Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Pågående handarbeten  (läst 107832 gånger)

Humle

• Västerbotten
SV: Pågående handarbeten
« Svar #180 skrivet: 24 aug-09 kl 21:08 »
Ser ut att vara jättehärligt garn NirsOrs och vilka fina kaniner :).
Gillar hantverk, snickrar ofta kaffeved.

NirsOrs

• Jämtland
    • Nirs'Ors Kaniner
« Svar #181 skrivet: 24 aug-09 kl 21:48 »
Vilken underbar lyster garnet ser ut att ha! :D
Japp, det är det som är det underbara med angora kaninernas ull, alla förutom dom vita har flera färger på ullen. Då blir det himlans snyggt garn! :)

Ser ut att vara jättehärligt garn NirsOrs och vilka fina kaniner :).
Tack! :)
Hundägare, kaninägare, bokmal, spinnerska, tjej, samlare, tecknare, datanörd, kaninuppfödare, fotograf, klippare, rosa älskare, pianist. Också är jag lite galen emellanåt.

Storlyckans Anna

• Tankspridd flicktant
    • Östergötland
« Svar #182 skrivet: 25 aug-09 kl 11:55 »
Just nu har jag börjat med en sjal av egenspunnet garn från viltgrå angorakaniner. En väldigt simpel och lättstickad sjal (efter en lätt stickbeskrivning), då jag inte kan sticka några avancerade saker (än) ;)

Åh, vad mysigt :)! Önskar att jag tålde angora.
Jag är inte tjock - jag har humlemidja.

NirsOrs

• Jämtland
    • Nirs'Ors Kaniner
« Svar #183 skrivet: 25 aug-09 kl 13:14 »
Åh, vad mysigt :)! Önskar att jag tålde angora.

Tack :) Tråkigt att du inte tål det, jag tycker att det är den underbaraste materialet att arbeta med.
Dock blir den ju inte min sjal lika snygg som dina ;)
Hundägare, kaninägare, bokmal, spinnerska, tjej, samlare, tecknare, datanörd, kaninuppfödare, fotograf, klippare, rosa älskare, pianist. Också är jag lite galen emellanåt.

manna

• -
« Svar #184 skrivet: 25 aug-09 kl 20:02 »
Dock blir den ju inte min sjal lika snygg som dina ;)

Nänä... Ingen jäkla nedvärdering av de egna praktverken nu, NirsOrs! Heja, heja!  :D
Tycker du att det är upprörande? Jag tycker att det är roligt. Det är därför jag är gladare än du är.

http://hemmaljunga.blogspot.se/

Storlyckans Anna

• Tankspridd flicktant
    • Östergötland
« Svar #185 skrivet: 25 aug-09 kl 20:06 »
Nänä... Ingen jäkla nedvärdering av de egna praktverken nu, NirsOrs! Heja, heja!  :D

Instämmer! Du har ju dessutom skapat fram ditt garn själv.

manna

• -
« Svar #186 skrivet: 25 aug-09 kl 21:39 »
Jag råkade köpa garn idag. Till multirandiga knälånga raggor.

Jobbar på med koftan åt lilla N. Den blir jättefin! Jag stickar inte så snabbt, men det blir jämna, fina maskor. Jag är duktig, jag.  8)
Tycker du att det är upprörande? Jag tycker att det är roligt. Det är därför jag är gladare än du är.

Soshila

• Småland
    • Alchemilla Trädgårdshäxa
« Svar #187 skrivet: 25 aug-09 kl 22:23 »

Hoppsan! Det är lätt hänt.

Jag har stickat tån på sock nr två, det går lååångsamt!

ChristinaR

• Västergötland
    • Elins trädgård
« Svar #188 skrivet: 25 aug-09 kl 22:39 »

Ja, det är konstigt hur det kan bli ibland :D

LottaLuvin

• Gäst
« Svar #189 skrivet: 25 aug-09 kl 23:51 »
Agh. När jag lagt upp alla tvåhundranånting maskorna på rundstickan kollade jag noga så jag inte tvinnat dem. Åsså började jag sticka. Nu, X varv senare, är fanskapshelvetet tvinnat likafullt.

Riva upp.
Börja om.
 >:(

manna

• -
« Svar #190 skrivet: 25 aug-09 kl 23:56 »
Agh. När jag lagt upp alla tvåhundranånting maskorna på rundstickan kollade jag noga så jag inte tvinnat dem. Åsså började jag sticka. Nu, X varv senare, är fanskapshelvetet tvinnat likafullt.

Riva upp.
Börja om.
 >:(

Sjunde försöket lyckas det, det är jag säker på. :) På det igen, bara! Känn skånska peppen!!  ;D :-*

NirsOrs

• Jämtland
    • Nirs'Ors Kaniner
« Svar #191 skrivet: 26 aug-09 kl 00:01 »

Instämmer! Du har ju dessutom skapat fram ditt garn själv.

Missförstå mig inte, jag gillar mina stickningar, men jag vet att jag inte är bra ;)  Har aldrig haft intresse för att sticka förens jag började göra eget garn. Dock har jag kunnat sticktekniken sedan jag var liten.
Har tänkt be min mor lära mig att sticka på olika sätt, någon gång. Hon är väldigt duktig på att sticka, dock får hon börja ge upp den hobbyn p.g.a. problem i leder :-\

Pysslan

• Gäst
« Svar #192 skrivet: 26 aug-09 kl 07:43 »
Jag råkade köpa garn idag.

Tänk så det kan gå :D I förrgår tittade jag in i en affär där det finns inredningssaker och en del tyger. Hittade ett alldeles underbart och jag såg genast framför mej en snygg festklänning. Men eftersom det inte finns någon lämplig fest i sikte kunde jag motstå.

Men något nytt ska jag ha till fredagen då det ska käkas kräftor. Tygskåpet måste inventeras :)

LottaLuvin

• Gäst
« Svar #193 skrivet: 26 aug-09 kl 10:29 »
Sjunde försöket lyckas det, det är jag säker på. :) På det igen, bara! Känn skånska peppen!!  ;D :-*

*ger mig på det igen*
*känner skånska peppen*
 :-*

Storlyckans Anna

• Tankspridd flicktant
    • Östergötland
« Svar #194 skrivet: 26 aug-09 kl 12:25 »
Ja, det är konstigt hur det kan bli ibland :D

Ibland ;)?

manna

• -
« Svar #195 skrivet: 27 aug-09 kl 08:11 »
Fick den briljanta idén inatt att göra de båda små koftorna parallellt. Nu håller jag således på med att lägga upp 124 maskor till en ny, liten "koftkropp". Jag hoppas att resåren blir rätt på första försöket...  :)

Ior

• I am a happy gal.
« Svar #196 skrivet: 27 aug-09 kl 10:30 »
Fick den briljanta idén inatt att göra de båda små koftorna parallellt. Nu håller jag således på med att lägga upp 124 maskor till en ny, liten "koftkropp". Jag hoppas att resåren blir rätt på första försöket...  :)

Självklart.
Man kan ju inte enbart ha ett pågående projekt liggande i stickkorgen. Då hade ju den här tråden (nästan) varit överflödig! ;)

regn

• Småland
« Svar #197 skrivet: 27 aug-09 kl 13:11 »
Jag har en liten fråga som jag funderar på hela tiden nu när jag sitter och stickar på min vante.  :-[
Jag har köpt ett superfint melerat garn som jag stickar en vante i rätstickning och åt fel håll. När jag började var det blåmelerat i ca 4 cm sen komen massa färger rosa, gult ,beige, brunt mm i ca 8 cm. Rapporten blir alltså ca 12 cm. När jag ska börja på nästa vante ska jag då ta bort garn så att jag börjar på "rätt" färg för att få dem lika. Hur gör ni på vantar, strumpor med melerat? Det blir ju ändå inte lika för det som är utsida blir insida på nästa vante. Eller helt enkelt skita i det för det blir ju ändå samma färger fast på olika platser. ???

Lenaaxel

• För mycket av det goda kan vara underbart!
    • Västergötland
« Svar #198 skrivet: 27 aug-09 kl 13:17 »
Jag skulle börja nästa vante där garnet råkar sluta. Det är ju bara snyggt om mönstringen blir olika. Eftersom "rapporten" väl återkommer senare på den andra vanten syns det ju att de hör ihop i alla fall.

Charlotte

• -
« Svar #199 skrivet: 30 aug-09 kl 18:37 »
Min mångfärgade tröja får vänta lite till innan jag bestämmer mig. Jag har nämligen börjat nålbinda:) Jag köpte bok och nål för många år sedan och dom har blivit liggande eftersom jag inte fattade hur man skulle göra hur mycket jag än läste...
 Men så hittade jag en film på Youtube och efter två kvällar kom jag på det! Nu fattar jag inte riktigt varför jag krånglade till det så mycket;) och ett par födelsedagsvantar till Syrran håller så sakteliga på att växa fram. Det är ju jättekul! Mvh Charlotte
"He is your friend, your partner, your defender, your dog.
You are his life, his love, his leader. He will be yours, faithful and true, to the last beat of his heart. You owe it to him to be worthy of such devotion"

Dela detta:

* Inloggade just nu

386 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser