Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  återbruk: sy barnkläder  (läst 2984 gånger)

juniafrida

återbruk: sy barnkläder
« skrivet: 13 jun-09 kl 21:44 »
Hej
Är ni några därute som syr kläder till era barn av vuxenkläder? Jag menar göra små nya kläder av gamla stora kläder. Själv håller jag koll på containers, glömt-lådan i tvättstugan mm för att fynda tyg (dvs kläder). Än har jag inte sytt så mycket men symaskinen är hemma igen efter en lång tids sjukdom och det kliar i fingrarna. En solhatt av ett gammalt tyg från 50-talet och ett par byxor (till en 1,5-åring) av en avlagd t-shirt har det bara blivit hittills.

Det känns bra i plånboken, schysst mot miljön och framför allt kul att göra egna kläder. Så har ni några tips eller vill visa något ni gjort så dela med er.

/F

Tvärslå

• Närke
    • Tvärslå - Fantasifulla Saker
SV: återbruk: sy barnkläder
« Svar #1 skrivet: 13 jun-09 kl 22:35 »
Sydde i massor av gamla kläder till mina när de var små, men ju större de blev dessto mindre gillade  de jag sydde.
Fast sonen som är vuxen gillar hemsydda grejer för ingen annan har likadant  :D
Kanske dottern kommer uppskatta det tids nog ?

Men roligt var det.
Man lär så länge man lever, förhoppningsvis.

juniafrida

« Svar #2 skrivet: 14 jun-09 kl 22:49 »
ser att tråden wardrobe refashion delvis handlar precis om det jag menade när jag startade denna tråden...

Storlyckans Anna

• Tankspridd flicktant
    • Östergötland
« Svar #3 skrivet: 16 jun-09 kl 23:38 »
ser att tråden wardrobe refashion delvis handlar precis om det jag menade när jag startade denna tråden...

Om du vill kan du be moderator att flytta över din tråd dit.
Jag är inte tjock - jag har humlemidja.

Dela detta:

* Inloggade just nu

658 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bästa tidningen!
/Gabriella S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser