Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Roliga bilder på kor  (läst 17623 gånger)

gernsö

• Skåne
Roliga bilder på kor
« skrivet: 20 jul-09 kl 11:40 »
Finns det ingen som har roliga / söta / speciella kobilder att  sätta in, eller roliga historier om kor att berätta......

LÅt mig pressentera min ko Lisa, en bortskämd korsning mellan herrford och någon mjölkras, hon bär just nu på din 6 kalv och alla har varit stora fina och gett mig bra med pengar, duktig Lisa.....
LIsa har varit i tidnignen ett par gånger, sista gången var heluppslag i Helsingborgs Dagblad på julafton. HOn älskar att bli ompysslad, gosad med och att få uppmärksamhet. Hon är uppfostrad som häst, går i grimskaft, lyfter "klöv", går fint, kan hoppa hinder och har både varit riden och körd.
Lisas intressen är att göra mig nervig, hur då tänker ni - jo genom att hitta på hyss som går mitt hjärta att ta dubbelslag. Hon tuggar och sväljer allt som ser gott ut, ja till och med det som inte ser gott ut. Kablar, kedjor, rep, band, tyg, pressening,  en gång har jag fått dra ut en kabel hon börjat svälja och en annan gång ringde jag hysteriskt min veterinär ( som nu är van) och skrek förtvivlat att hon ätit ungefär 2,5 m trädgårdsslang. Han frågade hur hon såg ut att må, jag svarade att hon står och rapar och ser allmänt nöjd ut.

Kör hårt, livet är så jävla kort.
Här finns många djur men avel på sussex stor vit col, dv cochin,  korsningsgäss, myskankor i udda färger och sumatra.
Har ko, häst, hund,får, katt och sambo...

Grimla

• 432Grimla på bilden.
    • Hälsingland
SV: Roliga bilder på kor
« Svar #1 skrivet: 20 jul-09 kl 12:24 »
Har du ingen "naken" bild på henne utan kläder ;D vore kul att se henne nu som äldre (7-8 år?)

"Vattenslang i våmmen" överträffar ju balsnöre med hästlängder, när det gäller att ta plats i våmmen. Lisa får låta bli att äta i sig nått mer nu.  ;)

"Grimlis"
« Senast ändrad: 20 jul-09 kl 12:34 av Grimla »
Islandshöns och Sk.Blommehöns (båda raserna med o utan hätta). 4 Fjällkor, Häst, Får, Katt ♥

gernsö

• Skåne
« Svar #2 skrivet: 20 jul-09 kl 12:53 »
Jodå det finns många bilder på LIsa som vuxen, här kommer några:

Lisa älskar gos och nackmassage.....

Lisa någon månad innan 5 kalven föds..

Lisa har ungefär en månad kvar innan kalvning.....

Lisa med femte kalven..
Här finns många djur men avel på sussex stor vit col, dv cochin,  korsningsgäss, myskankor i udda färger och sumatra.

Storlyckans Anna

• Tankspridd flicktant
    • Östergötland
« Svar #3 skrivet: 20 jul-09 kl 13:34 »
Tack Lisa och gernsö för ett gott skratt ;D! Hur tusan får en sådan nätt dam plats med 2.5 m trädgårdsslang i magen?
Jag är inte tjock - jag har humlemidja.

gernsö

• Skåne
« Svar #4 skrivet: 20 jul-09 kl 14:45 »
Nätt dam?! hm hon väger trotts allt runt 800 kg.......  ::)
ja lisa ger många skratt och ja vi mätte slangen, visste exakt hur lång den var och vad som var kvar efter att vi hittde henne med en 10 cm stickande ut ur munnen, hon har fintuggat den och tro mig vi hade strickt koll på hennes toalettvanor efteråt, inget kom ut..... veterinären skrattade som fan.
Tja hon har inte direkt fått mindre matlust efter detta.....
jag som bara stod där med hakan nere vid knäna och såg tusenlapparna flyga förbi medan jagfunderade på hur jag skulle trolla fram en transport och köra akut i 190 till djursjukhuset..... prata om att min vet skratta...... men jag älskar denna ko, har haft henne sedan hon föddes, blev flaskad.....

Storlyckans Anna

• Tankspridd flicktant
    • Östergötland
« Svar #5 skrivet: 20 jul-09 kl 15:02 »
Ja, jag tyckte hon såg nätt ut  - alltid litet svårt med proportionerna på foto :-[.
Jag är inte tjock - jag har humlemidja.

gernsö

• Skåne
« Svar #6 skrivet: 22 jul-09 kl 20:36 »
NÅgon måste väll ha bild på en ko/ tjur som de vill presentera, kom nu, roliga,söta, trevliga, snälla, busiga, knasiga... bilder, släng in....

gernsö

• Skåne
« Svar #7 skrivet: 22 jul-09 kl 20:39 »
Vara två ungtjurar som blivit avelstjurar i var sin grupp testade krafterna under vintern då de gick ute:

Och när de inte gjorde det så sov de sött:

Rosa

• ♥♥ Limousin ♥♥
    • -
« Svar #8 skrivet: 23 jul-09 kl 11:56 »
NÅgon måste väll ha bild på en ko/ tjur som de vill presentera, kom nu, roliga,söta, trevliga, snälla, busiga, knasiga... bilder, släng in....

Min Fjällis har en liten tråd med bilder:
http://www.alternativ.nu/smf/index.php?topic=18233.0
Ekologisk Limosinkor Blondekor och Fjäll/Fjällnärakor.
25Leicesterfår & 9 Helsingefår.Limousine ♥ har lägst foderförbrukning/kg tillväxt.

AnetteK

• Tänkaren....not=)
    • Skåne
« Svar #9 skrivet: 23 jul-09 kl 12:05 »
Hmm, jag har inga kobilder nu, men jag skulle gärna vilja se en bild på er ryske travare :-[
Jag vet att det ska finnas en bild på en av våra amkor vi hade som låg ner och diade sin kalv ;D Ska se om jag kan hitta den eller om exet har bilden.
Om en svart katt korsar din väg betyder det att den är på väg någonstans.
                                                                                                                         Groucho Marx

gernsö

• Skåne
« Svar #10 skrivet: 23 jul-09 kl 12:42 »
Gå in på pixbox och slk på användare nepita, där under ett album som heter white light så finns min  vita halvt ryssk travare, om vi ska vara hellt korrekta....

puck

• Uppland
SV: Roliga bilder på kalvar
« Svar #11 skrivet: 23 jul-09 kl 21:26 »
Lite smårolig i alla fall, va?

gernsö

• Skåne
« Svar #12 skrivet: 23 jul-09 kl 21:31 »
oh ja, de visar oss deras bästa sida..... ;D

anette i bugared

• -
« Svar #13 skrivet: 21 maj-10 kl 14:23 »
Jag vet inte om denna passar här, men en uppsats, skriven av en svensk mellanstadieelev att skratta gott åt (uppsatsen, inte eleven) kommer här:
Rix FM - uppsatsen om kon

Man får bara hoppas att denna underbara unge fortsätter skriva ;D
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt, nu slåss jag mot ondskan och värnar den svage. Mitt redskap är viljan, en kvast och en hatt.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt.

Anna Ho

• Östergötland
« Svar #14 skrivet: 21 maj-10 kl 22:40 »
Vår goa kossa Saga och vår gäst Hjortwinn, som  nu är här hos korna för tredje säsongen. Ingen vet var han håller till under vintern, hörde idag att grannen visst tror att vi tagit in honom vintern som var  ::)
Kortet är från när han var här första året.
"Lycka är att ha en Heeler i hälarna och en korthårs Collie i knät :-)"

Har mjölkkor, hundar, häst, huskatter och en Maine Coon, marsvin och höns: dv RIR, dv Plymouth Rock och dv Sussex.

Mata

• Södermanland
« Svar #15 skrivet: 07 jun-10 kl 23:44 »
Lite roligt, men mest otroligt. Är detta möjligt? :o

Birth of 5 calf : news feature

Linus.C

• Bohuslän
« Svar #16 skrivet: 18 jun-10 kl 22:03 »
Vara två ungtjurar som blivit avelstjurar i var sin grupp testade krafterna under vintern då de gick ute:

Och när de inte gjorde det så sov de sött:

kraftiga fina djur! Är det hereford?

Klipparn

• Nygift
    • Skåne
    • Santatorp
« Svar #17 skrivet: 25 jul-10 kl 19:13 »
Min lilla Margit kan kanske passa här. En liten HC som tror hon är en hund. Har hela våren följt vår pojke till bussen, legat och vaktat på verandan och gärna kommit in i hallen och hälsat på. Just nu "kotränar" hon i hagen med våra andra kossor
Lammproducent och fårklippare..
Swoooosh!     What was that?        That was your life, mate.
Oh. That was quick. Do I get another one?      Sorry, mate, that was it...    (Basil Fawlty)

Mata

• Södermanland
« Svar #18 skrivet: 05 aug-10 kl 20:27 »
 :)

Peaceaholic

• Finland
« Svar #19 skrivet: 08 aug-10 kl 00:38 »
Jag var ute och åkte bil med grannen, så åkte vi förbi ett ställe där massa kor stod och betade, men vi höll på att tappa hakan när vi så en ko sitta på baken och idissla haha, såg heltokigt ut.
Vet inte hur jag ska göra för att få in bilden här, men gör ett försök och fungerar det inte så finns den uppladdad i mitt galleri här.

Dela detta:

* Inloggade just nu

508 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bääästa julklappen!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser