Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Building up the house"  (läst 77447 gånger)

LottaLuvin

• Gäst
SV: Building up the house"
« Svar #120 skrivet: 03 sep-09 kl 16:52 »
Fönsterkassetten jag beställde av AnnaPanna och hennes Roger har kommit och hämtats, så nu finns alla delar för en komplett fasad på plats. Så idag började jag spika fast klädselbrädorna på utsidan. Malines kom och hjälpte till med att dra loss lock och brädor som skulle ersättas med andra. Hon tog dessutom förmanande över arbetet med att spika fast de nya brädorna när jag blev för manlig och skrek HELVETES DJÄVLA SKIT åt de kroknande spikarna. Hennes kvinnliga arbetsmetod gick istället ut på att vråla SATANS FÖRBANNADE HELVETE när hon gick på de bångstyriga fästelementen med en kofot.

;D ;D ;D

AnetteK

• Tänkaren....not=)
    • Skåne
« Svar #121 skrivet: 03 sep-09 kl 18:01 »
Fönsterkassetten jag beställde av AnnaPanna och hennes Roger har kommit och hämtats, så nu finns alla delar för en komplett fasad på plats. Så idag började jag spika fast klädselbrädorna på utsidan. Malines kom och hjälpte till med att dra loss lock och brädor som skulle ersättas med andra dimensioner. Hon tog dessutom förmanande över arbetet med att spika fast de nya brädorna när jag blev för manlig och skrek HELVETES DJÄVLA SKIT åt de kroknande spikarna. Hennes kvinnliga arbetsmetod gick istället ut på att vråla SATANS FÖRBANNADE HELVETE när hon gick på de bångstyriga fästelementen med en kofot.

Det verkar vara fart och rörelse vart än någon av de tre musketörerna Malines, Frances och Skumme vistas ;D
Om en svart katt korsar din väg betyder det att den är på väg någonstans.
                                                                                                                         Groucho Marx

malines

• Gäst
« Svar #122 skrivet: 03 sep-09 kl 18:10 »
Det verkar vara fart och rörelse vart än någon av de tre musketörerna Malines, Frances och Skumme vistas ;D

Unga, friska 30-nånting mammor. Klart det är!  ;D

AnetteK

• Tänkaren....not=)
    • Skåne
« Svar #123 skrivet: 03 sep-09 kl 18:15 »
Unga, friska 30-nånting mammor. Klart det är!  ;D

Ånä, här i byn lider de flesta mammorna av präktighetsideal ;)
                                                                                                                         Groucho Marx

malines

• Gäst
« Svar #124 skrivet: 03 sep-09 kl 18:16 »
Ånä, här i byn lider de flesta mammorna av präktighetsideal ;)

Stackars dem!

AnetteK

• Tänkaren....not=)
    • Skåne
« Svar #125 skrivet: 03 sep-09 kl 18:41 »
Stackars dem!

Tycker jag med och även närmsta grannen med barn (tack och lov). Tur att vi inte bor i byn 8)
                                                                                                                         Groucho Marx

Suresh

• -
« Svar #126 skrivet: 03 sep-09 kl 19:48 »
NU får ni ta och diskutera era mammor någon annanstans. Här bygger vi hus.

Suresh

• -
« Svar #127 skrivet: 16 sep-09 kl 08:35 »
Undervåningen börjar ta form. Gipsväggar finns överallt i köket och badrummet har reglats färdigt. Utsidan är tät i och med att den sista altandörren har satts in och på toaletten sitter det färdiga panelväggar. Idag skall vi som planerat åka till Rinkaby och inhandla rörkopplingar för vatten och avlopp och när en rostri förlängning av multrumsröret hämtas av smeden i remmene finns allt material på plats för att installera innedasset i sin helhet. Jag har gått på växthuset ett varv till med vattenfast puts för att stoppa frostsprängande läckage mot utsidan och min förhoppning är att kunna köra igång vatten och avlopp innan månadens slut.

Jann och jag har haft kontroverser. Förra veckan tröttnade jag på den eviga byggnadsarbetarjargongen och fick ett tokspel vilket slutade med att jag körde fram och tillbaka framför huset med min volvo och axade för fullt. HERREGUD, KRITISERA MIG GÄRNA FÖR DE FEL JAG GÖR, MEN SLUTA GÅ PÅ MIG FÖR ALLT MÖJLIGT SANT ELLER OSANT I TID OCH OTID. OCH SLUTA BERÄTTA SÅ FÖRBANNAT MYCKET HISTORIER!!!

Efter det utbrottet befarade jag att Jann skulle gå hem, men han höll sig lugn och var riktigt försiktig mot mig i ett par timmar , vilket fick mig att känna mig så där löjligt krävande som alla personer som kräver extra hänsyn måste känna sig. Med tiden har samtalet återgått till det normala och jag håller på att bli bättre på att skilja ut de förmaningar som beror på att jag är slö, okunnig, slarvig och inte tillräckligt engagerad från de som bara är rent skitprat för att få tiden att gå. En nyttig skola kanske, men stundtals lika betungande som snickerierna i sig.

manna

• -
« Svar #128 skrivet: 16 sep-09 kl 09:38 »
Det är skit med snack när man bygger. Snacket tar man när man har käk- och fikapaus. Klarar papps sporadiska brummande och mina egna svordomar, men fan inte ett evigt traggande och tretusen pauser och bara stå och hänga och låta truten glappa i det oändliga. GAAAAHHH!!!  >:( Än värre är det när traggandet kommer sig av att mina kunskaper ifrågasätts. JÄVEL!  >:( >:( >:(  Det jag kan, det kan jag - även om jag inte har passerat medelåldern och även om jag inte har en skinnbit som hänger och luktar piss mellan benen! Fatta, eller gå och spontandö i ett dike.  :(
Tycker du att det är upprörande? Jag tycker att det är roligt. Det är därför jag är gladare än du är.

http://hemmaljunga.blogspot.se/

javill

• Blekinge
    • Glirnashopen
« Svar #129 skrivet: 16 sep-09 kl 10:04 »
Jann och jag har haft kontroverser. Förra veckan tröttnade jag på den eviga byggnadsarbetarjargongen och fick ett tokspel vilket slutade med att jag körde fram och tillbaka framför huset med min volvo och axade för fullt. HERREGUD, KRITISERA MIG GÄRNA FÖR DE FEL JAG GÖR, MEN SLUTA GÅ PÅ MIG FÖR ALLT MÖJLIGT SANT ELLER OSANT I TID OCH OTID. OCH SLUTA BERÄTTA SÅ FÖRBANNAT MYCKET HISTORIER!!!

;D Var det så att du hade fönstret nervevad på bilen och skrek detta genom fönstret medans du körde fram och tillbaka framför huset? *kan se det framför mig*
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

Suresh

• -
« Svar #130 skrivet: 16 sep-09 kl 17:41 »
JAg blir tuffare för varje dag i min roll som arbetsköpande byggnadsarbetare. Samtidigt närmar sig inflyttningsdatum. Bara två veckor kvar tills lägenheten skall vara utrymd.

Alla väggarna och större delen av taket är nu gipsat i badrummet och vi har börjat på att skära upp hål i trossbotten för vatten och avlopp. I morgon är det dags att inköpa resterande rör och kopplingar.

Suresh

• -
« Svar #131 skrivet: 18 sep-09 kl 16:18 »
Alla rördelar för vatten och avlopp är inköpta. Elledningar är dragna på uindervåningen och elektrikern är kontaktad för att börja installera el nästa vecka.

Jag håller på att tömma lägenheten och kommer att flytta över datorn till huset ikväl. Inget kvällschat här i fortsättningen tills dess att jag är fullt installerad i huset. :)

Suresh

• -
« Svar #132 skrivet: 22 sep-09 kl 13:18 »
Hemma på lunch.

På förmiddagen har jag grävt ut ett hörn i källaren källaren som någgon idiot före mig fyllde med sand. Där skall vi mura fast ett fundament för multrummet. Eftersom grundvatten går upp i källaren måste vi höja denna över bottenplanet.

en ram till ett utslaget källarfönster har plockats fram och skrapats. Multrummet stack in där fölrut och nuhar det blivit ett hål efter det som skall fyllas igen. JAnn har byggt klart den sista väggen till badrummet och jag har skrapat rtak och väggar från spackelreseter.

På eftermiddagen skall vi börja sätta in takskivor i köket och jag skall borra avloppsbrunnar i badrummet. Ytskiktet närmar sig för varje dag.

Suresh

• -
« Svar #133 skrivet: 23 sep-09 kl 16:54 »
Nu är avloppssystemet klart så när som på en muff.

Imorgon murar vi upp en ställning till multrummet och monterar fast det på det nya stället under källartaket. Därefter kan huset inskitas och inpissas.

Vi och vi förresten.Jann har fridag i morgon. Han skall ner till Borås för en starroperation och den oroar mig dubbelt. Antingen misslyckas den så att han blir blind och då kan han inte bygga klart mitt hus. Eller så får han synen tillbaka och tvingas ut på den öppna arbetsmarknaden och då kan han inte heller bygga klart mitt hus. Vilket dilemma!  :-\
« Senast ändrad: 23 sep-09 kl 22:27 av Suresh »

Vitis

• Skåne
« Svar #134 skrivet: 23 sep-09 kl 20:18 »
Nu är avloppssystemet klart så när som på en muff.

Imorgon murar vi upp en ställning till multrummet och monterar fast det på det nya stället under källartaket. Därefter kan huset inskitas och inpissas.

Vi och vi förresten.Jann har fridag i morgon. Han skall ner till Borås för en starroperation och den oroar mig dubbelt. Antingen misslyckas den så att han blir blin och då kan han inte bygga klart mitt hus.Eller så får han synen tillbaka och tvingas ut på den öppna arbetsmarknaden och då kan han inte eller bygga klart mitt hus. Vilket dilemma!  :-\

Stora dilemman ... hur det än blir så blir det skit.

Dessutom saknar du tydligen muff...

Hoppas det löser sig.

Hoppas Janns operation går halvbra.  ;D

Frances

• Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
« Svar #135 skrivet: 23 sep-09 kl 21:18 »
Det är nog säkrast han ställer in operationen så att du kan få arbetskraft finansierat av försäkringskassan, det är få förunnat... :P
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

Suresh

• -
« Svar #136 skrivet: 28 sep-09 kl 18:08 »
Flytten är klar. Lägenheten är tömd och skall slutstädas.

I huset är inget klart ännu, men avlopp, kallvatten och toalett är på gång. Tioaletten och diskbänk med ho borde vara inkopplat inom en vecka

Sjaunja

• -
« Svar #137 skrivet: 29 sep-09 kl 00:11 »
He jer ot mitji som jer omoilit for in gode rejäl Bod´npöjk!

Suresh

• -
« Svar #138 skrivet: 29 sep-09 kl 11:52 »
Björnsare om en får be.

Suresh

• -
« Svar #139 skrivet: 29 sep-09 kl 16:07 »
Nu åker jag och hyr kärra för att köpa en trappa i Taberg och förabort de sista möblerna från lägenheten.

Det änns lite vemodigt, nästan tomt. En apok i mitt liv är avslutad. Nu gäller det bara huset. Nu och kanske hela vägen ända fram till demensboendet.

Dela detta:

* Inloggade just nu

502 gäster, 2 användare (1 dolda)
Ollefund

* Forum

* Om tidningen Åter

-  Nya tidningen "goare" att läsa. Innehållet lika intressant som det varit de 14 år vi haft den. Lycka varje gång den kommer i lådan ! :-D
/Magdalena Gustavsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser