Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bildtråd - dv. Kochins!  (läst 48110 gånger)

milliz

• Skåne
SV: Bildtråd - dv. Kochins!
« Svar #200 skrivet: 23 okt-11 kl 14:00 »
å vilka super härliga färger de hade! tänk om en annan hade samma tur att sambon kunde komma hem me nå dyligt, han skulle nog gladeligen fara iväg me några istället  :P

Jaa visst har dom...gillade speciellt den grå/brun/vit randiga....
(ja e urusel på vad färgerna heter och hurvida dom är färgrena eller inte)

Har mest dvärg kochin men bantam, lohman, isbar hönor har också smugit sig in i min lilla flock...:) Är även stolt ägare till 3 hundar.
www.fjompans.blogg.se

ciaston

• Dalarna
    • http://hem.passagen.se/mamovers/
« Svar #201 skrivet: 23 okt-11 kl 20:56 »
Några av mina härliga höns
Familjen vit.
5 barns mamma på landet, som föder upp mini shettis och har ett gäng dv. kochin i olika färger  + 3 hedemora .
Har en kinesiska nakenhund och en chihuahua.
Hamnar gärna i helvetet för där behöver man bara sitta eldvakt och i himmlen så vet jag att det bara blir en massa tjafs om övertid och dyligt..

ciaston

• Dalarna
    • http://hem.passagen.se/mamovers/
« Svar #202 skrivet: 23 okt-11 kl 21:00 »
Min härliga , färgade höns.
5 barns mamma på landet, som föder upp mini shettis och har ett gäng dv. kochin i olika färger  + 3 hedemora .
Har en kinesiska nakenhund och en chihuahua.
Hamnar gärna i helvetet för där behöver man bara sitta eldvakt och i himmlen så vet jag att det bara blir en massa tjafs om övertid och dyligt..

Zink

• Ångermanland
    • Asamayama
« Svar #203 skrivet: 26 okt-11 kl 17:59 »
lite nya på några av mina små idag :)

så underbart runda fina bollar :)

även en blind höna hittar ett korn...

JonasWess

• En konstnärssjäl, djurälskare & drömmare i livet.
    • Närke
« Svar #204 skrivet: 26 okt-11 kl 23:51 »
Jätte söta små fluffiga "bollar" Zink;)
En mysig & snäll gaykille. Jag har utbildning från Naturbruksgymnasium & Konstskola. Älskar djur & natur! Delar mitt liv med 2 hundar & 1 katt. Jag har tidigare jobbat med hästar, får, kor & hundar, men intresse finns hos många djursorter.

Zink

• Ångermanland
    • Asamayama
« Svar #205 skrivet: 27 okt-11 kl 07:37 »
ja diggar verkligen deras sätt att kunna fluffa ihop sig å bli alldeles runda... mysisarna!

David97

• Gäst
« Svar #206 skrivet: 29 okt-11 kl 10:00 »
Lite nya pussegullbilder på mina små pussegullare...   :-*

Vilken är denna färg? är det pärlgrå? ???

David97

• Gäst
« Svar #207 skrivet: 29 okt-11 kl 10:25 »
Devil börjar bli väldigt lik sin pappa Wall-E (tom tyvärr fick tas bort för en tid sedan pgd. av gammal skada efter att ha varit "hundleksak" förra sommaren gick upp igen :'(  :'(). Kammen är tyvärr ärrad efter hans envishet till att vilja vara kung  :-\ (vilket han nu har fått blivit sedan Wall-E togs bort) ... Men om man ska se den ljusa sidan så är ju inte ärr ärftligt. ::)

Mys i halmen! Moa ville inte vara med på bild. :P

Men gud vad lik han är Wall-E! Den enda skillnaden är kam o slör, men det kanske växer till sej?

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #208 skrivet: 29 okt-11 kl 19:16 »
Men gud vad lik han är Wall-E! Den enda skillnaden är kam o slör, men det kanske växer till sej?

Det lär ej växa till sig då de blivit förstörda. :/ Innan hade han ordentligt taggad kam. Sedan rök han ihop med Wall-E och denna kille är envis! Slutade med att han förlorade så gott som alla taggar/alla taggar blev skadade/ärrade efter fighten.

Idag fick en marantupp spö av honom med förresten (var helt hundra på att han skulle sättas på plats när maranen började mucka tillbaka, ja... Det var alltså Devil som började med o flyga på maranen).  :-X Han heter inte "Devil" utan anledning. ::)
« Senast ändrad: 29 okt-11 kl 19:19 av Linkoso »
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

David97

• Gäst
« Svar #209 skrivet: 29 okt-11 kl 19:49 »
Det lär ej växa till sig då de blivit förstörda. :/ Innan hade han ordentligt taggad kam. Sedan rök han ihop med Wall-E och denna kille är envis! Slutade med att han förlorade så gott som alla taggar/alla taggar blev skadade/ärrade efter fighten.

Idag fick en marantupp spö av honom med förresten (var helt hundra på att han skulle sättas på plats när maranen började mucka tillbaka, ja... Det var alltså Devil som började med o flyga på maranen).  :-X Han heter inte "Devil" utan anledning. ::)

Jaha, det var ju synd, men om du har tur, får du mer ''Wall-e junior''

Lycka

• Ångermanland
« Svar #210 skrivet: 29 okt-11 kl 19:58 »
Han kanske praktiserade flygande mara(n) ;D
Hedemorahöns

Zink

• Ångermanland
    • Asamayama
« Svar #211 skrivet: 26 nov-11 kl 23:31 »
Tog en bild på min väninnas vackra dv kochin tupp, är han ren eller felfärgad?

vacker är han iaf, å en snäll tupp me sina pullor  :P

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #212 skrivet: 27 nov-11 kl 08:50 »
Han är svartvitfläckig. Inte perfekt i färgen men likväl svartvitfläckig.
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Jennim

• Västmanland
« Svar #213 skrivet: 17 feb-12 kl 10:58 »
Någon som har legbar färgade och kan posta bilder?
Bor på liten gård med make, hundar, katter, kaniner, vaktlar och olika rashöns. Liten uppfödning av new zealand red kaniner. http://www.gillberga.n.nu/

Lurpa

• Gästrikland
« Svar #214 skrivet: 06 mar-12 kl 19:29 »
lär blåsa lite liv i denna tråd igen med att visa upp några av våra dv kochins.

Först ut Kotten sedan Snöret och sist Viola. Är viola pärlgrå? Tycker hon är så mycket ljusare än de pärlgrå jag sätt men hon är ju inte vit heller. De kanske blir mörkare när de blir äldre. hon är bara 1 år.

Bor med min make, mina 3 barn, en powderpuff tik och 2 katter.
Jag samäger även några höns med min mamma (hönan-agda)

Lurpa

• Gästrikland
« Svar #215 skrivet: 06 mar-12 kl 19:34 »
En till bild på kotten och Viola där man ser mer av Viola.

FM

• Skåne
« Svar #216 skrivet: 07 mar-12 kl 09:20 »
Är inte Viola blåspättad? Någon vet säkert  ;) tycker det ser ut som hon är ljusblå och har några mä´örkar fläckar?
Har fem hästar av egen uppfödning. Sex katter. En hund. Har höns av olika raser, vaktlar och kalkoner tillsammans med Konstfarbror. Har haft djur som getter, kaniner, marsvin, akvariefiskar... Hade kaninuppfödning i många år. Läser på MAH, sysslar med konst mm ;)

älglund

• Dv. kockiner, Sussex, Orpington, Vithättor, Silkes
    • Västerbotten
    • www.familjenwiklundagren.se
« Svar #217 skrivet: 07 mar-12 kl 09:32 »
Någon som har legbar färgade och kan posta bilder?

Här är en bild på en av våra tuppar. Vet inte hur jag sätter in bilden här så jag skickar en länk:

http://www.familjenwiklundagren.se/24715948?i=50008601
Sambo och  6 barn, 2 hästar,1 hund, 5 katter, 1 kanin, och drygt 100 hönor och tuppar ( dv.kockin, sussex(4 olika färger), orpington, dv.vithättor, dv.silkes, holländsk dvärg, Sabelpoot och ett gäng med blandraser).  www.familjenwiklundagren.se

Lurpa

• Gästrikland
« Svar #218 skrivet: 07 mar-12 kl 09:35 »
Är inte Viola blåspättad? Någon vet säkert  ;) tycker det ser ut som hon är ljusblå och har några mä´örkar fläckar?

hon har 2 eller 3 blå fjädrar sen är hon något mörkare runt halsen. Hennes kläcksyskon var blå svart och 2 likadana till.

FM

• Skåne
« Svar #219 skrivet: 07 mar-12 kl 09:40 »
hon har 2 eller 3 blå fjädrar sen är hon något mörkare runt halsen. Hennes kläcksyskon var blå svart och 2 likadana till.

Jag är nästan helt säker på blåspättad :D med reservationer att jag kan ha fel :P 
Har fem hästar av egen uppfödning. Sex katter. En hund. Har höns av olika raser, vaktlar och kalkoner tillsammans med Konstfarbror. Har haft djur som getter, kaniner, marsvin, akvariefiskar... Hade kaninuppfödning i många år. Läser på MAH, sysslar med konst mm ;)

Dela detta:

* Inloggade just nu

472 gäster, 1 användare
mulle mullvad

* Forum

* Om tidningen Åter

- Denna tidning snubblade jag över redan 2002 typ, det bästa att lära sig de mästa. Varje person i detta avlånga land borde läsa denna. Butiker borde ta in dessa... älskar denna tidning. Köpte förut mycket böcker i butiken för många år sedan, men dom kom bort, syrakulturen , ost till husbehov och en del andra.
/ Anna-karin A

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser