Pågående handarbeten

Startat av javill, 06 Jul-09 kl 08:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Varg-älva

Stickar en väska i blått plus ett helt härligt/förskräckligt garn i rosa-lila-ljusblått med fransar och tofsar och allt man kan komma på.

Lenaaxel

Vad läckert det låter! Lägger du ut en bild så småningom?  :)

Gruff

Efter div släktbesök och annat.....

Varg-älva

Citat från: Lenaaxel skrivet 19 Okt-09 kl 11:02
Vad läckert det låter! Lägger du ut en bild så småningom?  :)

Jodå, bara jag får den klar... :) och bestämmer mig hur den ska se ut...  ::)

Gruff

Här är rastagarnet. Men det var väl sjutton vad svårt det var för mobilen att få till färgerna! Ränderna i rött, gult och grönt är de rätta rastafärgerna, och grundfärgen är en djup...ja, lila/vinröd.

Varg-älva

Citat från: Gruff skrivet 20 Okt-09 kl 15:58
Här är rastagarnet. Men det var väl sjutton vad svårt det var för mobilen att få till färgerna! Ränderna i rött, gult och grönt är de rätta rastafärgerna, och grundfärgen är en djup...ja, lila/vinröd.

Inte illa alls!

Hoppas jag får se det uppstickat också!

Temeriaire

Har just sytt ett gäng "presentpåsar" för vinflaskor, som jag sk prova kränga på marknaden till helgen.
Sen ska jag kölsträcka en båt som förhoppningsvis ska bli färdig innan nästa sommar.

Tänkte bifoga en bild på påsarna, men fixar visst inte tekniken för det, hur gör man?
Ibland kommer äventyret och suddar ut det jag skrivit i kalendern.

Gruff

Citat från: Varg-älva skrivet 20 Okt-09 kl 16:13
Inte illa alls!

Hoppas jag får se det uppstickat också!

Vassego!  ;D

Kimma

"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Bluelady

Jag håller på att sticka en väst i grått ullgarn, smider en skinnskrapa (till fårskinn), ska snart garva om ett älgskinn där garvningen inte tog, samt tvätta ett garvat fårskinn............så småningom ::)
...och inte att förglömma, håller på att sätta upp en mattvarp :P
Islandshästar, Blekingeanka och Hedemorahöns i genbank, Bichon Bolognese och bondkatter.
Ekologisk gård med turridning, odling och framåtskridande självhushållning.
Skriver blogg om alltihop och om renoveringen av ett sekelskifteshus.

Varg-älva

Det var raskt jobbat, Gruff! Tack!

Vilka underbara färger, det är mycket bättre som sockor än som garn! Perfekt helt enkelt!

manna

Har lagt mössa och koftor på hyllan för att prioritera draperisömnad. Det är ju bara raka sömmar, så förhoppningen är att draperierna är på plats i morgon. Det svåraste blir ju att hitta vajer och gardinringar...
Tycker du att det är upprörande? Jag tycker att det är roligt. Det är därför jag är gladare än du är.

http://hemmaljunga.blogspot.se/

Guld

Vajer kan man köpa på metervara på XL Bygg mfl!
Låt kunskap och erfarenhet följa oss alla in i framtiden...låt gamla kunskaper spridas och ge nya erfarenheter till nya generationer med lite nya grepp och idéer, för bevarandet av kultur och tradition för framtiden... och för själsligt välmående i allmänhet....

manna

Citat från: Guld skrivet 21 Okt-09 kl 22:18
Vajer kan man köpa på metervara på XL Bygg mfl!

Jo, jag kan nog hitta i butik. Grejen är att jag redan har köpt hem vajer och gardinringar... och det är därför det är så svårt att hitta...  :-[
Tycker du att det är upprörande? Jag tycker att det är roligt. Det är därför jag är gladare än du är.

Gruff

LottaLuvin

Citat från: Gruff skrivet 22 Okt-09 kl 13:54
Titta under kökssoffan.

Ja. Eller varför inte Där De SKA Vara.  :o

manna

Citat från: Gruff skrivet 22 Okt-09 kl 13:54
Titta under kökssoffan.

Där är rensopat på prylar, städade där tidigare i veckan. Fyndade bl a två pusselbitar, några kritor och en morakniv.

Citat från: LottaLuvin skrivet 22 Okt-09 kl 13:55
Ja. Eller varför inte Där De SKA Vara.  :o

I så fall säger minnet mig att de ska finnas i en kasse på vinden. Eller kanske på en hylla i gamla sovrummet. Får väl undersöka det senare.

manna

Tillbaka på koftorna efter nytt kurstillfälle hos Ior. Tänk, det kanske faktiskt hinner bli en kofta lagom till att bebis ramlar ut.

Erik Röde

Det bidde ett par nålbundna sockor tillslut! De är valkade och står för sig själva i ett hörn i sovrummet just nu, men de skäms inte för sig.

Det var ett slitgöra och dessa sockor kommer utan tvekan stoppas om när det behövs.
Nu är det dags att lära sig en ny knut.

Erik

Therese K

Idag har jag gjort min allra första mössa! :D
Gift, har en underbar katt... längtar efter egen gård med löpankor, getter och potatisland!

Du behöver registrera dig eller logga in för att delta i forumet. Det är enkelt och gratis, välkommen : )

* Online just nu

523 Gäster, 0 användare