Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vilken mängd mat?  (läst 9216 gånger)

skruvmejsel

• Gäst
Re:Vilken mängd mat?
« Svar #20 skrivet: 24 feb-07 kl 15:34 »
Kissar den inne beror det ju inte på att den har fri tillgång till vatten utan att man inte gått ut med den.
Ha en bra rutin -ut efter mat, sömn, lek osv. Om valpen kissar och du kommer på den, lyft upp den och bär ut den. Den slutar kissa om du lyfter upp den.
Tror som en annan skrev att det är bättre du låter dom äta var för sig. Prova att byta foder också. Jag gav min uppblött foder när han var liten, tyckte det funkade bra. kanske något att prova?
Lycka till! :D

det kan visst bero på att hunden dricker för mycket, då blir ju blåsan full.
utgång på morgonen direkt INNAN MAT,sedan 1 timme efter mat.

Anna Ho

• Östergötland
« Svar #21 skrivet: 25 feb-07 kl 09:13 »
Ett tips till glupska hundar är att ge maten på en bricka, det är lite svårara att få fatt på maten då och tar lite längre tid.

Självklart ska en hund som får torrt foder ha fri tillgång till vatten.

Ut och kissa efter sömn, lek och mat och kanske flera ggr där emellan.

Lycka till med vappisen.
"Lycka är att ha en Heeler i hälarna och en korthårs Collie i knät :-)"

Har mjölkkor, hundar, häst, huskatter och en Maine Coon, marsvin och höns: dv RIR, dv Plymouth Rock och dv Sussex.

Abruzzo

« Svar #22 skrivet: 25 feb-07 kl 23:28 »
Jag har fyra hundar och tre av dem är helt mattokiga, men spyr upp sin mat gör de aldrig.Hundar tuggar i regel aldrig sin mat de bara sväljer ned.För det första tycker jag inte Pedigree är ett bra foder, det är tillsatt färgämnen och konserveringsmedel som visserligen är EU godkända att användas i hundfoder men som är absolut förbjudna i livsmedel till människor därför att de är cancerframkallande.
Jag tycker inte heller att du ska gå tillbaka och börja ge valpfoder igen.Din hund är ett halvår och behöver inget valpfoder.
Fri tillgång på vatten ska alla hundar ha.
Prova att byta foder och då helst ett foder som är konserverat naturligt med e och c- vitamin.Eller ännu hellre, ge färskfoder.Jag ger mina hundar en blandning av fullkornsvete, en flingblandning med ris och majs, morotspellets( Olewo) , solrosolja, kalk, ett vitamin och mineralpulver( Hypermix) , b-vitamin , havsalger och rått oxkött.
Detta mår de alldeles utmärkt av.
 Hur mycket väger din hund nu och vad kommer den att väga som färdigvuxen?Hur stor mängd mat får din hund nu?

Dela detta:

* Inloggade just nu

504 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Snubblade över tidningen på biblioteket häromdagen. Blev kvar till stängning och lånade till slut hem sista årgången. Så intressant läsning!
Både jag och min man har saknat en tidning med "mer djup" och mindre gloss. Kul att lära sig mer om intressanta, nödvändiga ämnen.
Även om tidningen är fin...
/Jeanette

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser