Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Pågående handarbeten  (läst 107896 gånger)

yrian

• Skåne
    • Hannasgården
SV: Pågående handarbeten
« Svar #200 skrivet: 30 aug-09 kl 19:34 »
Jag har "gått med" i ravelry.  :o

Listan på vill-göra-projekt växte kaosartat. Precis som fruktat.  :-\
Höns, stickning och pelargoner

Ior

• I am a happy gal.
« Svar #201 skrivet: 30 aug-09 kl 20:00 »
Jag har "gått med" i ravelry.  :o

Listan på vill-göra-projekt växte kaosartat. Precis som fruktat.  :-\

Precis idag har jag vågat mig in till Ravelry och sniffat runt lite, främst bland vantarna.
Vad mycket vackra saker folk gör! Vilken inspirationskälla! :D

yrian

• Skåne
    • Hannasgården
« Svar #202 skrivet: 30 aug-09 kl 20:13 »
Ja hjälp, ravelry kommer att bli livsfarligt, det känner jag på mig.  :P

Fling

« Svar #203 skrivet: 30 aug-09 kl 22:59 »
Min mormor är en bra en, nu har hon suttit i flera månader och virkat små lappar i fina färger åt mig. Nu är det bara för mig att sy ihop dem till ett täcke. Jag tror att jag ska bli som henne när jag blir en gammal gumma.
Nog är det grymt VÄRT.

NirsOrs

• Jämtland
    • Nirs'Ors Kaniner
« Svar #204 skrivet: 31 aug-09 kl 13:57 »
Blev förbannad på min sjal, repade upp den och började om efter någon dag. Nu är det i princip klar, bara trådarna som ska fästas. Blev lite mindre än vad jag hade velat, men garnet tog slut ::)
Ska göra en ny fast större om ett tag, måste spinna ullen först ;)

Edit: Bild på sjalen. Garnet nertill och lite upptill är mer uppfluffat än det därimellan, så därför ser den lite konstig ut. Men det partiet skall bli fluffat också ;D
« Senast ändrad: 31 aug-09 kl 14:38 av NirsOrs »
Hundägare, kaninägare, bokmal, spinnerska, tjej, samlare, tecknare, datanörd, kaninuppfödare, fotograf, klippare, rosa älskare, pianist. Också är jag lite galen emellanåt.

yrian

• Skåne
    • Hannasgården
« Svar #205 skrivet: 02 sep-09 kl 16:05 »
Tjusigt, NirsOrs! Du ska inte prova att blocka den lite? Då bör den bli lite större, om det är det du vill.

________
Har idag påbörjat en randig mössa i svart och vitt, mönster ur senaste numret av Hemslöjden. Hmm, får nog gå upp en halvstorlek på stickorna. Retfullt men inte alls oväntat.  :)

Och i morgon får jag hem tjusigt garn till en tröja som jag velat sticka lääänge...  :D

Storlyckans Anna

• Tankspridd flicktant
    • Östergötland
« Svar #206 skrivet: 02 sep-09 kl 16:20 »
Har idag påbörjat en randig mössa i svart och vitt, mönster ur senaste numret av Hemslöjden.

Den som är randig på längden s a s?

Citera
Och i morgon får jag hem tjusigt garn till en tröja som jag velat sticka lääänge...  :D

Du visar väl bilder på det tjusiga garnet+tänkt tröja hoppas jag :)?
Jag är inte tjock - jag har humlemidja.

yrian

• Skåne
    • Hannasgården
« Svar #207 skrivet: 02 sep-09 kl 16:48 »
Svar på fråga 1: Ja!
Svar på fråga 2: Nej!  ;D  Eller jo, det är klart, men jag ska sticka lite på den först...  8)

NirsOrs

• Jämtland
    • Nirs'Ors Kaniner
« Svar #208 skrivet: 02 sep-09 kl 18:20 »
Tjusigt, NirsOrs! Du ska inte prova att blocka den lite? Då bör den bli lite större, om det är det du vill.

Tack! :)
Hur gör man när man blockar? (helt lost på sån't här :-[ ;) )
Hundägare, kaninägare, bokmal, spinnerska, tjej, samlare, tecknare, datanörd, kaninuppfödare, fotograf, klippare, rosa älskare, pianist. Också är jag lite galen emellanåt.

Soshila

• Småland
    • Alchemilla Trädgårdshäxa
« Svar #209 skrivet: 02 sep-09 kl 18:30 »
Stickar äntligen de sista varven på mina sockar som jag har hållit på med i en evighet känns det som. När jag kikar bakåt i tråden ser att jag började på den 9/8, 3,5 veckor för ett par sockar för en nybörjare kanske är godkänt ändå eller? ::)

Nu ska jag börja på den här: http://www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d_nr=112&d_id=10&lang=se vilket blir det hittills största plagg jag gett mig på.
Dessutom ska sambon få ett par sockar och eftersom jag tycker det är så evinnerligt tråkigt att sticka den andra socken så ska jag prova "magic loop" http://www.knitpicks.com/Two+at+Once,+Toe+Up,+Magic+Loop+Socks+Pattern_PD50631220.html

Får väl se hur jag reder ut att ha två stickprojekt igång samtidigt.

Men jag är inte säker på att jag har stickor som funkar. Gick till handarbetesaffärn idag för att köpa. De ska visst slå igen och hade 75% på allt (rackarns att jag inte visste det tidigare!) Det var så utplockat att jag fick köpa en halvstorlek mindre än jag tänkt mig. Får väl lära mig att sticka lite lösare...

yrian

• Skåne
    • Hannasgården
« Svar #210 skrivet: 02 sep-09 kl 21:22 »
Hur gör man när man blockar? (helt lost på sån't här :-[ ;) )

Du spänner ut sjalen med hjälp av rostfria nålar på ett underlag av t ex en matta och frottéhanddukar. Dränk först in sjalen med vatten (läskigt, ja).

Får väl se hur jag reder ut att ha två stickprojekt igång samtidigt.

Nu förstår jag absolut ingenting...  ???  Kan man ha mindre än tre projekt i gång samtidigt?

Soshila

• Småland
    • Alchemilla Trädgårdshäxa
« Svar #211 skrivet: 02 sep-09 kl 21:50 »
Nu förstår jag absolut ingenting...  ???  Kan man ha mindre än tre projekt i gång samtidigt?

;D Tja, jag vet med mig att projekt som läggs åt sidan sällan eller aldrig blir avslutade, men just stickprojekt har jag inte haft så många av. Om den positiva stickenergin håller i sig så ska det nog gå vägen! :D

Varg-älva

• Finland
« Svar #212 skrivet: 03 sep-09 kl 06:41 »
Tjocka sockor till svärfar, tunna sockor (stickor nr 2), virkad väska.....

Sen en massa projekt igen som inte är påbörjade.

Vi har en konfirmation i helgen, och jag ser fram mot att den ska vara över så man kan koppla av och göra nåt annat än planer och förbereda. Vi har haft tider att passa och saker att ställa till väldigt länge nu, så jag ser fram mot en låååång höst! Utan måsten.

Ior

• I am a happy gal.
« Svar #213 skrivet: 03 sep-09 kl 08:24 »
Jag har börjat sticka på ett par "ormvantar" i barnstorlek.
Den ena vanten är färdig & ska bara utsmyckas med lite detaljer. Vante 2 ska påbörjas i eftermiddag.
Jag är så nyfiken på hur de blir...  :)

manna

• -
« Svar #214 skrivet: 03 sep-09 kl 09:41 »
Jag är så nyfiken på hur de blir...  :)

Snorkbra, antagligen.  :D

Tycker du att det är upprörande? Jag tycker att det är roligt. Det är därför jag är gladare än du är.

http://hemmaljunga.blogspot.se/

Ior

• I am a happy gal.
« Svar #215 skrivet: 03 sep-09 kl 10:38 »
Snorkbra, antagligen.  :D

Hö-hö, inga ofarliga snokar här inte.
Med det överbettet tänkte jag att det nog blir en haj, men A. sa att det ser ut som en orm.
Ormen ska få sick-sack-mönster på ryggen.

Den första vanten blev så bra, att E. efter lek har gömt den någonstans i bostaden.

NirsOrs

• Jämtland
    • Nirs'Ors Kaniner
« Svar #216 skrivet: 03 sep-09 kl 15:11 »
Du spänner ut sjalen med hjälp av rostfria nålar på ett underlag av t ex en matta och frottéhanddukar. Dränk först in sjalen med vatten (läskigt, ja).

Okej, då ska jag testa det :)

marymae

• Västerbotten
    • Det jag tänker
« Svar #217 skrivet: 03 sep-09 kl 15:53 »

Kan man ha mindre än 103 stickprojekt på gång???
elliha.blogspot.com

yrian

• Skåne
    • Hannasgården
« Svar #218 skrivet: 03 sep-09 kl 17:41 »
Kan man ha mindre än 103 stickprojekt på gång???

Jag fegade ur, vågade inte avslöja mig riktigt...  :-[

Mitt garn kom med posten idag förresten. Riktigt härlig färg, om jag får säga. Har således precis påbörjat projekt nummer... eh...
« Senast ändrad: 03 sep-09 kl 17:44 av yrian »

marymae

• Västerbotten
    • Det jag tänker
« Svar #219 skrivet: 03 sep-09 kl 18:51 »
Jag tror att jag skulle kunna klä ett helt land med alla mina projekt som inte blir klara... Suck, det är ju så kul att börja men inte alltid lika kul att slutföra (ibland är förstås det skitkul också men kör man fast kan iaf jag tappa lusten helt)
elliha.blogspot.com

Dela detta:

* Inloggade just nu

491 gäster, 1 användare
Bokohammare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser