Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Älskade tupp med kalkben  (läst 7062 gånger)

Torry

SV: Älskade tupp med kalkben
« Svar #20 skrivet: 29 maj-09 kl 22:51 »
Parrafinolja finns på apoteket. Skrapa med tex nagelfil i stål under och på plåtarna så du får bort så mycket som möjligt av klumpar och skorv doppa sen hela benet i parrafinolja, det kan ju inte vara nåt problem med en svarthönstupp utan fjädrar på benen. Du ska se att han blir mycket bättre bara på ett par dagar, upprepa tills det ser fint ut.
//Torry

Torry

« Svar #21 skrivet: 29 maj-09 kl 22:57 »
Opps !var fick jag svarthönstupp ifrån blandade ihop Johannorna K och O  :-[  Sorry men det bör hjälpa ändå.
//Torry

Johanna Sareklint

• Blekinge
    • Johannas hörna
« Svar #22 skrivet: 30 maj-09 kl 09:49 »
 ;D
Tapetsararlärling. Genbank nr 7089 för Bohus-dals-svarthöns. Bronzekalkoner.  Sibirisk kattägare. Odlar-freak med kameran fastvuxen i handen :)
Titta gärna in i min nätbutik www.tildawinge.se och min websida www.sareklint.se/johanna

Kålrabbis Mamma

• Värmland
« Svar #23 skrivet: 30 maj-09 kl 11:22 »
Parafinolja finns även i färgaffären, bygghandeln och en del stora välsorterade div.handel. Fick tipset om oljan här på forumet och det fungerar väldigt bra :D
"Alltid något sa kärringen som hitta rävskit i hönshuset"

katie

• Bohuslän
    • Borderlites
« Svar #24 skrivet: 01 jun-09 kl 01:05 »
Jag tror inte det drabbar människor ...  ;D

Ibland undrar jag om det kanske visst drabbar människor. Måste ju ha nåt att skylla nageltrång på. ;)
Delar hus med 6 border collies och 2 katter. Ute har jag angorakaniner och en fårflock. Har planer på att skaffa angoragetter.
http://www.123minsida.se/hostagarden
http://hostagardensfarochangora.blogspot.com/

Soshila

• Småland
    • Alchemilla Trädgårdshäxa
« Svar #25 skrivet: 01 jun-09 kl 09:59 »
Ibland undrar jag om det kanske visst drabbar människor. Måste ju ha nåt att skylla nageltrång på. ;)

Jag har då alltid tyckt det finns en tydlig likhet mellan min ena hönas krokiga hornplåtar och gamla tånaglar :P

Dela detta:

* Inloggade just nu

477 gäster, 2 användare
Själv är bäste dräng, chpe21

* Forum

* Om tidningen Åter

- Verkar vara en mycket användbar tidning!
/Marcus

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser