Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  info om gris hållning  (läst 2469 gånger)

tuss

• sambo barn katter hund hästar ankor och höns
    • Södermanland
info om gris hållning
« skrivet: 11 maj-09 kl 08:29 »
hej skulle vilja ha lite info om gris hällning regler och liknande.. inte för många grisar utan jag tänkte mig typ 2 st. tacsam för all info.. ;D
bor i sörmland på landet med sambo,och mina döttrar , katter, hund,blekinge ankor och blandrahöns, bovans höns.

TurbogrisarnaVG

• Västergötland
SV: info om gris hållning
« Svar #1 skrivet: 17 jul-10 kl 11:31 »
Exempel: 2 vuxna grisar.
För att vara på den säkra sidan så gäller minst 7m2 totalarea för galtbox och 6m2 för sugga som har smågrisar.
För grupphållning (bägge två i samma box): 2.5m2/djur minsta boxsida 2.4m lång
Sen gäller förståss det vanliga med tillgång till vatten, tillsyn, produktionsplatsnr. , och att man för en stalljournal.
Egentligen är det mkt enklare än det låter ju
Hej alla Alternativa!!
Vi är ett ungt par på 35 o 30 som bor  på gård i VG.
På väg mot äventyret och självförsörjandet!!

Existens?

• Gäst
SV: info om gris hållning
« Svar #2 skrivet: 17 jul-10 kl 11:44 »
hej skulle vilja ha lite info om gris hällning regler och liknande.. inte för många grisar utan jag tänkte mig typ 2 st. tacsam för all info.. ;D

Men vi häller inte grisar i Sverige..

Du kanske tänker på dom där i Spanien eller var det är som kastar ut får från nåt kyrktorn.. ;) ;)

Dela detta:

* Inloggade just nu

432 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Hämtade just ut 11 gamla nummer av tidningen och skrockade välmående när jag öppnade paketet. Det ska bli så intressant att läsa dessa <3 Flera av sakerna känns väldigt aktuella just nu. Har bla funderat på jordkällare, flytta en timring och veganmat för självhushållare. Nu är jag ingen äkta vegan då jag blev lika glad över att ett nummer handlar om beredning av fårskinn men jag äter veganskt.
/Anna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser