Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  info om gris hållning  (läst 2467 gånger)

tuss

• sambo barn katter hund hästar ankor och höns
    • Södermanland
info om gris hållning
« skrivet: 11 maj-09 kl 08:29 »
hej skulle vilja ha lite info om gris hällning regler och liknande.. inte för många grisar utan jag tänkte mig typ 2 st. tacsam för all info.. ;D
bor i sörmland på landet med sambo,och mina döttrar , katter, hund,blekinge ankor och blandrahöns, bovans höns.

TurbogrisarnaVG

• Västergötland
SV: info om gris hållning
« Svar #1 skrivet: 17 jul-10 kl 11:31 »
Exempel: 2 vuxna grisar.
För att vara på den säkra sidan så gäller minst 7m2 totalarea för galtbox och 6m2 för sugga som har smågrisar.
För grupphållning (bägge två i samma box): 2.5m2/djur minsta boxsida 2.4m lång
Sen gäller förståss det vanliga med tillgång till vatten, tillsyn, produktionsplatsnr. , och att man för en stalljournal.
Egentligen är det mkt enklare än det låter ju
Hej alla Alternativa!!
Vi är ett ungt par på 35 o 30 som bor  på gård i VG.
På väg mot äventyret och självförsörjandet!!

Existens?

• Gäst
SV: info om gris hållning
« Svar #2 skrivet: 17 jul-10 kl 11:44 »
hej skulle vilja ha lite info om gris hällning regler och liknande.. inte för många grisar utan jag tänkte mig typ 2 st. tacsam för all info.. ;D

Men vi häller inte grisar i Sverige..

Du kanske tänker på dom där i Spanien eller var det är som kastar ut får från nåt kyrktorn.. ;) ;)

Dela detta:

* Inloggade just nu

447 gäster, 1 användare
skogaliten

* Forum

* Om tidningen Åter

- Otroligt mycket läsvärda artiklar. Jag väntar alltid med spänning på nästa nummer, en otroligt bra tidning!
/ Pia Elldalen

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser