Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Pågående handarbeten  (läst 107845 gånger)

Gruff

• Östergötland
    • Caprifool
SV: Pågående handarbeten
« Svar #380 skrivet: 07 dec-09 kl 12:55 »
Har du sett maten? Virkade sushibitar, kotletter med ögon, hela grönsaksfamiljer  :)

kattfot

• Östergötland
« Svar #381 skrivet: 07 dec-09 kl 14:55 »
Det är inte nyttigt att andas in ångorna från färgbadet, Gruff...
"Det är dem det blir mest synd om. Låt dem försöka ladda ner mjölk från internet så lär de bli varse att den yngre stenåldern inte är så passé."

Gruff

• Östergötland
    • Caprifool
« Svar #382 skrivet: 07 dec-09 kl 15:22 »
Menar du att jag blivit bäng?  ;D

kattfot

• Östergötland
« Svar #383 skrivet: 07 dec-09 kl 15:24 »
Nja, det vill jag vill inte säga, men om du föröker äta virkade dockor med wasabi och soja till så undrar man ju lite...
"Det är dem det blir mest synd om. Låt dem försöka ladda ner mjölk från internet så lär de bli varse att den yngre stenåldern inte är så passé."

Gruff

• Östergötland
    • Caprifool
« Svar #384 skrivet: 07 dec-09 kl 15:32 »
Det var inte jag jue, det var Japaaanerna!  :D Måste säga att det var gulliga räkor. Om jag bara kunde hitta sidan igen.....

Edit: Hittade inte just den. Men det finns massor andra.

« Senast ändrad: 07 dec-09 kl 15:36 av Gruff »

Pysslan

• Gäst
« Svar #385 skrivet: 08 dec-09 kl 11:12 »
Nja, det vill jag vill inte säga, men om du föröker äta virkade dockor med wasabi och soja till så undrar man ju lite...

:D

Tänk vad som kan åstadkommas med garn i "rätt" färg!

Nettus

• Gör inte som alla andra - tänk själv!
    • Småland
« Svar #386 skrivet: 09 dec-09 kl 17:33 »
Häromdan stod det om amigurumi i lokalblaskan, verkar kul!
Stadsbo med akut längtan ut på landet med djur och odlingar

Guld

• Samlar på hantverkstekniker...
    • Västergötland
« Svar #387 skrivet: 09 dec-09 kl 23:35 »
Vad är det? ???
Låt kunskap och erfarenhet följa oss alla in i framtiden...låt gamla kunskaper spridas och ge nya erfarenheter till nya generationer med lite nya grepp och idéer, för bevarandet av kultur och tradition för framtiden... och för själsligt välmående i allmänhet....

javill

• Blekinge
    • Glirnashopen
« Svar #388 skrivet: 09 dec-09 kl 23:59 »
Vad är det? ???

Läs lite längre upp på sidan så står det mer.
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

Guld

• Samlar på hantverkstekniker...
    • Västergötland
« Svar #389 skrivet: 10 dec-09 kl 15:13 »
Sorry!  :-[
Låt kunskap och erfarenhet följa oss alla in i framtiden...låt gamla kunskaper spridas och ge nya erfarenheter till nya generationer med lite nya grepp och idéer, för bevarandet av kultur och tradition för framtiden... och för själsligt välmående i allmänhet....

manna

• -
« Svar #390 skrivet: 11 dec-09 kl 06:59 »
Jag passade på att sticka mig en randig mössa när släktingar svetsade på min bil. Nu är jag sugen på att sticka mer mössa, till bebis denna gången, samt en kjol åt mig själv. Möbiusmössan ska jag repa upp och göra annorlunda. Och så var det ju koftan till lilla N. Och den där lilla pläden. Och några raksömmar och en kofta åt mig och ytterligare en mössa och så vore det kul att ge sig på tumvantar och en möbiussjal måste det ju bli och var sin fuskpolo till barnen och en sådan där slipover har jag ju önskat mig länge nu och så skulle jag vilja sy mig en schysst väst och parkasdrömmen lever än och så var det ju allt annat fint som måste skapas...
Tycker du att det är upprörande? Jag tycker att det är roligt. Det är därför jag är gladare än du är.

http://hemmaljunga.blogspot.se/

Ulric Eriksson

• Gäst
« Svar #391 skrivet: 11 dec-09 kl 07:09 »
Jag passade på att sticka mig en randig mössa när släktingar svetsade på min bil. Nu är jag sugen på att sticka mer mössa, till bebis denna gången, samt en kjol åt mig själv. Möbiusmössan ska jag repa upp och göra annorlunda. Och så var det ju koftan till lilla N. Och den där lilla pläden. Och några raksömmar och en kofta åt mig och ytterligare en mössa och så vore det kul att ge sig på tumvantar och en möbiussjal måste det ju bli och var sin fuskpolo till barnen och en sådan där slipover har jag ju önskat mig länge nu och så skulle jag vilja sy mig en schysst väst och parkasdrömmen lever än och så var det ju allt annat fint som måste skapas...

Är din bil väldigt, väldigt rostig? :o

manna

• -
« Svar #392 skrivet: 11 dec-09 kl 10:09 »
Är din bil väldigt, väldigt rostig? :o

Inte jätteväldigt. En mössa på rundsticka går snabbt att göra. Bara framåtmaskor runt, runt och efter en stund är det klart. Övriga uppräknade projekt får nog klaras av utan svetsens inblandning, för nu är kärran genom besiktningen.
Tycker du att det är upprörande? Jag tycker att det är roligt. Det är därför jag är gladare än du är.

Gruff

• Östergötland
    • Caprifool
« Svar #393 skrivet: 11 dec-09 kl 11:55 »
Jo, jag vet hur lång tid svetsgubbar kan ta för att göra klart. Här hemma hittar vi inte ens några som vill svetsa. Så grattis!

Igår färgade jag klart mina 50 härvor 100% BFL och gav mig på att färga 5, 100 grams tvåtrådiga sockblanks på organisk merino. Så misslyckat!  :-[ Skulle bli vackert himmelsblått, grönt och lila. HAH! Bengt tappade allt i badet och det vart....tja.....en färg av blodpudding med grönmögel?  :-[ Ok, rätt så vackert. Men inte alls det jag ville.

Evendim

• -
« Svar #394 skrivet: 11 dec-09 kl 14:19 »
Blodpudding o grönmögel, då är det ju "naturligt" färgat iaf! ;-)

Gruff

• Östergötland
    • Caprifool
« Svar #395 skrivet: 11 dec-09 kl 14:40 »
Har repat upp en av dom nu. Och det vart inte så tokigt alls. Riktigt fint, faktiskt. Men vi får se hur det blir som färdiga strumpor  :-\

manna

• -
« Svar #396 skrivet: 12 dec-09 kl 21:44 »
Nu är jag sugen på att sticka mer mössa, till bebis denna gången, samt en kjol åt mig själv.

Mössan till bebis är färdig och jag har nu hunnit några inledande varv på kjolen.

Gruff

• Östergötland
    • Caprifool
« Svar #397 skrivet: 13 dec-09 kl 01:56 »
Yeay!  :)

Gruff

• Östergötland
    • Caprifool
« Svar #398 skrivet: 13 dec-09 kl 16:19 »
Blodpudding & grönmögeloststrumpor  ;D

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #399 skrivet: 13 dec-09 kl 17:02 »
Hur snygga som helst ju !   :D
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Dela detta:

* Inloggade just nu

364 gäster, 1 användare
Stengrim

* Forum

* Om tidningen Åter

- Den bästa tidningen någonsin.
/Karl-Lucas

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser