Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ekonomiska kartan.  (läst 1510 gånger)

Henriksson

• Kärleksfull o singel.
    • Uppland
Ekonomiska kartan.
« skrivet: 22 jun-09 kl 01:36 »
Förr kunde man titta på en ekonimiska kartan för att se fastighetsgränser och lista ut vem som ägde marken, var kan man hitta den informationen nu.?  ???
Livsmål; Gård med svärdsjöfår, Gotlandskanin och en god kvinna. (Kramvänlig!)
För övrigt skulle en katt knappt acceptera att vara något annat än just sig själv.

manna

• -
SV: Ekonomiska kartan.
« Svar #1 skrivet: 22 jun-09 kl 07:15 »
Det är väl bara att knata in på Plan&Bygg, peka på den aktuella fastigheten på en karta och sedan vänta på en utskrift med uppgifter om ägaren?
Tycker du att det är upprörande? Jag tycker att det är roligt. Det är därför jag är gladare än du är.

http://hemmaljunga.blogspot.se/

Henriksson

• Kärleksfull o singel.
    • Uppland
« Svar #2 skrivet: 22 jun-09 kl 09:39 »
Pratar du om kommunala bygg & planerings kontoret.?
För övrigt skulle en katt knappt acceptera att vara något annat än just sig själv.

ersam

• -
« Svar #3 skrivet: 22 jun-09 kl 14:38 »

Henriksson

• Kärleksfull o singel.
    • Uppland
« Svar #4 skrivet: 22 jun-09 kl 16:13 »
Tack, fastighets gränserna var lite svår hittade men dökupp mär man zoonat ner till 2m karta.  :D

manna

• -
« Svar #5 skrivet: 22 jun-09 kl 16:37 »
Pratar du om kommunala bygg & planerings kontoret.?

Ja. I min gamla hemkommun var de mer än hjälpsamma när jag kom drällande titt som tätt för att hitta ägaren till ett hus i behov av kärlek. Det de inte kunde svara på fick jag hjälp med av lantmäteriet, om jag inte minns fel.
Tycker du att det är upprörande? Jag tycker att det är roligt. Det är därför jag är gladare än du är.

http://hemmaljunga.blogspot.se/

Dela detta:

* Inloggade just nu

490 gäster, 2 användare (1 dolda)
Erik Lundvall

* Forum

* Om tidningen Åter

- Hämtade just ut 11 gamla nummer av tidningen och skrockade välmående när jag öppnade paketet. Det ska bli så intressant att läsa dessa <3 Flera av sakerna känns väldigt aktuella just nu. Har bla funderat på jordkällare, flytta en timring och veganmat för självhushållare. Nu är jag ingen äkta vegan då jag blev lika glad över att ett nummer handlar om beredning av fårskinn men jag äter veganskt.
/Anna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser