Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Pågående handarbeten  (läst 107908 gånger)

javill

• Blekinge
    • Glirnashopen
SV: Pågående handarbeten
« Svar #660 skrivet: 24 aug-11 kl 08:22 »

Nytt är att jag stickar på ett par andra strumpor, där jag begriper mönstret  ::) och så har jag köpt garn. Något av det blir nog till en virkad sjal i mormorsknutar.

Uppdatering igen. Andra paret strumpor är klara. Så nu virkar jag kärleksknutar, inte riktigt min grej känns det som. Vi får väl se om det blir en sjal av det.
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

LottaLuvin

• Gäst
« Svar #661 skrivet: 25 aug-11 kl 11:25 »
Väpnarhuveaktig sak på gång. :)

pytte

• -
« Svar #662 skrivet: 23 sep-11 kl 16:55 »
Stickar raggsockar just nu.
Ska börja med ett par knästrumpor med flätor på i ullgarn, som man kan ha till stickad klänning kanske... Mitt flerårs projekt möjligen!
Har en engelsk cocker,  welsumer, stor laxfärgad faverolle, blomme och  blandras höns.

Ciiilia

• Skåne
« Svar #663 skrivet: 27 sep-11 kl 08:56 »
Olika sorters stickade mössor på rundsticka(tjockare garn) men även mössor på stickmaskinen(tunnare garn)... ;D
Mössor är bra, de går fort, stickar massor av mössor till tonårssönernas kompisar eftersom varje mössa ska vara unik.

semlan

• Södermanland
« Svar #664 skrivet: 27 sep-11 kl 13:47 »
Jag går en kurs i yllebroderi just nu. Så roligt!! Nån mer som syr sånt?

Hittills har jag bara gjort en liten ask att ha sysaker i, med blommor i plattsöm på, och en babyhätta i svart vadmal med röd och blå blomma på. Tyvärr blev det jättekonstig form på mössan, ritade kanske av mönstret slarvigt.

I kväll ska jag nog börja med handledsmuddar av grön vadmal, eller en väska om jag vågar mig på nåt så stort.
Om det råkar bli någorlunda fint så lägger jag in en bild :)
Jag har skrutthus, skräphög och skrotopel. (Loranga, Mazarin och Dartangang)

ieenilorac

• www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
« Svar #665 skrivet: 27 sep-11 kl 14:19 »
Har själv inte börjat med yllebroderi, men är sugen. Här i Skåne var ju yllebroderi vanligt, och det finns kurser på hemslöjdsförbunden bl a. Skulle gärna gå en sådan.
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

LimJans

• Dalarna
« Svar #666 skrivet: 27 sep-11 kl 14:29 »
http://syrholen.blogg.se/
Fick färdigt en kofta med flätor igår.

LottaLuvin

• Gäst
« Svar #667 skrivet: 27 sep-11 kl 15:12 »
Ulldreads! Jäklarns va bra de blir! :D

Helena R

• Maskinförare
    • Östergötland
« Svar #668 skrivet: 27 sep-11 kl 15:22 »
Jag fick för mig att återanvända garnet från en tröja jag stickade till mig själv som tonåring. Den var nämligen stickad i dubbelt garn så jag är alldeles säker på att garnet kommer att räcka till min "nya" kofta. Brun/beigemelerad blir den. Inget mönster men tar hjälp från ett mönster för en herrtröja för att få till ärmhål od. Bild kommer när den är klar... OM den blir klar. Det vet man aldrig med mig liksom. ;D
Jag, lilla sonen, katterna och hönsen... Vi bor i ett underbart torp på landet dit knappt nån hittar. :D

ElinorE

• Västergötland
« Svar #669 skrivet: 01 nov-11 kl 20:48 »
Försöker mig på en filt av mormorsrutor....efter mycket upprepande och svärande verkar jag vara på rätt väg.  :) Garnet är någon ullblandning, köpt när jag bodde utomlands så det blir så många rutor det blir.... En av systrarna ska få bebis om ett par månader, den kan ju behöva en filt.  :D

Being happy doesn´t mean that everything is perfect...
It just mean you´ve found the right medication.

christinag

• Täljstenfantast
    • Västmanland
« Svar #670 skrivet: 18 nov-11 kl 01:08 »
Nu har jag gjort det igen. Repat upp en halvfärdig sak och börjat om från början. Jag repade upp bakstycke och ena framstycket på min virkkofta med glittertråd. Nu har jag gjort bak- och framstycken klara och skall börja på armarna. Undrar om jag klarar mig från att repa upp och börja om en gång till  >:D

Och så har jag plockat fram ett gammalt påbörjat sängöverkast i grönt garn. Jag har runt 50 rutor som jag antagligen gör om till något annat... (syns i bakgrunden på symaskinsbilden).

Demokrati: 2 vargar och 1 lamm röstar om lunchmenyn.
Frihet: Ett väl beväpnat lamm opponerar sig mot omröstningen.

Imagica

• Västergötland
« Svar #671 skrivet: 13 dec-11 kl 22:46 »
Åh! När jag hittade den här tråden tänkte jag på min svärmor som är så himla duktig på att sy väskor av gamla kläder, vävnader och broderier. Hon har en butik på Etsy (http://www.etsy.com/shop/Noralunda) med fler bilder om det är någon som vill se mer. :)

norris

• Norrbotten
    • Sirpa & Hantverket
« Svar #672 skrivet: 15 dec-11 kl 10:56 »
Men gud vilka fina väskor! 
Kom på att jag har några gamla broderier liggandes i en låda, skulle kanske kunna använda till att göra en väska. (jag gillar nämligen att sy stramaljer, men inte ha dom uppe som tavlor).
Har tänkt att göra kuddar också med stramaljbrodering i mitten.

Anso1971

• Dalarna
« Svar #673 skrivet: 15 dec-11 kl 11:34 »
Disktrasor!
Medlem i JAK, amningshjälpen och sv. byggnadsvårdsföreningen, ammade min yngsta i 3½ år, har alltid känt mig udda och sagt att jag är född under fel århundrade, skönt att hitta hit!
Bor med mina tre barn på en gård med äppelträd, hallonbuskar, höns och utsikt över Siljan.

Nena

• Dalsland
« Svar #674 skrivet: 15 dec-11 kl 15:46 »
Poncho, tröja & halsduk avklarade. På g med svart stickad yllekjol och sedan en tillhörande kofta. Disktrasor skall virkas.
Lev livet grönare så blir jorden skönare

christinag

• Täljstenfantast
    • Västmanland
« Svar #675 skrivet: 15 dec-11 kl 23:16 »
Skitfina väskor!

Och jag behöver disk- och golvtrasor. Hög tid att göra nya sådana!
Demokrati: 2 vargar och 1 lamm röstar om lunchmenyn.
Frihet: Ett väl beväpnat lamm opponerar sig mot omröstningen.

Talgoxen

• -
« Svar #676 skrivet: 27 dec-11 kl 13:18 »
Jag blev varse en ny egenskap hos mej själv idag. Jag verkar hälsa varje nyhet välkommen med handarbete. Då jag var gravid sydde jag och stickade massor och nu då jag köpte en ny telefon på nätet igår så i väntan på den stickar jag givetvis en liten väska att ha den i idag  ;D

LimJans

• Dalarna
« Svar #677 skrivet: 27 dec-11 kl 13:20 »
En del nytt på bloggen :)

Trivial

• Gäst
« Svar #678 skrivet: 31 dec-11 kl 06:44 »
Jag blev varse en ny egenskap hos mej själv idag. Jag verkar hälsa varje nyhet välkommen med handarbete. Då jag var gravid sydde jag och stickade massor och nu då jag köpte en ny telefon på nätet igår så i väntan på den stickar jag givetvis en liten väska att ha den i idag  ;D

Jag är också lite sån. Väver in det som händer runt mig i det jag gör med mina händer.

Just nu: Stickar en gnomemössa. Tror att det är den sjunde enligt samma modell, de är trevliga att sticka, drar lite garn, är lätta att variera och ser charmiga ut på.

Varg-älva

• Finland
« Svar #679 skrivet: 31 dec-11 kl 11:02 »
Jag är också lite sån. Väver in det som händer runt mig i det jag gör med mina händer.

Just nu: Stickar en gnomemössa. Tror att det är den sjunde enligt samma modell, de är trevliga att sticka, drar lite garn, är lätta att variera och ser charmiga ut på.

Hur ser en sån mössa ut?

Dela detta:

* Inloggade just nu

674 gäster, 2 användare (1 dolda)
Nina W

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastiskt inspirerande
/Catarina L

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser