Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Härstamningsbevis, hur funkar det?  (läst 1425 gånger)

Mmmm

• Övriga världen
Härstamningsbevis, hur funkar det?
« skrivet: 16 jul-09 kl 00:42 »
Läser lite då och då om både dvärggetter och svensk lantrasget som säljs med härstamningsbevis. Är bekant med hur det funkar med allmogegetterna och genbanksintyget, men undrar lite om det här med härstamningsbevis på andra raser.

Vem utfärdar det, vad står det på det och var får man sådana ifrån. Har letat på bland annat z-läns semin- och bockavelsförening och på www.sjv.se där jag tänkte det vore logiskt att hitta, men hittar ingen info alls. Någon här som kan hjälpa mig?

ninna b

• Gäst
SV: Härstamningsbevis, hur funkar det?
« Svar #1 skrivet: 16 jul-09 kl 22:03 »
Numera är det www.bockavel.se som är det godkända registret äver landets getter.

Mmmm

• Övriga världen
« Svar #2 skrivet: 17 jul-09 kl 00:16 »
Numera är det www.bockavel.se som är det godkända registret äver landets getter.

Jo, det är ju där jag har kollat efter info om det här (z-läns semin- och bockavelsförening).
Men då vet du kanske hur det funkar? Får man ut ett härstamningsbevis från dem om man t ex ska sälja killingar?

Sussilo

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 17 jul-09 kl 08:51 »
 På  http://www.bockavel.se/  finns kontaktnamn:
......"ring mig, Tor Norrman tele 0645-40140 / 0645-40097. Eller Helen Sjölund (support) 0670-73007. "

Dela detta:

* Inloggade just nu

552 gäster, 2 användare
Bender, Lilla i

* Forum

* Om tidningen Åter

- Som vanligt ett mångfacetterat och informativt nummer om mycket som hör självhushållningen till.
/Håkan

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser