Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Pågående handarbeten  (läst 107924 gånger)

Kabo

SV: Pågående handarbeten
« Svar #580 skrivet: 28 nov-10 kl 20:46 »
Han sitter djupt inne i The Mountain of Doom och smeker ett garnnystan "My precious!"
Trodde snarare det var "The Mountain of Loom"

Har stickat ca 30 par vantar och håller nu på med långa knästrumpor. Ska klura ut varför jag inte kan lägga in bilder.

Ljungåsen

• Västergötland
« Svar #581 skrivet: 28 nov-10 kl 21:05 »
vaddå fusk?  Allt handarbete innebär även att hjärnan får vara med!

Jodå, hjärnan ska man definitivt ha med sig när man handarbetar, annars åker man på att repa upp och göra om. Lärorikt det också, förvisso.

Naturligtvis är det inte fusk, men jag kommer inte ifrån att det känns så. Fast det struntar jag i - det är skoj med strumpor.

Sommartorparn

« Svar #582 skrivet: 28 nov-10 kl 21:09 »
Röda Korsets babypaket...

De vill gärna ha småplagg till katastrofhjälp. Nyfödda barn under katastrofer får ett babaypaket med det nödvändigaste.
RK har modeller till det de vill ha och trasiga badlakan, fläckiga t-shirts och restgarner förvandlas till blöjor,byxor, tröjor och filtar och kommer till god användning igen.

Har du någon bra länk till modellerna? Hittade inget konkret när jag googlade.

Diablo

• Älskar keramik, ull, betong, växter, att göra tvål
    • Skåne
« Svar #583 skrivet: 29 nov-10 kl 10:40 »
Jag håller på att sy en linneklänning men är gravid och kan inte riktigt prova om den sitter bra eller om jag måste göra ändringar...så den ligger på vänt.
Just nu så virkar jag en massa mormorsrutor till ett överkast till våran säng.
Ett par rutiga pulsvärmare med spets, riktigt långa och mysiga, tyvärr så tyckte dottern inte de var klädsamma!
Sedan skulle jag vilja göra en babyfilt till den kommande bebisen men tiden är emot mig ;)
Vild i hjärtat. Har man tur behöver man inget vett;-)

susidus

• såenserutdå...
    • Småland
« Svar #584 skrivet: 29 nov-10 kl 21:37 »
Raggsockor och tomte nissar om varann stickas det för tillfället .. ;D
Vad vore livet om man inte kunde hoppas.... och det gör jag fortfarande....
;)

mille

• Gångemad - småskalig lammuppfödning och biodling
    • -
    • Gångemad
« Svar #585 skrivet: 29 nov-10 kl 22:54 »
Tappade min ena torgvante på bussen, så nu stickar jag nya!
Gotlandsfår och blandisar. Highland Cattle. Frigående hönor samt ett gäng katter och kaniner. Odlar en del och plockar gärna bär. Nygammal biodlare och trebarnsmamma.

pytte

• -
« Svar #586 skrivet: 01 dec-10 kl 20:57 »
Just nu ligger stickorna i påsen har precis avslutat tummvantar i raggsocksgarn, ett par till mig och ett par till dottern, innan dess tomtar....
Har en engelsk cocker,  welsumer, stor laxfärgad faverolle, blomme och  blandras höns.

yrian

• Skåne
    • Hannasgården
« Svar #587 skrivet: 02 dec-10 kl 14:20 »
En röd ulltröja till sonen är på gång... ett varv här, ett varv där...  :D  Tror nog den blir klar till jul.
Höns, stickning och pelargoner

Whippet

• Fler självhushållare i världen
    • Norrbotten
« Svar #588 skrivet: 02 dec-10 kl 16:03 »
Jag håller på att sticka 'Hunca Munca' fast jag har andra färger eftersom jag använder restgarner till största delen :)
Det är den andra saken jag stickar i hela mitt liv - om jag får bortse från 2 dm halsduk som jag påbörjade när jag var kring 13 år, och den lilla snutt 2-änds stickning jag gav mig på när jag hade påtvingad vila sista veckorna av graviditeten för 14 månader sedan...

:-* /Anette
Vi är ett par med 2-årig son som har en Hamiltonstövare, en Border Collie, tre bondkatter, 5+1 blandrasfår, 5+2(+1 kyckling) blandrashöns, 2 linderödgyltor. Såsmåningom kommer det Fjällnära Fjällkor och kanske någon get och häst :)

ChristinaR

• Västergötland
    • Elins trädgård
« Svar #589 skrivet: 02 dec-10 kl 17:25 »
Jag håller på att sticka 'Hunca Munca' fast jag har andra färger eftersom jag använder restgarner till största delen :)

Hunca Munca  ???

Whippet

• Fler självhushållare i världen
    • Norrbotten
« Svar #590 skrivet: 02 dec-10 kl 17:30 »
Hunca Munca  ???

Beatrix Potter

:-* Anette
Vi är ett par med 2-årig son som har en Hamiltonstövare, en Border Collie, tre bondkatter, 5+1 blandrasfår, 5+2(+1 kyckling) blandrashöns, 2 linderödgyltor. Såsmåningom kommer det Fjällnära Fjällkor och kanske någon get och häst :)

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #591 skrivet: 02 dec-10 kl 23:22 »
Har stickat tjocka strumpor, glömde ta bild, är inne på ett par raggsockor åt mig själv OCH benvärmare av restgarner...som att man inte har nog med 1 stickprojekt åt gången ???
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

LottaLuvin

• Gäst
« Svar #592 skrivet: 02 dec-10 kl 23:34 »
Min avsluta-mina-projekt-funktion är visst helt paj.  :-[
Men jag är jääättebra på att göra saker nästan-klara!  :D

edithsdotter

• Gäst
« Svar #593 skrivet: 03 dec-10 kl 06:39 »
Min avsluta-mina-projekt-funktion är visst helt paj.  :-[
Men jag är jääättebra på att göra saker nästan-klara!  :D

Kan inte annat än le igenkännande... många omonterade broderier ligger i lådor och skåp... men det var kul att sy dom!

pussling

• Notorisk stickare
    • Dalsland
« Svar #594 skrivet: 03 dec-10 kl 18:37 »
Jag har nyss börjat med något så simpelt som tumvantar till en vän som fryser om händerna. Garnet är gammalt och anonymt så det blev ett antal uppläggningar och uppdragningar. Nu är jag påväg upp till ökning för tumkil.
Om det är intressant nog kanske jag kan lägga upp bild i slutänden. Just nu kan jag inte fota för kamerans minneskort och min kortläsare är hos datordoktorn för felsökning...
En dag utan stickning är en förlorad dag.
En dag utan ny kunskap är nästan lika illa.
LeWi=jag

Egge

• Uppland
« Svar #595 skrivet: 04 dec-10 kl 00:06 »
Virkar stora mormorsrutor till en pläd :) eller det ska bli två olika till julklapp :) men inser att jag får virka som en tok om jag ska få ihop till en filt *L*

// Egge

pussling

• Notorisk stickare
    • Dalsland
« Svar #596 skrivet: 04 dec-10 kl 08:26 »
Beroende på rutans storlek blir det väl mer eller mindre ihopsättning (sy eller virka) också. Så jag tror att du kan behöva köra överväxel med själva rutorna.
Lycklig virkning!
En dag utan stickning är en förlorad dag.
En dag utan ny kunskap är nästan lika illa.
LeWi=jag

Egge

• Uppland
« Svar #597 skrivet: 04 dec-10 kl 19:31 »
Beroende på rutans storlek blir det väl mer eller mindre ihopsättning (sy eller virka) också. Så jag tror att du kan behöva köra överväxel med själva rutorna.
Lycklig virkning!

Dem är stora :).. runt 25 cm :) men det blir ju många rutor ändå :).. och jag ska dessutom göra två *S*...hmm skiter det sig kör jag med nödvarianten :).. stickar varsina tumvantar :)) och så får dem filtarna i födelsedagspresent.. ja filtarna ska vara till julklapp är det tänkt :)

mvh Egge

Vårvind

• Lancashire Heeler, världens mesta hund
    • Skåne
    • Honey Veigas Kennel
« Svar #598 skrivet: 05 dec-10 kl 18:20 »
Jag stickar en ulltröja till min brorsdotter, mössa och benvärmare är redan klara (det ska bli en julklapp :-X)
Lev idag.......imorgon kan det vara försent

LottaLuvin

• Gäst
« Svar #599 skrivet: 05 dec-10 kl 19:05 »
Jag tappar liksom greppet när det gäller aviga maskor.. de blir såååå lösa.. och då får man väl dras med näbbskohäl på sockorna, antar jag.
Men den ska tovas i maskin en aning - förhoppningsvis blir näbben liiite mindre extrem efteråt.

Dela detta:

* Inloggade just nu

632 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har nu köpt mina första nummer av Åter och de var över förväntan. Mycket innehållsrika och informativa, och bra blandning. Inspirerande att läsa om andras berättelser och tankar. Även min familj uppskattade tidningen och kommer att läsa fler nummer.:)
/Johanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser