Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Pågående handarbeten  (läst 107839 gånger)

Gruff

• Östergötland
    • Caprifool
SV: Pågående handarbeten
« Svar #280 skrivet: 08 okt-09 kl 12:59 »
Nej, nej, nej Gruff!!!!

Jo, jo, jooo Varg-älva! Tänkte ställa mig vid kitteln idag igen. Koka ihop något djävulusiskt med svart. Det är en sån dag idag.

/BB

Varg-älva

• Finland
« Svar #281 skrivet: 08 okt-09 kl 13:15 »
Jo, jo, jooo Varg-älva! Tänkte ställa mig vid kitteln idag igen. Koka ihop något djävulusiskt med svart. Det är en sån dag idag.

/BB

Jag hoppas verkligen att du har förstånd att visa upp garnen efteråt!!! (jag måste ju odla mitt garnberoende)

Och sen får jag skylla på dig, när jag måste iväg till garnaffären!!!

Gruff

• Östergötland
    • Caprifool
« Svar #282 skrivet: 08 okt-09 kl 17:49 »
Här är vampyrgarnet. Blodet vart lite.....öh...koagulerat. Men tänderna är så vita att kameran inte fixade kontrasterna. Där hade flourtanten allt varit framme!  ;)

Soshila

• Småland
    • Alchemilla Trädgårdshäxa
« Svar #283 skrivet: 08 okt-09 kl 18:43 »
Oooh, vad vackert!

Kanske har det redan varit uppe, men vad är det för garn du färgar på?

Therese K

• Skåne
« Svar #284 skrivet: 08 okt-09 kl 18:51 »
Hej!
Alltså.. en nybörjar fråga.. när ena garnet är slut.. knyter ni ihop de då med nästa garn?? Eller stickar ni in de lite snyggt.. Blir det en knut mitt i allt om man knyter i hop garnändarna eller de gömmer sig sen? Hur gör ni?
Gift, har en underbar katt... längtar efter egen gård med löpankor, getter och potatisland!

Ior

• I am a happy gal.
« Svar #285 skrivet: 08 okt-09 kl 18:52 »
Hej!
Alltså.. en nybörjar fråga.. när ena garnet är slut.. knyter ni ihop de då med nästa garn?? Eller stickar ni in de lite snyggt.. Blir det en knut mitt i allt om man knyter i hop garnändarna eller de gömmer sig sen? Hur gör ni?

Det finns olika tekniker. Börja med att knyta en lös ögla (som går att ta upp igen), så kan vi visa lite fler sätt under slapprövsträffen!

Ior

• I am a happy gal.
« Svar #286 skrivet: 08 okt-09 kl 18:52 »
Här är vampyrgarnet.

Jag är ditt fan, Gruff!  :)

Therese K

• Skåne
« Svar #287 skrivet: 08 okt-09 kl 18:58 »
Det finns olika tekniker. Börja med att knyta en lös ögla (som går att ta upp igen), så kan vi visa lite fler sätt under slapprövsträffen!

jaaa.. men jag sitter ju just nu och knåpar ihop en halsduk.. och har kommit till denna punkt i min stick-utvekling.. jag tror jag gör en knut... Men jag ser fram emot fler tips och frix i slapprövarnas sällskap ;D
Gift, har en underbar katt... längtar efter egen gård med löpankor, getter och potatisland!

Gruff

• Östergötland
    • Caprifool
« Svar #288 skrivet: 08 okt-09 kl 19:23 »
Oooh, vad vackert!

Kanske har det redan varit uppe, men vad är det för garn du färgar på?

Tack! Sockgarn, 75% ull/25% polyamid, 420m/100g, stickor 2-2½ (ungefär).

Gruff

• Östergötland
    • Caprifool
« Svar #289 skrivet: 08 okt-09 kl 19:26 »
Hej!

Fransa upp garnändarna lite och sätt ihop dom. Blöt lite, gnugga mellan handflatorna och tvinna lite lätt och stocka in det. Syns knappt.

Gruff

• Östergötland
    • Caprifool
« Svar #290 skrivet: 08 okt-09 kl 19:27 »
Jag är ditt fan, Gruff!  :)

Fang heter det  ;D

Therese K

• Skåne
« Svar #291 skrivet: 08 okt-09 kl 19:36 »
Fransa upp garnändarna lite och sätt ihop dom. Blöt lite, gnugga mellan handflatorna och tvinna lite lätt och stocka in det. Syns knappt.

Aaa..jaaaa... så ska jag göra i framtiden.. ;) nu blev de knut.. de syns.. men bara från ena sidan..

Varg-älva

• Finland
« Svar #292 skrivet: 08 okt-09 kl 21:20 »
Här är vampyrgarnet.

Underbart!!! Helt enkelt underbart! Kan du visa hur det blir när du stickar det också?

Mitt garnberoende har fått sig en puff framåt. Jag fick idag ett presentkort till lokala garnaffären. Nu väntar jag bara på att bli så bra i ryggen att jag orkar gå dit...

manna

• -
« Svar #293 skrivet: 09 okt-09 kl 12:19 »
Råkade köpa lite, lite garn idag. Funderar på om det ska omvandlas till raggor åt lilla N eller en mössa åt lilla N eller möjligen båda delar. Avvaktar lite med koftstickningen, för nu blev jag lite sugen på något mer minismått och maxisnabbt (läs: jag har inte en susning om hur jag ska fixa raglanärm enligt beskrivningen ;D ).
Tycker du att det är upprörande? Jag tycker att det är roligt. Det är därför jag är gladare än du är.

http://hemmaljunga.blogspot.se/

Pysslan

• Gäst
« Svar #294 skrivet: 09 okt-09 kl 12:29 »
Råkade köpa lite, lite garn idag. ...

Ojdå ;D Klarade själv att slita mej från ett garn jag stod och tummade på förra fredagen :) det var den röda färgen jag kanske skulle ha behövt ::) Förklarade på vuxet sätt för dottern att nu vet vi i alla fall var vi kan köpa om vi inte råkar ha hemma. man vill ju inte att barnen ska bli som mamma och ha skåp och lådor fulla med tyger, garn o pyssselmaterial.

Måste starta upp en stickning till kvällens tv-gloende. Dvs fundera vad, plocka fram garn, stickor och ev mönster beroende på vad det ska bli. Borde väl egentligen fortsätta med något påbörjat men inget av det biter på just nu.

Lenaaxel

• För mycket av det goda kan vara underbart!
    • Västergötland
« Svar #295 skrivet: 09 okt-09 kl 13:29 »
Råkade köpa lite, lite garn idag. Funderar på om det ska omvandlas till raggor åt lilla N eller en mössa åt lilla N eller möjligen båda delar. Avvaktar lite med koftstickningen, för nu blev jag lite sugen på något mer minismått och maxisnabbt (läs: jag har inte en susning om hur jag ska fixa raglanärm enligt beskrivningen ;D ).

Blev så sugen på "din" kofta Manna! Jag får nog börja på den redan idag, för den jag håller på med efter gammalt mönster är snart klar. Utöver den har jag bara rutorna till bomullsfilten och Magdalinis linhalsduk på gång och jag har för mig att vi i nån annan tråd här kom överens om att man får ha obergränsat antal projekt igång samtigt ;)
(Har hittat en skitsnyggt mönster till halsduk och eller om det blir en sjal.... )

Gruff

• Östergötland
    • Caprifool
« Svar #296 skrivet: 09 okt-09 kl 13:37 »
Råkade köpa lite, lite garn idag.

Så där "hoppsan" bara?  ;)

ChristinaR

• Västergötland
    • Elins trädgård
« Svar #297 skrivet: 09 okt-09 kl 15:01 »
Trasmattevirkning! Tanken är att det ska bli en badrumsmatta till nån som håller på att inreda nytt badrum ;)

manna

• -
« Svar #298 skrivet: 09 okt-09 kl 21:09 »
Så där "hoppsan" bara?  ;)

Ja! Jag vet inte riktigt hur det gick till.  :-[
Tycker du att det är upprörande? Jag tycker att det är roligt. Det är därför jag är gladare än du är.

http://hemmaljunga.blogspot.se/

ChristinaR

• Västergötland
    • Elins trädgård
« Svar #299 skrivet: 09 okt-09 kl 21:19 »
Ja! Jag vet inte riktigt hur det gick till.  :-[

Nej, det är konstigt hur det kan bli ibland ;D

Dela detta:

* Inloggade just nu

364 gäster, 1 användare
Stengrim

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har läst tidningen hos en vän tidigare, men nu har jag äntligen kommit mig för att prenumerera själv. Ser fram mot mitt första nummer.
/Marie-Louise

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser