Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Building up the house"  (läst 77455 gånger)

manna

• -
SV: Building up the house"
« Svar #380 skrivet: 13 aug-10 kl 22:49 »
Ja, ja. ;)

:) NU är jag med i fattningen.
Tycker du att det är upprörande? Jag tycker att det är roligt. Det är därför jag är gladare än du är.

http://hemmaljunga.blogspot.se/

pålle

• Gäst
« Svar #381 skrivet: 13 aug-10 kl 22:50 »
 Du är duktig du ;)

Norrsken

• -
« Svar #382 skrivet: 14 aug-10 kl 10:50 »
Ser ut att bli fint! Herrn slipper nog frysa i vinter! :)
If we don't take care of the earth, earth will take care of us

Suresh

• -
« Svar #383 skrivet: 14 aug-10 kl 13:58 »
Ser ut att bli fint! Herrn slipper nog frysa i vinter! :)

Åtminstone får jag varm mat. Nu är spisfan inne.

Suresh

• -
« Svar #384 skrivet: 14 aug-10 kl 14:01 »
Och kökstaket är färdiggipsat. Där försvann den sista bygplasten. (Nästan, det finns en liiiten remsa kvar i hallen med)

Suresh

• -
« Svar #385 skrivet: 14 aug-10 kl 14:27 »
Ett aber är att kosingen börjar ta slut. Så nu är det Kajsa varg som är byggmästare.

pålle

• Gäst
« Svar #386 skrivet: 14 aug-10 kl 15:38 »
Ett aber är att kosingen börjar ta slut. Så nu är det Kajsa varg som är byggmästare.
Har det gått åt till lite för mycke vin  o:)

Suresh

• -
« Svar #387 skrivet: 14 aug-10 kl 16:42 »
Har det gått åt till lite för mycke vin  o:)

Jag skall sätta mig ner och försöka räkna ut hur mycket av de 296 000 jag fick av Länsförsäkringar som har gått till det de skulle. Därefter kan jag svara dig.

Existens?

• Gäst
« Svar #388 skrivet: 14 aug-10 kl 17:04 »
Jag skall sätta mig ner och försöka räkna ut hur mycket av de 296 000 jag fick av Länsförsäkringar som har gått till det de skulle. .

Det brukar vara mindre än man trott...

Suresh

• -
« Svar #389 skrivet: 14 aug-10 kl 17:14 »
Det brukar vara mindre än man trott...

Runt 40 000 kr har gått till vad jag kallar "Fördyrade levnadskostnader i samband med dubbelt boende" , dvs dubbel hyra, dubbla elräkningar. 10 000 kr till bil och datorinköp. 30 000 kr till gamla skulder. Så runt 200 000 kr bör jag kunna räkna hem på kostnader för husrenoveringen, annars har jag varit slösaktig.

Suresh

• -
« Svar #390 skrivet: 15 aug-10 kl 02:11 »
Idag har det inte hänt så mycket på eftermiddagen. Men på kvällen har rivit ner lite tretex och inrett kallskafferiet.

Suresh

• -
« Svar #391 skrivet: 15 aug-10 kl 02:12 »
Nu skall det bara fogas, spacklas, målas, öppnas upp för ventiler och inredas med hyllor, sen kan matvarorna äntligen få ett hem. :D

ChristinaR

• Västergötland
    • Elins trädgård
« Svar #392 skrivet: 15 aug-10 kl 08:17 »
Nu skall det bara fogas, spacklas, målas, öppnas upp för ventiler och inredas med hyllor, sen kan matvarorna äntligen få ett hem. :D

Hur går det med kylskåpet?  :)

Suresh

• -
« Svar #393 skrivet: 15 aug-10 kl 19:09 »
Hur går det med kylskåpet?  :)

Jann låter hälsa att det är hans sak att tjata på mig om det , inte din.

ieenilorac

• www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
« Svar #394 skrivet: 15 aug-10 kl 19:19 »
Fast ett kylskåp är ganska viktigt och praktiskt. Är det säkert att du inte behöver flera som tjatar på dig? Kanske behöver du hjälp att leta upp ett? Blocket är ett bra ställe att leta, jag har i omgångar köpt två kylskåp och två frysar där (fast har bara en av varje just nu, vilket är för lite. Man har stor nytta av att ha en extra av varje, som man kan sätta igång vid behov. Tex på våren när fröer ska stratifieras, eller på hösten när man alltid behöver mer plats i frysen. Eller om man ska ha stort kalas och behöver få plats med tårtor och dylikt).

Dessutom blir matkostnaderna lägre om man lagrar sina matvaror på rätt sätt, och därmed inte behöver slänga något. Du hade ju slut på renoveringspengarna, så då är det smart att strama upp sina löpande kostnader så att man kan spara till mer renovering. Bara ett litet tips i all välmening. Med en underton av tjat, utifall du trots allt behöver det  ;).
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

Suresh

• -
« Svar #395 skrivet: 15 aug-10 kl 19:29 »
Statusuppdatering om kylskåpet:

ieenilorac

• www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
« Svar #396 skrivet: 15 aug-10 kl 19:32 »
Borde inte ett gratis eller nästan gratis kylskåp från tex blocket lösa "problemet" ganska snabbt och med liten arbetsinsats, i jämförelse med andra lösningar?
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

ChristinaR

• Västergötland
    • Elins trädgård
« Svar #397 skrivet: 15 aug-10 kl 19:36 »
Jann låter hälsa att det är hans sak att tjata på mig om det , inte din.

;D ;D

Hoppas han tjatar ordentligt då. ;)

Suresh

• -
« Svar #398 skrivet: 15 aug-10 kl 19:45 »
Borde inte ett gratis eller nästan gratis kylskåp från tex blocket lösa "problemet" ganska snabbt och med liten arbetsinsats, i jämförelse med andra lösningar?

Vad skall jag med ett gratis kylskåp från blocket till när jag redan har ett gratis stående i köket?

För övrigt är kallskafferiet snart i funktion. Bara att vänta på hösten.

Suresh

• -
« Svar #399 skrivet: 15 aug-10 kl 19:55 »
Första lagret puts struket på murstocken ovan spisen. tydligen skall det kastas på för att bli mer ojämt, men wtf, jag slevar inte särskilt jämt heller

Dela detta:

* Inloggade just nu

477 gäster, 2 användare (1 dolda)
Ollefund

* Forum

* Om tidningen Åter

- Helt underbar lektyr. Läser hemma hos en släkting och tycker de är så bra. Gott o blandat!
/Sanna H

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser