och kallskafferi.....GULD!
När vi byggde huset såg vi till att fixa ett rejält kallskafferi.
Ett sånt där gå-in-i-skafferi!
Så jäkla bra!
Bor på min lilla gård med min stora familj!

Suresh

• -
« Svar #431 skrivet: 25 sep-10 kl 17:10 »
Idag har en bra bit vinterångest lättat från hjärtat. Hålet i källarväggen där mulltoan satt har ersatts med ett tätat fönster. Ingen risk för frostskador i källaren i år,
« Senast ändrad: 25 sep-10 kl 17:32 av Sri Suresh »

ChristinaR

• Västergötland
    • Elins trädgård
« Svar #432 skrivet: 25 sep-10 kl 17:11 »
Udag har en bra bit vinterpngest lättat från hjärtat. Hålet i källarväggen där mulltoan satt har ersatts med ett tätat fönster. Ingen risk för frostskador i källaren i år,

Härligt!!  :D :D

Suresh

• -
« Svar #433 skrivet: 01 okt-10 kl 21:45 »
Jann har dragit elledningar denna vecka medan jag har pysslat med annat. Det är härligt att ha en hustomte.

Suresh

• -
« Svar #434 skrivet: 01 okt-10 kl 21:49 »
Dessutom har han enligt plan byggt in en låda i trapphuset för att ge mig ett linneskåp i gästrummet på övervåningen.

Suresh

• -
« Svar #435 skrivet: 01 okt-10 kl 22:45 »
Själv har jag börjat ta tag i den sista vita fläcken på nedervåningen - hallen mellan arbetsrummet och trapphuset. Det kanske inte syns på bilderna, men förutom att få skåpen på plats har jag byggt färdigt några väggsnuttar som behövde behövde bli klara innan jag kunde ställa dit dem.
« Senast ändrad: 01 okt-10 kl 22:50 av Sri Suresh »

Suresh

• -
« Svar #436 skrivet: 12 okt-10 kl 16:18 »
Med dörrarna på plats kan man nu skönja hur den bortre delen av köket kommer att se ut. Bänken till vänster som är full med verktyg skall kortas något, men i övrigt ligga där den ligger.

Suresh

• -
« Svar #437 skrivet: 14 okt-10 kl 16:14 »
Hemmet har under dagen genomgått en gradvis upprensning. Alla lkontaktdosor, kopplingsdosor och strömbrytardosor är nu fullt synliga i väntan på elektrikerns ankomst

manna

• -
« Svar #438 skrivet: 14 okt-10 kl 20:05 »
Hemmet har under dagen genomgått en gradvis upprensning. Alla lkontaktdosor, kopplingsdosor och strömbrytardosor är nu fullt synliga i väntan på elektrikerns ankomst

Hoppas du har bättre tur med elektriker än vad jag har haft. Tur att det finns snickare som agerar.
Tycker du att det är upprörande? Jag tycker att det är roligt. Det är därför jag är gladare än du är.

http://hemmaljunga.blogspot.se/

Suresh

• -
« Svar #439 skrivet: 14 okt-10 kl 20:54 »
Hoppas du har bättre tur med elektriker än vad jag har haft. Tur att det finns snickare som agerar.

Min elektriker är liiite sur eftersom Jann redan dragit alla ledningar gratis fast han inte fick. Å andra sidan är elektrikern skyldig mig 2 500 kr för att han fick er varmvattensberedare, så jag tror inte att han backar.

Dela detta:

* Inloggade just nu

498 gäster, 2 användare (1 dolda)
Ollefund

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastiskt inspirerande
/Catarina L

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser