Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vattenförsörjning?  (läst 1105 gånger)

skogsater

  • Inlägg: 1
Vattenförsörjning?
« skrivet: 07 jun-09 kl 21:45 »
Jag har lite funderingar på vad bästa alternativet skulle vara i vår stuga som saknar fast el och vattenförsörjning.
el har vi löst med solpaneler samt elverk, stugan ligger ca 10meter från en sjö och marken består av berg och lite myrmark.
är det lättare att få dricksvatten kvalite om man bygger brunn eller slår ned ett sånt där spjut?
Det viktigaste är dock att få bruksvatten på ett smidigt sätt men vore trevligt med dricksvatten så man slipper frakta med sig det!
Någon som har erfarenhet av detta?
Kan man köra en hydrofor (sjövatten)med solceller och 220volts omvandlare + något filter och fylla någon tank i stugan med 12voltspump till kranarna. finns det någon smidigare bättre lösning?


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

374 gäster, 2 användare
Nörd Otaku, javill

* Forum

* Om tidningen Åter



- Köpte numret främst för att jag tänker lära mig spinna, men förutom det fanns mycket annat intressant, som skötsel av naturbetesmarker och hoppfulla nybörjarbrev!
/Johanna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser